Hyundai pronikl mezi 40 nejhodnotnějších značek světa. Roste nejrychleji z automobilek

Hodnota značky Hyundai přesáhla podle žebříčku Interbrand’s Best Global Brands 2014 poprvé hodnotu deseti miliard dolarů. Hodnota značky roste dvouciferným tempem od zavedení vize Modern Premium v roce 2011. Zároveň je Hyundai již od roku 2005 nejrychleji rostoucí značkou mezi automobilkami.

Společnost Hyundai Motor roste v roce 2014 opět dvouciferným tempem. Děje se tak především díky uvedení přelomových nových modelů Genesis a Sonata a úspěšnému rozvíjení filosofie Modern Premium. Ta sjednocuje image značky po celém světě a daří se jí budovat emocionální propojení se zákazníky. 

Od roku 2005 vrostla hodnota značky o 200 procent

Hodnota značky Hyundai Motor, která je zařazována do žebříčku stovky nejhodnotnějších značek světa Interbrand’s Best 100 Global Brands bez přestávky již deset let, letos poprvé překonala hranici deseti miliard dolarů. To představuje šestnáctiprocentní nárůst oproti minulému roku, kdy dosáhla zhruba devíti miliard, a téměř dvěstěprocentní nárůst ve srovnání s rokem 2005, kdy hodnota představovala tři a půl miliardy dolarů.  
 
„Hyundai Motor je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek jak v celkovém objemu, tak i v samotné hodnotě značky,“ píše se v prohlášení společnosti Interbrand. „Hyundai Motor svými jedinečnými produkty povyšuje řízení na zážitek. Budování samotné značky je rozprostřené do mnoha oblastí s řadou styčných bodů. Výsledkem je široké povědomí o značce a jejích atributech, jako je například design, a zároveň se vytváří důvěra zákazníků založená na emocionálním propojení, což je stále více a více důležitější faktor než cena.“ 

Hyundai Motor, jehož hodnota na žebříčku vzrostla o tři příčky a dosáhla globální čtyřicítky poprvé ve své historii, buduje loajální fanouškovskou základnu také díky trvalému zlepšování své produktové řady, včetně inovativních ekologicky šetrných výrobků. Příkladem může být první sériově vyráběný vůz s vodíkovým pohonem ix35 Fuel Cell.

Pokračují také další investice do rozvoje značky, jako je například aktivní zapojení do vysoce sledovaných sportovních aktivit s UEFA, FIFA či mistrovství světa v rally. V Soulu automobilka otevřela svůj první zážitkový prostor, Hyundai Motorstudio, a otevření druhého je v plánu v Moskvě ještě tento rok.

Hodnota značky roste každý rok průměrně o 20 procent

Od roku 2005, kdy automobilka oznámila změnu v řízení značky, vzrostlo její pořadí o 44 příček. Také samotná hodnota značky se zvýšila v průměru o 20 procent každý rok poté, kdy společnost představila svůj nový směr a vizi v roce 2011 s názvem Modern Premium.
 
„Zavádíme širokou škálu opatření, která nejsou zaměřená pouze na zvýšení prodeje. Chceme se stát značkou, kterou budou mít lidé skutečně rádi," řekl Won Hong Cho, marketingový ředitel Hyundai Motor. „Investice budou i nadále pokračovat, protože chceme zákazníkům Hyundai Motor poskytnout jedinečný a prémiový zážitek po celou dobu jejich cesty s naší značkou.“  
 
Hyundai oznámil svoji novou filosofii „Modern Premium" a slogan „Nové myšlení. Nové možnosti " v roce 2011 na North American International Auto Show. Od té doby všechny divize Hyundai Motor včetně vývoje výrobků, designu, marketingu, prodeje a poprodejních služeb začlenily tuto vizi do své práce udržitelným, konzistentním a systematickým způsobem. Rozšířené globální povědomí o značce Hyundai následně přispělo k nárůstu globálních tržeb a zisku.

Umístění Značka Hodnota značky (mld. USD) Meziroční změna Umístění celkové
1. Toyota 42.4 19.9% 8
2. Mercedes 34.3 7.6% 10
3. BMW 34.2 7.5% 11
4. Honda 21.7 17.2% 20
5. VW 13.7 23.3% 31
6. Ford 10.9 18.5% 39
7. Hyundai 10.4 15.6% 40
8. Audi 9.8 26.6% 45
9. Nissan 7.6 22.9% 56
10. Porsche 7.2 10.8% 60
11. Kia 5.4 14.6% 74
12. Chevrolet 5.0 10.0% 82
13. Landrover 4.5 new 91
 
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků