Hyundai se definitivně dohodl s Českou republikou a vybuduje u nás novou továrnu

14 komentářů

patrik
28. března • 21:30

Hyundai tímto rozhodnutím scelil své panství v Evropě na Slovensko (Kia), Česko (Hyundai) a Německo (vývojářské středisko obou značek), takže si zkompletoval základnu pro dlouholeté působení na evropských trzích. Je celkem nelogické, aby zahodil tyto miliardové investice a geograficky je znovu roztrhal (logistické náklady!) a po pár letech se přesouval jinam. Také kam? Do centrální Evropy přišel právě proto, aby to měl v Evropě "všude blízAko". A tak jako tak je zbytečné, aby se posouval někam dál do Asie, když v Indii má jednu továrnu a druhou začíná právě stavět, přičemž jejich celková kapacita bude přes 400 000 vozů. Další výrobní kapacity má samozřejmě přímo doma v Koreji. A další vývojářské, testovací a výrobní kapacity má ve Spojených státech. Kromě toho teď Hyundai-Kia bude potřebovat zhruba 5-10 let klidu na soustředěnou práci, aby naplnila svůj hlavní strategický cíl - postoupit z první desítky do první pětky globálních výrobců automobilů. A k tomu cíle další: zvýšit kvalitu "na úroveň Toyoty" a pokračovat rychle ve vývoji a zavádění alternativních pohonů (žádná utopie, např. nový Accent má přijít na US trh souběžně v hybridní verzi)
Proto investici v Nošovicích pokládám za vysoce stabilní a dlouhodobou. K jejímu stažení by mohla vést jedině nějaká globální surovinová (ropa) nebo všeobecná hospodářská krize. Ta by ovšem rozvrátila kdeco a nejen v ČR. Jiná věc jsou podmínky, které s Hyundaiem vyjednala česká vláda, a které mohou nebo také nemusí pro nás být výhodné - debata na tohle téma sem ale nepatří.

Podnikatel
29. března • 15:35

To sou kecy, my potřebujeme hlavně obchvat Prahy. Nebudu se furt tísnit v koloně s vidláky, nebo nedej bože nakonec se sockama v MHD.
Důležité je urychleně zaplatit velký okruh, a na ty prdy z Moravy se klidně vysrat, stejně se specializují na zemědělství a tam jdou od nás obrovský dotace.

soudce
30. března • 13:29

vážený pane vy jste uplně zabednění stejne jako část této vlady. Když je na programu Umístění Fabriky Hyn, tak vy se ptáte po obchavatu Prahy. pokud ,ale budou všichni využívat obchvat Prahy tak na tom budete stejně,protože všichni vidláci zase budou na obchvatu.

patrik
29. března • 18:20

Investice Huyndaie je něco hodně jiného než dopravní okruh kolem Prahy. Abychom se mohli bavit o okruhu, musela by sem redakce napřed dát třeba rozhovor s někým z pražského magistrátu, abychom si ujasnili, kdo všechno o tom rozhoduje, kdo to platí a co chybí a kde to sehnat. Na tvou poslední větu reagovat vůbec nebudu, ať ti odpoví nějaký Moravák.

toniho
28. března • 8:54

tak jsem zvedav jak to dopadne s tou invasticni pobidkou a danema... ze by stejne jako s Phillipsem v cechach ??? snad ne!!! ja si myslim, ze kdyby v TPCA platili lidem jako na zapade a nebo alespon jako ve skodovce, nemeli by problem s lidmi. Bohuzel ziskuchtivost a hamyznost nekterych a danova zatez obyvatelstva a podnikatelu(zamestnavatelu)toto stale nedovoluje. Bohuzel. Komunisti by se meli zamyslet, jestli tu chteji armadu cikanu a jinych prizivniku zijicich z bohate materske a dani nas vsech.. a nebo radeji kvalifikovane, byt i cikany, obcany teto zeme... ale hlupaka snadno osalis prispevkem na novy pocitac, nebo vyssi materskou ..a vysvetlis mu velmi snadno, ze ho okradas v jeho prospechu... ale to je jina kapitola. Takze Beskydum preji malo kyselych destu a bohate vyplaty pro zamestnance. Prazak.

radek
28. března • 11:38

souhlasim s tebou platy tam nedosahnou ani zdaleka na platy  ve skodovce a nebo v koline ale muzeme se tesit na prival polaku a slovaku

Haya
28. března • 12:21

jojo, ať žije továrna vedle CHKO Beskydy a jinak si myslím, že pokud, tak měla stát v Mošnově jenže do Nošovic je to z Polska, Slovenska a UK blíže, protože v té montovně to cítím na podobné zaměstnance a po daňových prázdninách papá dále na východ....

koffr
27. března • 21:54

za par let hlavne uvidime, jak to tam zavreli teda

aquila
27. března • 20:57

este na cesty by malo ist 2,5 miliardy korun, konkretne na R48 a R68 (napojenie RC na slovensko)

Ráďa
27. března • 22:16

Mno většina Ostraváků by to raději viděla v Mošnově. Ty Nošovice jsou hodně zašité

Marek71
28. března • 10:51

Nechápem... to ostravský nezamestnaný potrebuje mať fabriku priamo u baráku ? Tak to sa potom nedivím, že je nezamestnaný... Som zvedavý, koľko tam bude pracovať Ostravákov a koľko Slovákov, ktorým nebude zaťažko za prácou dochádzať.

Josef Hustoles
27. března • 18:02

Bůch chahcarům pomáhej. Amen!

wolff
27. března • 19:38

No mám radost

patrik
28. března • 21:41

zdravím te wolffe, taky mám radost - posílí to konkurenci v regionu a budou se tím pádem dělat lepší auta, a bude to pěkně tlačit ceny dolů. A až na podzim vyjede z Žiliny cee'd a za dva-tři roky potom nějaká inkarnace elantry z Nošovic, bude to prostě fajn. . Musím říct, že pro mě, který Hyundai věřil i v těch hubených letech, kdy ho u nás málem zabil Motokov, je tohle dost velké zadostiučinění.

Doporučujeme

Články odjinud