Hyundai Sonata Turbo: 274 koní, stovka za 6,5 s a spotřeba pod sedm

39 komentářů

tomogo
24. června • 21:32

... ale toto auto se mi líbí, rád bych si ho vyzkoušel, abych měl porovnání, ale takto podle obrázků sy myslím, že se jim to autíčko pěkně povedlo...Jinak bych neřekl, že 274hp na předku je moc, kor u takto těžkýho auta, má to jen své limity, které když řidič zná, tak s tím nemá problém...

kert
24. června • 10:16

Pěknej motor pro i10 4x4.

Marty
24. června • 10:50

To zas budou Sonatky v USA frčet hihi....
Chudák Vw se svojí novou obludnou Jettou, to se může jít rovnou zahrabat.

vanos
24. června • 14:02

Mindráček?:-D

Marty
25. června • 9:27

Jo, u VW budou mít slušnej mindráček....:-D

Prox
24. června • 9:33

skoro 300HP na prednich kolech? To je uzasny, volant uz neni protreba, staci lehce pridat plyn a zatacim.. To je dobra parodie..neco jako 12Mpix kompakty, je to sice uplne k prdu ale zakaznik na to slysi

Skyline
24. června • 9:55

Odbornik Prox:-D Kolik aut s 300 hp na predku jsi ridil?Mozna bys mel zustat u fotek, tem zda se rozumis lip, 12 mpx na 1/2,5" senzoru je skutecna "kvalita".

asdf
24. června • 11:50

ja mam s autem co ma na predku 240 kw najeto pres deset tisic km. moc to do toho kila nejede, protoze to omezuje protiprokluz, predni naprava s tim tezkym motorem je na repasi kazdejch 40 tisic km, na kruhak se musi najizdet pomalu aby to nejelo rovne, pri predjizdeni se musi dat plnej kotel az kdyz je clovek vyjetej, protoze si to prohrabne i pri tech 120. ale zvyknout se na to da. ale i tak kdyby to samy auto byl zadohrab ci vsehrab, tak by to bylo vyrazne lepsi B-]

Skyline
24. června • 12:37

Podle popisu to zni jako nejaka potunena vyssi stredni s podvozkem, ktery je vzhledem k aktualnimu vykonu zcela mimo. Predpokladam, ze to nema ani LSD. Soukrome bych si tipnul na Saab. Kazdopadne predpokladam, ze Sonata to bude mit zvladnute podstatne lip.

asdf
24. června • 12:59

puvodni vykon byl 224 kw, zvyseni o tech par procent na 240 kw bylo dosazeno pomoci powerboxu (atmosfera V8). ve sve dobe to byl nejvykonnejsi seriove vyrabeny automobil s pohanenou predni napravou. nastesti se jiz poucili a dalsi generace tohoto auta ma jiz normalni klasickou koncepci B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bořek Hudák (bhudak)
24. června • 13:43

Volvo?

Brouk
24. června • 12:46

Nebo to muze byt stara A6 za 60 tisic kc. Buh vi, kolikrat to melo rovnanou predni napravu.

Prox
24. června • 11:56

ano, vyborne, presne tohle jsem mel na mysli, diky :)
Napr zde je to krasne vysvetlene, to o co tu jde - www.youtube.com ... Astra VXR 240HP v case 5:30

Petra Filková
24. června • 12:51

Víte ono zmáčknut u vyššího výkonu plyn na podlahu, tak se z toho nedostane ani předokolka, ani zadokolka a ani 4x4. To video je názornou ukázkou toho, že když se chce, jde demonstrovat, že to nejde.Myslet si, že 300 koní na zadku jde přenést zásadně lépe, než na zatíženém předku je hloupost. Ono to jde vidět i na tom, jakými rychlostmi jsou např. BMW a Audi schopny projet zatáčkou pod plynem. Rozdíly jsou jednou ve prospěch Audi, jednou ve prospěch BMW. To samé platí u časů v sekcích zatáčka-výjezd.Ono je to spíše rozšířený omyl, že přední náhon skrývá nějakou extrémní nevýhodu u podobných aut. Ono 300 koní stále není nic závratného a to ani na přední nápravě. Ani u toho zadního náhonu a ani u 4x4 prostě ten plyn na podlahu dát nemůžete, nebo skončíte u zadokolky v jiném typu smyku, resp. přetáčivosti (i když i zadokolky jsou nedotáčivé) a u 4x4, pokud autu předem neudáte silný impuls, tak v nedotáčivosti také.Tyto názory veskrze představují ti, kteří podobnými vozy nikdy nejezdí, nemají srovnání a čerpají z teorií a svého přání fandit určité koncepci.Ano souhlasím, že RWD to zvládne elegantněji, ale není to takový rozdíl, jak si někteří zdejší představují a reálná srovnání to jen potvrzují. Já v 300 koňovém Mercedesu dát plný plyn, tak se otočím na místě a volantem musím točit jak zběsilá, abych měla alespoň pocit, že s tím něco dělám.. To jen píšu pro ty, kteří argumetnují tím, že u 300 koňové předokolky nejde dát plný plyn.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
24. června • 13:02

300 koni na zadku jde prenyst zasadne lepe nez na predku uz z principu, staci si zopakovat zaklady fyziky, misto psani sahodlouhejch nesmyslu. B-]

Petra Filková
24. června • 14:18

"zásadně je co"? stejný faktor, jako umístění hnané nápravy je u rozložení hmotnosti. Schopnost přenosu výkonu přes přední/zadní nápravu lze dobře sledovat ve schopnostech akcelerace, příčného zrychlení a rychlosti na úseku s výjezdem. Porovnáme-li tato reálná čísla, pak to vychází v určitých částech nastejno, jinde v mírný prospěch zadního náhonu. Nicméně při konfrontaci u speciálů zadní náhon až tolik nedominuje, dobře to lze sledovat např. u WTCC při dovážní vozu s předním náhonem na váhu zadního - časy stejné.Takže zkuste méně operovat fyzikou, je to taková snaha o odvedení pozornosti. Kdybych vás vyzkoušela o kterou část fyziky jde, o jaké fyzikální zákony a abyste je vyjádřil vzorci, rychle byste odvedl pozornost jinam. Pracujte s realitou, ne s imaginárním pocitem, jak byste chtěl, aby to bylo.

kompakt
24. června • 17:14

petra 23: víceméně souhlas, já bych jen dodal, že 300k je pro běžné použití dle mého lepší na zadek (nebo 4x4) už jen proto, že se nemusím tak prát s volantem. Moje zkušenost s Passatem je taková, že když jsem se musel rozjet do kopce a ještě přitom zatáčet (na takový blbý přednosti kde se musí docela rychle vystartovat), tak jsem s tím měl problém (a to bylo jen 150k), teď mám 310k zadní náhon (4x4 ale připojitelný) a to samé zvládám jedním prstem. Prostě řízení zadního náhonu je pro řidiče mnohem lepší. Myslíte si, že Sonáta bude mít nějakou sofistikovanou přední nápravu pro eliminaci těch sil do volantu? A že 300k není málo (i když tady všichni píšou, že to nic není, stejně s tím ale většina nikdy nejela ):-)

Petra Filková
24. června • 17:32

O tom, že je to lepší pro přenos v takových případech já souhlasím. Jen tu jde o to, že ten rozdíl, pokud se chce, není téměř žádný. Uričtá koncepce je samozřejmě pro určité situace lepší, ale neznamená, že jiná je pro to nepoužitelná. Argumentem zastánců RWD je to, že se u FWD toto nedá přenést, což je do značné míry způsobeno tím, že mají za to, že jediný způsob jak přenést výkon je šlápnout plyn na podlahu. Jsem ochotna poskytnou svůj vůz s výkonem cca 300 koní a zadním náhonem komukoli z těchto teoretiků. Ráda bych viděla, jak těch 300 koní plně přenese při rozjezdu. Pokud duplně na plyn, tak to uvidí to rodeo, takže stejně jako u předokolky je třeba dávkovat výkon i u zadokolky pozvolně a opatrně. Výhodou předokolky v této sitaci je v tom, že pokud se to přežene, dokáže lépe držet přímý směr s hrabáním, zadokolka má velkou snahu se silně přetáčet.
Takže pokud někdo tvrdí, že 300 koní na přední nápravě je moc, pak mu chybí praxe. Přesedlala jsem z velmi silné předokolky s výkonem cca 280 koní na zadní náhon na cca 300 koní a ano, je to jednodušší, ale v ani jednom případě nešlo dát cihlu na plyn a myslet si, jak to zadní náhon přenese.

asdf
24. června • 16:52

vzhledem k tomu, ze z fyziky a jejich aplikacich v technice dopravnich prostredku mam jen asi sest semestru bych tu pozornost fakt rychle odvedl jinam, protoze diskutovat ji s neznalkama je pro me ztrata casu. no kazdopadne az se pristi zimu s predohrabkou do nejakeho kopce nevyhrabu, tak to ani nebudu zkouset vycouvat, protoze preci fyzikalni zakony nemaji zadny vliv. co na tom ze u vsech OPRAVDOVYCH aut, u kterych zalezi na zrychleni, od dragsteru, supersportu az po luxury limuziny se pohani zadni kola, proste slepicka si poruci a tak to bude :-DB-]B-]B-]

Petra Filková
24. června • 17:28

To je také fenomén všech diskusních fór. Jakmile není co říci, tak anonymní diskutující prohlásí, že zrovna v daném oboru je to odobrník, to je příliš okaté. Stále čekám na to fyzikální vyjdáření stavů o kterých se bavíme. Pokud máte za sebou 6 semestrů a to úspěšně, tak to určitě zvládnete.A zkuste ovládat své hormony, narážkami na tom nic nezměníte kohoutku ;-)

asdf
24. června • 20:10

boha jeho co chces vyjadrovat, to nedokazes pochopit ze pri akceleraci se zadni naprava pritlacuje a predni odlehcuje? proc jsou vepredu velky brzdy a vzadu maly? protoze pri brzdeni se asi naopak predek pritlacuje a zadek odlehcuje. takze kdyz chces rychlost ubirat, tak ji ubiras z prednich pritlacenejch kol. kdyz chces rychlost pridavat, pridavas ji na zadni pritlaceny kola, protoze predni neprenesou tolik vykonu. kdyby toto nehralo roli, tak to nikdo asi neresi. zatimco pritlacena zadni naprava dokaze prenest na prumernym aute cca 0.6 g, odlehcena predni cca 0.2 g. to je duvod proc stejne vykony predohrab bude vzdy pomalejsi nez stejny zadohrab, tedy aspon do rychlosti kdy vykon staci na utrhnuti trakce. nebudu tu nic pocitat, na internetu je toho mraky nebo si zajdi do nejakej technickej knihovny.pro zacatek muzes zacit tady, ucivo matematickofyzikalniho gymplu:ppastos.q45.org ... konkretne strany 18-25, kde je to tvoje fyzikalni vyjadreni predohrab/zadohrab a na strane 26 je velmi zajimavy graf, ze kteryho ti vyjde to, ze nejlepsi zrychleni maji zadohraby s motorem vzadu a lehkym predkem, slecinko B-]B-]B-]

Petra Filková
24. června • 20:45

Díky za podklady a myslím, že jste mi tím jen pomohl. To, že o daném problému hodně víte pak hovoří fakt, že jste nepochopil to hlavní - grafické srování. To, že byste více dokázal pracovat se vzorci z prezentace nepočítám.Takže u grafu ze strany 26 jste opomenul zásadní věc. A to tu, že na grafu je třeba odčíst zatížení nápravy. Ono je docela logické, že pokud bude na přední nápravě 30% váhy a na zadní 70%, že ta zadní bude mít lepší schopnost přenášet vaše g. A samozřejmě opačně, pokud dám 30% váhy na zadní nápravu, vše se zásadně změní.Tudíž z grafu:Pokud dáte na zadní nápravu 70% váhy, pak zadní njáprava přenese cca 0,6 g a přední cca 0,2 g.Pokud to otočíme a dáme na přední 70% váhy a na zadní 30 pak přenese zadní náprava 0,25 g a přední 0,4 g.Pokud vezmeme idální rozložení 50:50 pak je schopnost 0,4 vs. 0,3 g ve prospěch zadní nápravy.Takže panáčku toto vám moc nevyšlo. S tím, že nejlepší akceleraci mají vozy s motorem uprostřed a náhonem na všechna kola souhlasím. Myslím panáčku, že jste moc chtěl, jen jste si zapomenul nastudovat rozložení hmotnosti a graf ze kterého chcete citovat.Nikdo zde navíc nepopíral jistou výhodnost zadního náhonu, ale jak sam víte rozdíl je naprosto zanedbatelný. Navíc automobily jaksi odmítají fungovat na bázi teoretických rovnic, do kterých nevstupuje mnoho proměných. Proto existuje mnoho předokolek s polovičním výkonem, než zadokolky, co dokáži zrychlit v kratším čase, dosáhnou lepších časů na okruhu apod. Smiřte se s tím a až budete chtít příště zajmout nějakou slečnu na internetu svými hlubokými znalostmi, tak je alespoň správně interpretujte.

asdf
25. června • 0:05

:-D:-D:-D no je vidět že to slečno nechápete. ty nesmysly co z toho grafu 26 čtete platáí pouze pro STATICKÉ rozložení hmotnosti. to jest jaké má auto limity pro adhezi při nulové nebo konstantní rychlosti. (to jako třeba že když najedu půlkou auta na trajekt a ten se rozjede, tak do průsečíku těch křivek zůstane na břehu zadohrab a pak naopak). kdybyste se to snažila místo mektů pochopit, tak byste zjistila, že ty vzorečky na prvních sedmnácti stranách, které podle vás nechápu právě počítají DYNAMICKÉ přesuny hmotnosti, to jest zatížení náprav při zrychlování. ten přesun se děje tak jak je vyvoslený na stranách 8 - 16. když znáte zatižení obou náprav, rozvor, výšku těžiště a rychlost akcelerace, tak dosazením do rovničky na str 14 získáte pro danou akceleraci aktuální rozložení hmotnosti.z toho vašeho nesmyslu je vidět, že to nechápete, protože při akceleraci se samozřejmě váha sune dozadu. při dosazení extrémní hodnoty 100 procent na zadní nápravu (v grafu to neni, ale když to protáhnete tak získáte 1g), čili když auto zrychluje tak moc, že přední nápravu odlepí, tak zrychluje 10m/s/s, čili to kilo udělá za dvě sekundy, prostě normální dragster. už nevím jak to líp vysvětlit, dle mě je to evidentní. no ale klidně tu dělej chytrou a z nepochopení obviňuj ty druhý, hlavně když ti stoupne sebevědomí, třeba vynalezneš novou, mnohem lepší fyziku a automobilky díky tvýmu super oběvu začnou dělat auta s motorem vzadu a pohonem předních kol, aby to díky super lehkej přední nápravě super akcelerovalo B-]

asdf
25. června • 0:07

njn, už na to moc nevidim, oběv je skvělý slovo, jdu chrápat číčo zdar B-]

Boguš
25. června • 10:07

... řekl bych že tě trošku štve jak je dobrá ...Osobně se přikláním k názoru, že toto teoretické vyjádření se bude pozorovat tím lepe, čím lepší budou podmínky jako v zamýšleném přikladu .. tj. v reálu jsou asi nejblíže ty dragstery. To ale okruh není. Ano tato fyzika platí naprosto stejně i tam, jen těch promněných je více, což může vest a vede k různým závěrům (viz Petřiny opomíjené zkušenosti).Kařdopádně, když jsem to četl snažil jsem se předsadstavit kdo jaký je podle toho jak píše.
"asdf" kapku ješitný možná vzdělaný muž, lehce arogantní a namyšlený, který tak nějak nesnese být porážen ženou ... (když jsem postupně četl kometáře jak šly za sebou v této větvi, jen jsem čekal, kdy se objeví první narážka na to že je to žena, asdf nezklamal ... )Petra se jeví jako inteligentní žena se zkušenostmi, jenž trpělivě s jistou pokorou ve svém životě bojuje s muži jako je asdf. Je vidět, že se s typy podobnými asdf setkáváte častěji. Typoval bych Vás na managerku, nebo nějakého vyššího obchoďáka, případně assistentku, ale né jen tak někoho.
Petro fandím vám ... jste skvělá žena ....

Petra Filková
25. června • 11:00

Chodím zde na fórum zhruba poslední 2 roky. Měla jsem do nedávna takovou neutrální přezdívku, která neprovokovala určitou ješitnou část diskutujících. Ale pak jsme to změnila a v podstatě od daného okamžiku se změnil přístup i diskutujících. Mi to nijak nevadí, je to docela předvídatelné již po prvním typu příspěvku určitých lidí.Nicméně pan "asdf" není hloupý, má v mnohém pravdu, jen škoda, že to neumí podat a že neumí jednat s opozicí, která je navíc v sukni. Věřím, že doma si tak vyskakovat nemůže ;) ale jsem na to zvyklá a nečiní mi problém s takovým mužem jednat. Většinou stejně udělají o co je žena žádá, tak proč jim nedopřát pocit, že jsou páni smečky :-)) Obecně je škoda, že zde chodí hlavně ti, co jen kritizují a nadávají. Nevím proč tomu tak je. Přitom by bylo skvělé, kdyby ti, co o dané problematice ví více, než jiní napsali vysvětlení proč tomu tak je. Tím by strávili stejný čas a k něčemu by to bylo. Jenže je jednodušší říci "jsi blbý, nastuduj si to", než to zkusit vysvětlit. Přitom by to bylo skvělé téma na článek, vysvětlil jednduše a zábavně, proč zadní náhon přenese více g, než přední. Jinak s identifikací mé osoby jste se kapku minul, byť části z vypsaného bych mohla akceptovat ;)

Brouk
24. června • 13:38

Jde o to, co je to "zasadne", ale to uz bysme slovickarili a to se mi nechce.

asdf
24. června • 17:03

zadny predohrab pro bezne jezdeni nemuze mit z principu akceleraci na stovku lepsi nez nejakejk 6 sekund, predek se proste odlepi a momentove zatizeni se prenese na prdel. zatimco kdyby to samy auto melo pohon vzadu, tak to v pohode da pod 5 sekund. to je taky duvod, proc vsechny normalni vykonna auta maji pohon vzadu. konkretne u akceleracnich zavodu pak dochazi k tomu, ze se predni kola odlepi a pohanena naprava pak ma zhruba dvakrat lepsi adhezi. kdyby to melo pohon vepredu, tak se predni naprava tak mozna odlehci a zacne to hrabat. proste predohraby jsou technicky spatne a az prodam muj soucasny V8 predohrab tak bude na poradu dne 750i rv. tak 2005 a na plyn B-]

Prox;
24. června • 11:41

Chces snad tvrdit ze 300hp na predku pri plnym plynu ti nebude rvat volat z ruky? A o podvozku sonat si nedelam zadny iluze

Skyline
24. června • 12:34

Jasne, ze to bude tahat, na to nepotrebujes 300 koni. A ze o podvozku sonaty vis kulove uz jsi napsal, takze na to uz reagovat nebudu. Zeptam se ale znovu na to, na cos neodpovedel: kolik 300 hp FWD aut jsi ridil?

Brouk
24. června • 11:54

Co konkretne ti vadi na podvozku nove sonaty? Vis vubec, jakej ma? Jel si v ni uz, nebo soudis podle obrazku? Rozepis se prosim.

Prox
24. června • 12:05

Na podvozku Sonaty mi nevadi nic, v aute jsem nejel, nemuzu ho soudit. Od zacatku tu mluvil pouze o tom ze takovy vykon na predni naprave je podle me jen marketingovy tah, jak nalakat zakazniky na neco exkluzivniho protoze v tehle konfuguraci neni ve vetsine pripadu pouzitelny. O podvozku jsem se zminil z toho duvodu, ze se da predpokladat, ze takovy Focus RS ma pri podobnem vykonu podvozek lepe naladeny + obecne velmi dobre hodnoceny predni diferencial ale presto s tim vykonec predni kola pomerne zapasi

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kejkl
24. června • 17:19

jen doplním,že nový Ford Focus RS na jedničku a plný plyn nikdy nehrabe.Asi tam namontovali nějaký Launch control nebo co.

RedBaron
25. června • 9:18

Je tam samosvorný diferenciál a podle mě i speciálně naladěné mapy v řídící jednotce. Už starý Focus RS měl na jedničku omezený kroutící moment, na dvojku také trochu a až trojka jela pod plným tlakem. Ten efekt byl geniální, člověku připadalo, že to jede stále stejně na první tři kvalty :o)

Brouk
24. června • 12:43

Ok, tohle ti beru. Presto, 278hp na predku neni zadna tragedie. Neco jineho je, kdyz sportovni hatchback zkousi sve limity v jizdnich vlastnostech na okruhu nebo kdyz pomerne tezky sedan jezdi po silnici s nutnosti dodrzovat pravidla provozu. To auto je rodinny sedan s moznosti lepsiho predjizdeni, nic vic. Nikdo nikoho nenuti jezdit stale v 6500 otackach. Ja mam trochu silnejsi sedan V6 a vetsinu casu to toci 1500 ot., tak 20% vykonu.

Brouk
24. června • 11:39

Je to korejec, takze jde o to, za kazdou cenu najit nejakou chybu. Ja uz jsem si za ty roky zvykl, nastesti ale tento trend posledni dobou strme upada.

Prox
24. června • 11:45

O to tady vubec nejde jestli je to korejec, japonec, nebo nemec. kdyby to bylo audi nebo toyota stale je to podle me kravina

slaine
24. června • 8:31

Mohli byste ty články dávat překládat někomu, kdo má o autech trochu přehled. Copak v Evropě se prodává nějaké BMW 328i? :-O

Petra Filková
24. června • 9:04

Toto auto není určeno pro evropský trh, je představeno v USA a tak je logické srovnat jej s vozy, se kterými se na trhu reálně setká. Imaginární srovnání bude k čemu?Spíše z vás mám pocit, že jste chtěl dát vědět o tom, že víte, že se tato verze v Evropě oficiálně neprodává, co ;-)

Doporučujeme

Články odjinud