Hyundai představí nový přeplňovaný tříválec 0,8 pro i10

Blížící se frankfurtský autosalon využije Hyundai pro představení svého nového pohonného agregátu určeného nejmenšímu modelu z nabídky. Novinka v podobě přeplňovaného tříválce o objemu 800 ccm se přitom představila již v březnu v Ženevě, kde se stala součástí úsporného konceptu i10 i-Blue. Začátkem příštího roku zařadí automobilka tento agregát po drobných úpravách do nabídky, kde zaujme svými parametry.

Nový zážehový motor disponuje výkonem 66 kW/90 koní a vyznačuje se spotřebou kolem 4,2 l/100 km i nízkým množstvím vyprodukovaných splodin. Agregát se přitom zřejmě stane součástí úsporné verze označené, jako i-Blue, která se zřejmě taky představí až začátkem příštího roku. Ta by sice měla být o něco dražší, než model s výbavou Style a 1,2 litrovým agregátem, avšak „odměnou“ za vyšší pořizovací náklady bude řada úsporných prvků, jako třeba systém start and stop nebo pneumatiky s nižším valivým odporem.
Novému tříválci 0,8 ale nelze upřít výhodnost při jízdách po městě a při minimálním vozu, na dálnicích a při delším cestování to už však bude o všem jiném než o komfortu.
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai i10 i-Blue koncept z letošního ženevského autosalonu
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků