Hyundai Santa Fe 2010: jemný facelift pro velké SUV

Úspěšné korejské SUV se po letech svého působení na světových trzích dočká jemného omlazení, a to jak po stránce vzhledové, tak po stránce technické. A projeví se to zejména v nabídce pohonných jednotek. Pojďme ale hezky po pořádku.

Vzhled modelu Santa Fe svým způsobem nikdy nepatřil mezi příliš „okoukaný“ a nudný, na druhé straně, léta přibývají a s nimi přichází i několik stylingových změn, jež mají dát tomuto SUV druhý dech. Výrobce však bohužel omlazené Santa Fe neodhalil zcela, k dispozici jsou pouze dva snímky zachycující příď a bočnou linii vozu. Z těchto fotografii můžeme usoudit, že změny se dotkly zejména přední masky, která je nyní v barvě, karoserie nárazníku, který nabral modernější a výraznější tvary a zpětných zrcátek s integrovanými směrovkami. Podle předběžných informací se viditelných změn dočkala i záď vozu a interiér, na jejichž odhalení si však budeme muset ještě chvíli počkat. A vypadá to tak, že beze změn nezůstane ani nabídka litých kol a čalounění.
Jak jsme již v úvodu zmínili, stranou nezůstane ani nabídka pohonných jednotek, do níž by měly přibýt dva nové dieselové agregáty z řady R a to 2,0 a 2,2 l. Oba agregáty přitom budou standardně nabízeny s inovovaným šestistupňovým automatem. Změn je tedy rozhodně více, než se na první pohled mohlo zdát a to je ještě neznáme všechny.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Omlazený Hyundai Santa Fe
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků