Hyundai opět v reklamě cílí na Škodu. Nová i30 je prý nejlepší liftback...

Reklamní spot na novou generaci vozu i30 vyráběného v České republice hovoří o tomto voze jako o liftbacku. Na oficiálních stránkách značky je přitom model označený výrazem hatchback.

S označením jednotlivých karosérií současných automobilek to není vpravdě úplně snadné. Kříženců, neboli "crossoverů" už vzniklo velké množství.

Nicméně, stále je dost aut, u kterých je poměrně snadné určit, zda spadají do kategorie kombi, sedan, hatchback nebo kabriolet.

Tuzemské zastoupení značky Hyundai nyní v jednom z reklamních televizních spotů, kterými chce připoutat pozornost k nové generaci modelu i30, říká v půlminutovém videu následující: "Atraktivní, sebejistý, bezpečný, prostorný, luxusně vybavený. Prostě nejlepší český liftback všech dob." Na obrazovce přitom ze všech možných úhlů pohledu sledujeme základní karosářské provedení tohoto modelu nižší střední třídy.

V první i ve druhé generaci se vždy o tomto voze hovořilo jako o hatchbacku, také na aktuálních stránkách automobilky v českém jazyce se po rozkliknutí nabídky modely objeví novinka i30 a v okénku se pod boční siluetou vozu skví slovo "hatchback".

Klepněte pro větší obrázek

Podle našeho názoru není možný jiný výklad reklamního sdělení, než že Hyundai chce minimálně v České republice přimět zájemce o Škodu Octavii, aby do svého porovnávacího koše přiřadili také novou generaci i30.

Octavia je totiž přímo typickým představitelem této svébytné kategorie karosérií a má úspěch. Vždyť třeba v loňském roce byl tento nejdůležitější model mladoboleslavské automobilky na devátém místě v žebříčku nejprodávanějších aut v Evropě. Žádný model Hyundai se mezi dvaceti nejžádanějšími modely neumístil, i když například SUV Tucson zaznamenalo velký meziroční nárůst.

Srovnávací testy | Škoda | Hyundai | Názory | Škoda Fabia

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

To, proč se v reklamě na i30 hovoří o liftbacku, zdůvodňuje mluvčí tuzemského zastoupení Miloš Adámek takto: "Podle našeho názoru se o nová i30 dá za liftback pokládat," řekl na dotaz redakce Autorevue.cz. Dodal ještě, že výklad tohoto pojmu se různí.

Jenže, velká část dostupných zdrojů charakterizuje liftback takto: "Liftback je označení typu karoserie osobních automobilů se splývavou zádí a výklopným zadním víkem. V Čechách je nejtypičtějším příkladem takového vozu Škoda Octavia," (autolexicon.net), nebo takto: " Ve srovnání s hatchbackem se záď vozu svažuje pod mírnějším úhlem a je delší. Někdy je takový vůz tříprostorový, ale nespadá do kategorie sedan, protože se otevírá i zadní okno (wikipedia). 

Oproti tomu o hatchbacku se obvykle mluví jako o typu karosérie s prudce se svažující výklopnou zádí.

Pokud se podíváme na oba vozy z boční strany, nemůžeme si nevšimnout, že pod zadním oknem karosérie octavie pokračuje ještě několik desítek centimetrů prakticky vodorovně, zatímco u i30 spadá k zemi v téměř pravém úhlu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Už na první pohled jsou tvary obou vozů v zadní části dost rozdílné

Vymezování se vůči značce s okřídleným šípem ve znaku trvá v případě tuzemského vedení značky Hyundai už řadu let. Například v roce 2013 se u pražského ruzyňského letiště objevil billboard, který hlásal: "Vítejte v zemi automobilky Hyundai. V  Česku je přitom již od 30. let 20. století nejprodávanější značkou aut Škoda. Nyní má prakticky třetinový podíl na trhu.

Byznys

Škoda má bojovat s Dacií, Hyundai je jinde, říká český šéf korejské značky

Zřejmě nejútočnější byla reklama Hyundai na vůz i20, která se v médiích objevila na počátku roku 2015. Původní text zněl:  "Přichází opravdová bomba. Nová i20 od Hyundai nastaví zrcadlo ikonám a všechny roztleská. Její obrovský interiér konkurence neskousne, bude jí muset složit poklonu. Výjimečné křivky ohromí a závistivci zlostí zezelenají. Nová i20 rozvíří český trh s rodinnými vozy. A i bez brýlí každému dojde, že až v ní přijedete, bude váš soused z Boleslavi taááákhle malý. Nový Hyundai i20 – větší, kvalitnější, prostě lepší než ostatní.."

Při pozdějším vysílání už narážka na souseda z Mladé Boleslavi, jímž se nepochybně mínil model fabia, zněla jemněji. Diváci se tak v této pasáži dozvěděli, že "váš malý soused bude ještě menší."

Ceny | Hatchbacky | Premiéry | Hyundai | Hyundai i30

Hyundai začíná útočit na pozice Škodovek. Nová i30 vstupuje na trh

Dosud jedna z posledních reklam Hyundai, ve které bylo možno najít i zmínku o výrobcích Škoda Auto, se objevila vloni. Zněla takto: "Možná jste už poznali octavii, ale život a opravdová jízda začíná ve třicítce.."

Fotografie nového generace modelu Hyundai i30 najdete v následující fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai i10 1.248
Rok výroby: 2009
Stav: 77 730 km
Cena: 65 000 Kč
Hyundai ix55 2.959
Rok výroby: 2009
Stav: 119 664 km
Cena: 269 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2013
Stav: 134 135 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků