Hyundai Sonata Turbo: 274 koní, stovka za 6,5 s a spotřeba pod sedm

Na letošním autosalonu v New Yorku představil Hyundai novou Sonatu ve verzích hybrid a Turbo a my jsme vás o nich infrmovali na tomto místě. Teprve nyní však známe nejdůležitější parametry k Sonatě Turbo. A jsou vskutku působivé.

Její řadový, zážehový čtyřválec má objem 2,0 l a výkon 274 koní (204 kW). Sedanu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 6,5 s, ve městě přitom vykazuje spotřebu 10,7 l/100 km a na dálnici jen 6,9 l/100 km. Svojí povahou míří Sonata Turbo zejména proti mnichovským „trojkám“, oproti podstatně dražšímu BMW 335i s přeplňovaným šestiválcem sice vcelku pochopitelně zaostává na zrychlení o plnou sekundu, nicméně jeho akcelerace je identická s verzí BMW 328i opatřenou převodovkou s manuálním řazením.

To nejsou vůbec špatné výsledky, vezmeme-li v potaz, že Sonata Turbo bude standardně osazena „automatem“ a má stát o plných 5 000 dolarů méně než BMW 328i. Uvidíme, s jakými verzemi Sonaty přispěchá Hyundai do České republiky...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Sonata 2011 i s novým motorem 2,0 Turbo
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků