Automobilka Hyundai potěšila svým prohlášením hlavně zákazníky v Americe, kteří i přes všude diskutovanou krizi stále patří k vyznavačům víceválcových motorů. Připravila pro ně totiž větší verzi osmiválce Hyundai Tau V8 s objemem rovných pěti litrů a výkonem nastaveným na 429 koní (314 kW), kterou hodlá montovat nejen do své vlajkové lodi Equus, ale též pod kapotu modelu Genesis.
Equus se začne prodávat již koncem letošního léta, ale zprvu bude k mání pouze s menší verzí osmiválce Tau o objemu 4,6 l a nejvyšším výkonu 385 koní (282 kW), což je dokonce o něco více než u menšího Mercedesu E550, pětilitr jej v nabídce doplní až v březnu. Oba motory budou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou a silnější z nich hladce překonává třeba BMW 750i s objemem 4,4 l a výkonem nějakých 400 koní (293 kW).
Zatím není jasné, zda zmíněnou převodovku dostane i menší sedan Hyundai Genesis, ale je to pravděpodobné. Nová jednotka s objemem 5,0 l jej každopádně vyzbrojí k útokům proti novému BMW 550i. Ačkoli někteří řidiči stále hovoří o jihokorejských vozech s despektem, jejich kvalita, komfort a jízdní výkony trvale rostou. A zdá se, že na americkém trhu Hyundai se svými luxusními, ale cenově dostupnými stroji kráčí podobně úspěšnou cestou, kterou kdysi vykročil japonský Lexus.
Hyundai Genesis se může těšit na pořádnou osmiválcovou „šťávu”