Oblíbený model automobilky Hyundai, Santa Fe, přichází s novou tváří, větším vnitřním prostorem, inovovanými motory a náhonem na všechna kola i k nám. Hyundai však tradičně nepřinesl pouze inovace, ale také velmi příznivé ceny.
Automobilka Hyunda již na sklonku minulého roku představila novou generaci svého SUV modelu Santa Fe, který se nejen u nás těší poměrně velké oblibě. Santa Fe sklízel od svého vstupu na trhy velký úspěch. V mnoha zemích se stal nejprodávanějším SUV a po boku s menším Tusconem sklízely zasloužené vavříny. Novinka této korejské automobilka nyní dorazila i do České republiky a je na čase, abychom si novou generaci představili podrobněji.
Vývoj nového modelu stál automobilku 160 mil. dolarů, a tak Hyundai pochopitelně očekává návrat investic. Automobilka bude vycházet ze své dobré pozice a svého dobrého jména, které si u svých dřívějších zákazníku získala. Nové Santa Fe se od svého předchůdce liší, kromě výrazné změny vzhledu, hlavně v rozměrech, kdy se rozrostl do všech stran. To přinese ještě více místa pro celou posádku, což pasažéři ocení hlavně v sedmimístné verzi. Nový model bude na délku měřit 4 650 mm (+ 175 mm), na šířku 1 890 mm (+ 70 mm) a na výšku 1 725 mm (+ 50 mm). Rozvor se natáhl na 2 700 mm (+ 80 mm).
Mimo změny rozměrů doznalo Santa Fe i mírného vylepšení motorů. Pod kapotou si našel místo naftový motor o objemu 2,2 s výkonem 110 kW (150 k) a v počátku také známý šestiválec o objemu 2,7 litru s výkonem 139 kW (189 k). Výkon bude přenášen přes pětistupňovou manuální převodovku, ovšem k naftové verzi je možno objednat i pětistupňový automat. Ve standardní výbavě nalezneme tradiční škálu airbagů, elektrickou výbavu, klimatizace a další. Nový je i elektronický systém 4WD. Ten funguje víceméně klasicky - využívá ke sledování jízdních podmínek několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Systém rozpozná, kdy přední kola ztratí trakci a automaticky zapojí náhon všech kol prostřednictvím elektronické lamelové spojky. Výhodou systému je i to, že jej může aktivovat i sám řidič a Santa Fe se pak chová jako pravá čtyřkolka.
Hyundai patří ke značkám, které lákají zákazníky na výborné ceny a ani u Santa Fe tomu není jinak. Novinka se nabízí s trojici výbav v několika variantách. Základní model Santa Fe s naftovým motrem a výbavou Active přijde na 699 900 Kč. Využít můžete i verzi N1 za cenu 606 141 bez DPH. Ve výbavě Dynamic stojí Santa Fe spolu s naftovým motorem od 849 900 Kč a ve verzi N1 732 192 Kč bez DPH. Třetí, nejvyšší výbava Elegance pak nabídne i benzínový šestiválec. Santa Fe přijde s benzínovým šestiválcem a výbavou Elegance na dobrých 899 900 Kč a ve verzi N1 za 774 208 Kč. Naftová verze v této výbavě přijde na 909 900 Kč, neboli 782 612 ve verzi N1.
Ceny a výbavy
- 2,2 CRDi Active s MAN5 - 699 900 Kč
- 2,2 CRDi Dynamic 4x4 s MAN5 - 849 900 Kč
- 2,2 CRDi Dynamic 4x4 s AUT5 - 889 900 Kč
- 2,2 CRDi Elegance 4x4 s MAN5 - 909 900 Kč
- 2,2 CRDi Elegance 4x4 s AUT5 - 949 900 Kč
- 2,7 V6 Elegance 4x4 s MAN5 - 899 900 Kč
Výbava Active mj. obsahuje: 17" kola, přední mlhová světla, střešní ližiny, ABS s EBD. airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy vpředu i vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná přední i zadní okna, manuální klimatizace a další.
Výbava Dynamic mj. obsahuje: 18" kola, přední mlhová světla, střešní ližiny, ABS s EBD, ESP, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy vpředu i vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná přední i zadní okna, dvouzónová automatická klimatizace, u 7 místné verze manuální klimatizace pro zadní sedačky, palubní počítač, vyhřívané přední sklo a další.
Výbava Elegance mj. obsahuje: 18" kola, přední mlhová světla, střešní ližiny, ABS s EBD, ESP, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy vpředu i vzadu, kožené čalounění sedal s vyhříváním, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná přední i zadní okna, dvouzónová automatická klimatizace, u 7 místné verze manuální klimatizace pro zadní sedačky, palubní počítač, deštové senzory, tempomat, vyhřívané přední sklo a další.
Kompletní ceník, vč. příplatkové výbavy si můžete stáhnout ve formátu XLS zde (160 kB)
Základní technické parametry
|
2,7 V6 DOHC CVVT VIS |
2,2 CRDi - VGT |
Objem motoru (ccm) |
2656 |
2188 |
Výkon kW/k - ot./min |
139 (189) - 6 000 |
110 (150) - 4 000 |
Točivý moment Nm - ot.min |
248 - 4 000 |
335 - 1800 až 2500 |
Typ převodovky |
MT5 |
MT5 |
AUT5 |
Pohon |
4x4 |
4x2 |
4x4 |
4x4 |
Zrychlení 0-100 (s) |
10,3 |
11,3 |
11,6 |
12,9 |
Maximální rychlost (km/h) |
190 |
180 |
179 |
178 |
|
|
|
|
|
|
Spotřeba (l/100 km) |
|
|
|
5 místná |
7 místná |
Město |
14,2 |
9,5 |
9,6 |
11,0 |
11,2 |
Mimo město |
8,3 |
5,9 |
6 |
6,4 |
6,6 |
Kombinace |
10,4 |
7,1 |
7,3 |
8,1 |
8,3 |
Kompletní technické parametry, rozměry a hmotnosti si můžeze stáhnout ve formátu XLS zde (40 kB)
Hyundai Santa Fe