Hyundai představí nový přeplňovaný tříválec 0,8 pro i10

Blížící se frankfurtský autosalon využije Hyundai pro představení svého nového pohonného agregátu určeného nejmenšímu modelu z nabídky. Novinka v podobě přeplňovaného tříválce o objemu 800 ccm se přitom představila již v březnu v Ženevě, kde se stala součástí úsporného konceptu i10 i-Blue. Začátkem příštího roku zařadí automobilka tento agregát po drobných úpravách do nabídky, kde zaujme svými parametry.

Nový zážehový motor disponuje výkonem 66 kW/90 koní a vyznačuje se spotřebou kolem 4,2 l/100 km i nízkým množstvím vyprodukovaných splodin. Agregát se přitom zřejmě stane součástí úsporné verze označené, jako i-Blue, která se zřejmě taky představí až začátkem příštího roku. Ta by sice měla být o něco dražší, než model s výbavou Style a 1,2 litrovým agregátem, avšak „odměnou“ za vyšší pořizovací náklady bude řada úsporných prvků, jako třeba systém start and stop nebo pneumatiky s nižším valivým odporem.
Novému tříválci 0,8 ale nelze upřít výhodnost při jízdách po městě a při minimálním vozu, na dálnicích a při delším cestování to už však bude o všem jiném než o komfortu.
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai i10 i-Blue koncept z letošního ženevského autosalonu
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 53 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 125 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků