Hyundai Santa Fe: první jízdní dojmy

Korejská automobilka pokračuje v modelové ofenzívě. Po i30 a i30 s karoserií kombi přichází na český trh nová generace SUV Santa Fe.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Líbí?, Priorita č. 1: prémiovost
  2. Pro začátek tři, Santa Fe v praxi, Za hubičku?, Technické údaje
  3. Fotogalerie

Ano, nespletli jsme se, opravdu se bavíme o novém Santa Fe, přestože před jeho uvedením do Evropy se všeobecně počítalo s názvem ix45. Bylo by to logické. Před několika lety oznámil Huyndai, že končí éra minulá a nastupuje éra nová, kterou zákazník pozná právě podle písmena „i“ na začátku názvů jednotlivých modelů. Korejská automobilka tuto obměnu už téměř zkompletovala a Santa Fe bylo úplně poslední (modely typu H-1, Veloster nebo Genesis Coupe lze z pochopitelných důvodů nechat stranou).

Testy | Hyundai

Test Hyundai Santa Fe: muž bez minulosti

Hyundai ale všechny překvapil a očekávané ix45 vypustil. Nabízí se otázka, proč to udělal. Samozřejmě během tiskové konference ze strany novinářů tento dotaz padl. Důvodem je údajně fakt, že název Santa Fe je prémiová značka a že tohle jméno je v Evropě dobře zavedené. Pokud se vám zdá takové vysvětlení zvláštní, nejste sami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design nové generace Santa Fe se povedl. Auto zaujme na první pohled. 

Každopádně Hyundai v tomto trendu bude pokračovat. Vrcholné SUV ix55 vycházející z modelu Veracruz příští rok skončí. Jak možná víte, Veracruz to má za velkou louží už za sebou a na místo něj přichází prodloužené Santa Fe. Je tak celkem logické, že se stejný scénář bude opakovat i na evropském trhu. Ovšem i v tomto případě zmizí označení začínající písmenem „i“, protože se počítá s jiným jménem. Zdá se, že po nastartování moderní éry, která přišla spolu se systémem značení typu „i“ a „ix“, je zde éra ještě o kousek novější, kterou symbolizuje ono všem velmi dobře známé „Hjondé“. Ale dost teorie…

Líbí?

Představovat novou generaci Santa Fe po stránce designu není nutné. Auto už si svou světovou premiéru odbylo dříve v Americe a evropská verze se od té americké téměř neliší. Oproti odstupující generaci je ta nová delší, ale o pár milimetrů užší a především výrazně nižší. Rozvor náprav se nezměnil, základní Santa Fe tak stále nabízí 2700 mm.

S designem nemá Huyndai v posledních letech nejmenší problém. Takzvané fluidní tvary jsou na někoho možná příliš složité, ale auta vypadají moderně. Santa Fe je v porovnání s například ix35 střízlivější, což je jen a jen dobře. Jsem si naprosto jist tím, že se tento model bude líbit. V reálu vypadá opravdu dobře.

Priorita č. 1: prémiovost

Během představování nového Santa Fe kladli zástupci korejské automobilky velký důraz na prémiovost. Hyudnai dělá, co může a usilovně se snaží dohonit své konkurenty. V interiéru tak vládnou měkčené plasty a vše vypadá velice kvalitně. Škoda, že při té veškeré snaze o prémiovost to u Hyundaie občas trochu přehání. Tak například po vypnutí motoru se ozve něco na způsob melodie, která zazní při vypínání mobilního telefonu. Možná jsem až příliš kritický, ale tohle působí čínsky, působí to velmi lacině. Na druhou stranu je dost pravděpodobné, že tento detail bude možné deaktivovat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Materiály i zpracování interiéru vypadají velmi dobře. Škoda méně místa vzadu.

Ano, jde o detail, takže jej zase rychle přeskočíme. Během kratičkého testování auta mě upoutala jiná věc, která mě nepříjemně překvapila a kterou bych označil za asi jedinou vážnější nevýhodu této novinky. Prostor na zadních sedadlech si zaslouží ohodnocení „tak akorát“. Ano, zadní sedadla lze posouvat, jenže v praxi bohužel toto moc nevyužijete. Jakmile sedadla posunete jen o kousek dopředu, panuje v oblasti pro kolena cestujících prostorový nedostatek.

Vzhledem k tomu, že se bavíme o kategorii velkých SUV, člověk by očekával od nového modelu více. Tím spíš, že v tomto ohledu dokáží nabídnout mnohem více i některá kompaktní SUV (například Mazda CX-5). Opravdu prostorné Santa Fe tak přijde až příští rok, kdy k nám dorazí už zmíněný nástupce ix55. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Líbí?, Priorita č. 1: prémiovost
  2. Pro začátek tři, Santa Fe v praxi, Za hubičku?, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Hyundai i20 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 59 970 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Getz 1.086
Rok výroby: 2003
Stav: 194 159 km
Cena: 33 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 177 068 km
Cena: 98 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků