Hyundai Santa Fe 2010: po faceliftu v novém hávu

Hyundai nyní opatřilo své populární SUV novou dávkou života. Santa Fe přichází s faceliftem i novým „nafťákem“.

Modifikace Hyundai Santa Fe se soustředily zejména na omlazení interiéru a vnějšku karosérie a na zlepšení výkonových parametrů. Novinka se vyznačuje novou maskou chladiče a dalšími dvěma otvory pro přívod vzduchu k chladičům v novém předním nárazníku, nové jsou též úzké sdružené světlomety a mlhovky. Přepracován byl též nárazník zadní, nová zadní sdružená světla vozu přidávají na dojmu větší hodnoty a chromované ploché koncovky výfuků vyvedené ve spodní části černým plastem obloženého nárazníku mají stejný úkol. Nový tvar mají rovněž podélníky na střeše i litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úpravy interiéru mají být ještě drobnější a jejich středem je nový přístrojový štít vyvedený v duchu hesla Supervision. Ve středové konzoli může být vestavěn navigační systém, couvání pak může usnadnit kamerový systém.

Nejvýznamnější změnou tak zůstává zavedení nového vznětového čtyřválce s přímým vstřikováním a přeplňováním, jenž se vyznačuje s ohledem na objem jen 2,2 l znamenitým výkonem 197 koní (144 kW) a točivým momentem rovněž výjimečných 422 Nm v rozsahu od 1 800 do 2 500 ot./min. V porovnání s dosavadní jednotkou CRDi s výkonem 155 koní dosahuje naftou poháněné Snata Fe s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s, což je o bezmála dvě vteřiny lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 190 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla stanovena na velmi slušných 6,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novým základním motorem je čtyřválec Hyundai řady Theta-II s objemem 2,4 l, jenž dosahuje výkonu 174 koní (127 kW). Omlazené Santa Fe s ním zrychluje z klidu na 100 km/h za 10,7 s, zatímco nejvyšší rychlost je shodná s „nafťákem“, zásadním rozdílem je tak průměrná spotřeba paliva, jež v tomto případě činí 8,5 l/100 km. Standardní výbavou je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, za příplatek se dodává nový šestistupňový „automat“.

Na domácím trhu se modernizované Santa Fe již prodává, v Evropě se prodávat začne ještě letos, a to záhy po jeho frankfurtské premiéře.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků