Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém úřadě European Patent Office zapsat ochrannou známu na motor s rozdílnými objemy spalovacích komor. Konkrétně jde o řadový čtyřválec s dvěma komorami o objemu 400 kubických centimetrů, zatímco zbylé dva válce mají každý po 500 kubických centimetrech.
Na dostupných výkresech je také vidět malý elektromotor, který bude mít za úkol vyvážit různý kompresní poměr v jednotlivých válcích a udržet tak jeho kultivovanost na vysoké úrovni. Rovněž by měl také rušit vibrace, které se u koncepce nestejných objemů válců objevují.
Automobilka Hyundai nespecifikovala výhody tohoto typu motoru, ovšem je nasnadě spekulovat, že to bude mít co do činění s emisními limity, jelikož klasické spalovací motory se stejnými objemy spalovacích komor spotřebovávají příliš velké množství mechanické energie při volnoběžných otáčkách.
Podobný patent si nechala již minulý rok patentovat Honda, ovšem Korejci prý používají zcela jiného principu.