Hyundai Santa Fe 2010: po faceliftu v novém hávu

Hyundai nyní opatřilo své populární SUV novou dávkou života. Santa Fe přichází s faceliftem i novým „nafťákem“.

Modifikace Hyundai Santa Fe se soustředily zejména na omlazení interiéru a vnějšku karosérie a na zlepšení výkonových parametrů. Novinka se vyznačuje novou maskou chladiče a dalšími dvěma otvory pro přívod vzduchu k chladičům v novém předním nárazníku, nové jsou též úzké sdružené světlomety a mlhovky. Přepracován byl též nárazník zadní, nová zadní sdružená světla vozu přidávají na dojmu větší hodnoty a chromované ploché koncovky výfuků vyvedené ve spodní části černým plastem obloženého nárazníku mají stejný úkol. Nový tvar mají rovněž podélníky na střeše i litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úpravy interiéru mají být ještě drobnější a jejich středem je nový přístrojový štít vyvedený v duchu hesla Supervision. Ve středové konzoli může být vestavěn navigační systém, couvání pak může usnadnit kamerový systém.

Nejvýznamnější změnou tak zůstává zavedení nového vznětového čtyřválce s přímým vstřikováním a přeplňováním, jenž se vyznačuje s ohledem na objem jen 2,2 l znamenitým výkonem 197 koní (144 kW) a točivým momentem rovněž výjimečných 422 Nm v rozsahu od 1 800 do 2 500 ot./min. V porovnání s dosavadní jednotkou CRDi s výkonem 155 koní dosahuje naftou poháněné Snata Fe s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s, což je o bezmála dvě vteřiny lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 190 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla stanovena na velmi slušných 6,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novým základním motorem je čtyřválec Hyundai řady Theta-II s objemem 2,4 l, jenž dosahuje výkonu 174 koní (127 kW). Omlazené Santa Fe s ním zrychluje z klidu na 100 km/h za 10,7 s, zatímco nejvyšší rychlost je shodná s „nafťákem“, zásadním rozdílem je tak průměrná spotřeba paliva, jež v tomto případě činí 8,5 l/100 km. Standardní výbavou je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, za příplatek se dodává nový šestistupňový „automat“.

Na domácím trhu se modernizované Santa Fe již prodává, v Evropě se prodávat začne ještě letos, a to záhy po jeho frankfurtské premiéře.

Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 30 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 22 968 km
Cena: 159 000 Kč
Hyundai ix20 1.591
Rok výroby: 2015
Stav: 8 964 km
Cena: 285 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků