Hyundai Santa Fe nově v prodlouženém sedmimístném provedení

Značka Hyundai v Los Angeles vystavila také prodlouženou verzi nové generace svého SUV Santa Fe.

Jak z našeho zpravodajství dobře víte, nová generace středního SUV Santa Fe si překvapivě zachovává své jméno, takže přechod na označení ix45 v duchu ostatních modelů značky zůstalo mimo naše odhady. Nová generace řady Hyundai Santa Fe slavila premiéru v dubnu v New Yorku a v září jsme vás seznámili s prvními jízdními dojmy za volantem. Model Santa Fe se od počátku tohoto měsíce prodává také na českém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prodloužená karoserie je dobře patrná již na první pohled

Automobilka Hyundai však na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles představila druhou karosářskou verzi řady Santa Fe, jež nabízí větší vnitřní prostor a možnost usadit na palubě až sedm pasažérů. Jak je vidět z přiložených snímků, vůz je delší a výrazně se změnilo i tvarování boků karoserie v oblasti sloupků C. Spodní linie bočního zasklení se u nové verze příliš nezdvihá a prodlouženou záď poněkud odlehčují větší okénka ve sloupcích D.

SUV | Hyundai | První svezení

Hyundai Santa Fe: první jízdní dojmy

Rozvor náprav sedmimístné verze činí 2 799 mm, což je o 99 mm více než v pětimístné variantě. Novinka je dlouhá 4 905 mm, 1 885 mm široká a 1 689 mm vysoká, takže je o 215 mm delší, o 5 mm širší a o 3 mm vyšší než evropské provedení standardního modelu Santa Fe. V souvislosti s prodloužením karoserie i rozvoru náprav se zvětšil také prostor pro kolena cestujících v druhé řadě sedadel, a to o více než 48 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnilo se také tvarování zadní části boků karoserie

Zatímco evropská paleta pohonných jednotek se opírá o vznětové čtyřválce 2,0 a 2,2 CRDi a zážehový agregát 2,4 GDi s výkonem 192 koní (141 kW), americké Santa Fe v prodloužené verzi bude k dispozici výhradně s přímovstřikovým zážehovým šestiválcem 3,3 GDi V6. Ten dosahuje nejvyššího výkonu 290 koní (216 kW) při 6 400 ot./min. a točivého momentu 341 Nm při 5 200 ot./min. Standardem a jedinou volbou je šestistupňová automatická převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní rysy aktuální generace řady Santa Fe zůstávají zachovány

Na výběr budou verze s pohonem předních, nebo všech kol. Ta první vykáže pohotovostní hmotnost 1 790 kg, druhá pak 1 859 kg.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků