Hyundai Santa Fe 2010: po faceliftu v novém hávu

Hyundai nyní opatřilo své populární SUV novou dávkou života. Santa Fe přichází s faceliftem i novým „nafťákem“.

Modifikace Hyundai Santa Fe se soustředily zejména na omlazení interiéru a vnějšku karosérie a na zlepšení výkonových parametrů. Novinka se vyznačuje novou maskou chladiče a dalšími dvěma otvory pro přívod vzduchu k chladičům v novém předním nárazníku, nové jsou též úzké sdružené světlomety a mlhovky. Přepracován byl též nárazník zadní, nová zadní sdružená světla vozu přidávají na dojmu větší hodnoty a chromované ploché koncovky výfuků vyvedené ve spodní části černým plastem obloženého nárazníku mají stejný úkol. Nový tvar mají rovněž podélníky na střeše i litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úpravy interiéru mají být ještě drobnější a jejich středem je nový přístrojový štít vyvedený v duchu hesla Supervision. Ve středové konzoli může být vestavěn navigační systém, couvání pak může usnadnit kamerový systém.

Nejvýznamnější změnou tak zůstává zavedení nového vznětového čtyřválce s přímým vstřikováním a přeplňováním, jenž se vyznačuje s ohledem na objem jen 2,2 l znamenitým výkonem 197 koní (144 kW) a točivým momentem rovněž výjimečných 422 Nm v rozsahu od 1 800 do 2 500 ot./min. V porovnání s dosavadní jednotkou CRDi s výkonem 155 koní dosahuje naftou poháněné Snata Fe s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s, což je o bezmála dvě vteřiny lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 190 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla stanovena na velmi slušných 6,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novým základním motorem je čtyřválec Hyundai řady Theta-II s objemem 2,4 l, jenž dosahuje výkonu 174 koní (127 kW). Omlazené Santa Fe s ním zrychluje z klidu na 100 km/h za 10,7 s, zatímco nejvyšší rychlost je shodná s „nafťákem“, zásadním rozdílem je tak průměrná spotřeba paliva, jež v tomto případě činí 8,5 l/100 km. Standardní výbavou je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, za příplatek se dodává nový šestistupňový „automat“.

Na domácím trhu se modernizované Santa Fe již prodává, v Evropě se prodávat začne ještě letos, a to záhy po jeho frankfurtské premiéře.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 53 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 125 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků