Hyundai prodal v prvním pololetí 2014 dva a půl milionu aut

Hyundai prodal v prvním pololetí 2014 dva a půl milionu aut

Společnost Hyundai Motor Company prodala v první polovině roku 2014 na celém světě 2,49 milionu vozidel. Výnosy z prodeje činí 44,40 bilionu wonů, tedy 884 miliardy Kč, a čistý zisk 4,38 bilionu wonů, čili 87,2 miliardy Kč.

Hyundai Motor Company prodala během první poloviny letošního roku po celém světě 2 495 837 vozů (korejský trh: 345 709 vozů/exportní trhy: 2 150 128 vozů), to je o 4,4 % více než v předcházejícím roce. Prodej vozů společnosti Hyundai Motor v Koreji vzrostl meziročně o 6,2 %, a to převážně díky zvýšenému prodeji nových generací modelů Genesis a Sonata. Přitom i v zahraničí vzrostl prodej, konkrétně o 4,1 %.

Během prvních šesti měsíců roku 2014 poklesly výnosy z prodeje meziročně o 0,3 procenta na 44,40 bilionu wonů (884,0 miliardy korun; automobily: 36,19 bilionu wonů (720,5 miliardy korun)/financování a ostatní: 8,21 bilionu wonů (163,5 miliardy korun)). Provozní a čistý zisk zaznamenal rovněž pokles, a to o 5,8 %, resp. 5,1 % na 4,03 bilionu wonů (80,2 miliardy korun), resp. 4,38 bilionu wonů (87,2 miliardy korun; včetně minoritních podílů), na čemž má podíl především posílení kurzu korejského wonu vůči americkému dolaru. Přitom k poklesu zisku došlo navzdory nárůstu prodeje a vylepšenému produktovému mixu.

Úspěchy Hyundai, potvrzené experty: kvalita a bezpečnost

Úsilí společnosti Hyundai Motor Company v oblasti řízení kvality bylo potvrzeno řadou nezávislých agentur. Například v nárazových testech, organizovaných americkým institutem IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), byly nové modely Hyundai Genesis a Hyundai Sonata hodnoceny jako jedny z nejbezpečnějších vozidel, prodávaných v USA, zatímco ve studii J.D. Power 2014 Initial Quality StudySM (IQS) získal Hyundai Motor nejlepší umístění mezi neprémiovými značkami. Hyundai byl tak poprvé ve stejném roce nejlepší neprémiovou značkou v obou prestižních studiích APEAL a IQS.

Doporučujeme

Články odjinud