Hyundai Tau 5,0 V8: 429 koní z nového osmiválce pro Equus i Genesis

Automobilka Hyundai potěšila svým prohlášením hlavně zákazníky v Americe, kteří i přes všude diskutovanou krizi stále patří k vyznavačům víceválcových motorů. Připravila pro ně totiž větší verzi osmiválce Hyundai Tau V8 s objemem rovných pěti litrů a výkonem nastaveným na 429 koní (314 kW), kterou hodlá montovat nejen do své vlajkové lodi Equus, ale též pod kapotu modelu Genesis.

Equus se začne prodávat již koncem letošního léta, ale zprvu bude k mání pouze s menší verzí osmiválce Tau o objemu 4,6 l a nejvyšším výkonu 385 koní (282 kW), což je dokonce o něco více než u menšího Mercedesu E550, pětilitr jej v nabídce doplní až v březnu. Oba motory budou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou a silnější z nich hladce překonává třeba BMW 750i s objemem 4,4 l a výkonem nějakých 400 koní (293 kW).

Zatím není jasné, zda zmíněnou převodovku dostane i menší sedan Hyundai Genesis, ale je to pravděpodobné. Nová jednotka s objemem 5,0 l jej každopádně vyzbrojí k útokům proti novému BMW 550i. Ačkoli někteří řidiči stále hovoří o jihokorejských vozech s despektem, jejich kvalita, komfort a jízdní výkony trvale rostou. A zdá se, že na americkém trhu Hyundai se svými luxusními, ale cenově dostupnými stroji kráčí podobně úspěšnou cestou, kterou kdysi vykročil japonský Lexus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis se může těšit na pořádnou osmiválcovou „šťávu”
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků