Hyundai Sonata 2,0T: turbo a přímý vstřik

Hyundai v New Yorku vystavuje novou Sonatu nejen jako hybrid, ale i s benzínovým turbomotorem s přímým vstřikováním.

Nová generace Sonaty by se tak měla stát atraktivní nejen pro fanoušky nízkých provozních nákladů a snižování ekologické zátěže, ale rovněž pro zákazníky, kteří si rádi užijí rychlou jízdu s přeplňovaným zážehovým motorem.

Tip: Přečtěte si naše představení inovativní Sonaty Hybrid.

Pod kapotou Sonaty 2,0T se skrývá čtyřválec s objemem 2,0 l a přímým vstřikováním benzínu GDI, jenž je naladěn na výkon 278 koní (204 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 365 Nm. K těmto parametrům přispívá i zdvojené turbodmychadlo. To se vyznačuje dvojicí samostatných vstupů výfukových plynů, které mají samostatně elektronicky ovládané škrticí klapky. Podle výrobce tato konstrukce především umožňuje omezení truboefektu, tedy reakční doby následující po sešlápnutí plynu, a přesnější a efektivnější plnění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motor bude standardně doplněn novou šestistupňovou automatickou převodovkou řady A6LF2. Podle americké metodiky EPA má přeplňovaná Sonata dosahovat průměrné spotřeby 10,7 l/100 km ve městě a 6,9 l/100 kom na dálnici. Díky těmto hodnotám má Sonata Turbo patřit na americkém trhu mezi vůbec nejhospodárnější a nejvýkonnější vozy ve střední třídě, v „papírovém“ porovnání totiž ve všech parametrech překonává stávající šestiválce Ford Fusion, Chevrolet Malibu, Toyota Camry a Honda Accord i přeplňované čtyřválce Buick Regal a Volkswagen Passat. V porovnání s konkurencí má patřit Sonata rovněž k nejlehčím a díky své pohotovostní hmotnosti jen 1 514 kg vykazuje lepší poměr výkonu a hmotnosti než současné Camaro V6! Přesné dynamické parametry si ale pánové z Hyundai nechali pro sebe...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sonata Turbo bude dodávána ve výbavových stupních SE a Limited, přičemž ta dražší se vyznačuje například osmnáctipalcovými litými ráfky, zdvojeným výfukovým potrubím, panoramatickou prosklenou střechou nebo řazením Shiftronic s páčkami pod volantem.

Zcela nová Sonata je jedním z prvků plánu Hyundaie, jenž má za cíl v následujících dvou letech představit celkem sedm nových modelů. Do prodejů by se spolu s verzí hybrid měla dostat v průběhu letošního léta jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Sonata 2,0T 2011
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků