Blížící se frankfurtský autosalon využije Hyundai pro představení svého nového pohonného agregátu určeného nejmenšímu modelu z nabídky. Novinka v podobě přeplňovaného tříválce o objemu 800 ccm se přitom představila již v březnu v Ženevě, kde se stala součástí úsporného konceptu i10 i-Blue. Začátkem příštího roku zařadí automobilka tento agregát po drobných úpravách do nabídky, kde zaujme svými parametry.
Nový zážehový motor disponuje výkonem 66 kW/90 koní a vyznačuje se spotřebou kolem 4,2 l/100 km i nízkým množstvím vyprodukovaných splodin. Agregát se přitom zřejmě stane součástí úsporné verze označené, jako i-Blue, která se zřejmě taky představí až začátkem příštího roku. Ta by sice měla být o něco dražší, než model s výbavou Style a 1,2 litrovým agregátem, avšak „odměnou“ za vyšší pořizovací náklady bude řada úsporných prvků, jako třeba systém start and stop nebo pneumatiky s nižším valivým odporem.
Novému tříválci 0,8 ale nelze upřít výhodnost při jízdách po městě a při minimálním vozu, na dálnicích a při delším cestování to už však bude o všem jiném než o komfortu.
Hyundai i10 i-Blue koncept z letošního ženevského autosalonu