Hyundai opět v reklamě cílí na Škodu. Nová i30 je prý nejlepší liftback...

Reklamní spot na novou generaci vozu i30 vyráběného v České republice hovoří o tomto voze jako o liftbacku. Na oficiálních stránkách značky je přitom model označený výrazem hatchback.

S označením jednotlivých karosérií současných automobilek to není vpravdě úplně snadné. Kříženců, neboli "crossoverů" už vzniklo velké množství.

Nicméně, stále je dost aut, u kterých je poměrně snadné určit, zda spadají do kategorie kombi, sedan, hatchback nebo kabriolet.

Tuzemské zastoupení značky Hyundai nyní v jednom z reklamních televizních spotů, kterými chce připoutat pozornost k nové generaci modelu i30, říká v půlminutovém videu následující: "Atraktivní, sebejistý, bezpečný, prostorný, luxusně vybavený. Prostě nejlepší český liftback všech dob." Na obrazovce přitom ze všech možných úhlů pohledu sledujeme základní karosářské provedení tohoto modelu nižší střední třídy.

V první i ve druhé generaci se vždy o tomto voze hovořilo jako o hatchbacku, také na aktuálních stránkách automobilky v českém jazyce se po rozkliknutí nabídky modely objeví novinka i30 a v okénku se pod boční siluetou vozu skví slovo "hatchback".

Klepněte pro větší obrázek

Podle našeho názoru není možný jiný výklad reklamního sdělení, než že Hyundai chce minimálně v České republice přimět zájemce o Škodu Octavii, aby do svého porovnávacího koše přiřadili také novou generaci i30.

Octavia je totiž přímo typickým představitelem této svébytné kategorie karosérií a má úspěch. Vždyť třeba v loňském roce byl tento nejdůležitější model mladoboleslavské automobilky na devátém místě v žebříčku nejprodávanějších aut v Evropě. Žádný model Hyundai se mezi dvaceti nejžádanějšími modely neumístil, i když například SUV Tucson zaznamenalo velký meziroční nárůst.

Škoda | Srovnávací testy | Hyundai | Názory | Škoda Fabia

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

To, proč se v reklamě na i30 hovoří o liftbacku, zdůvodňuje mluvčí tuzemského zastoupení Miloš Adámek takto: "Podle našeho názoru se o nová i30 dá za liftback pokládat," řekl na dotaz redakce Autorevue.cz. Dodal ještě, že výklad tohoto pojmu se různí.

Jenže, velká část dostupných zdrojů charakterizuje liftback takto: "Liftback je označení typu karoserie osobních automobilů se splývavou zádí a výklopným zadním víkem. V Čechách je nejtypičtějším příkladem takového vozu Škoda Octavia," (autolexicon.net), nebo takto: " Ve srovnání s hatchbackem se záď vozu svažuje pod mírnějším úhlem a je delší. Někdy je takový vůz tříprostorový, ale nespadá do kategorie sedan, protože se otevírá i zadní okno (wikipedia). 

Oproti tomu o hatchbacku se obvykle mluví jako o typu karosérie s prudce se svažující výklopnou zádí.

Pokud se podíváme na oba vozy z boční strany, nemůžeme si nevšimnout, že pod zadním oknem karosérie octavie pokračuje ještě několik desítek centimetrů prakticky vodorovně, zatímco u i30 spadá k zemi v téměř pravém úhlu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Už na první pohled jsou tvary obou vozů v zadní části dost rozdílné

Vymezování se vůči značce s okřídleným šípem ve znaku trvá v případě tuzemského vedení značky Hyundai už řadu let. Například v roce 2013 se u pražského ruzyňského letiště objevil billboard, který hlásal: "Vítejte v zemi automobilky Hyundai. V  Česku je přitom již od 30. let 20. století nejprodávanější značkou aut Škoda. Nyní má prakticky třetinový podíl na trhu.

Byznys

Škoda má bojovat s Dacií, Hyundai je jinde, říká český šéf korejské značky

Zřejmě nejútočnější byla reklama Hyundai na vůz i20, která se v médiích objevila na počátku roku 2015. Původní text zněl:  "Přichází opravdová bomba. Nová i20 od Hyundai nastaví zrcadlo ikonám a všechny roztleská. Její obrovský interiér konkurence neskousne, bude jí muset složit poklonu. Výjimečné křivky ohromí a závistivci zlostí zezelenají. Nová i20 rozvíří český trh s rodinnými vozy. A i bez brýlí každému dojde, že až v ní přijedete, bude váš soused z Boleslavi taááákhle malý. Nový Hyundai i20 – větší, kvalitnější, prostě lepší než ostatní.."

Při pozdějším vysílání už narážka na souseda z Mladé Boleslavi, jímž se nepochybně mínil model fabia, zněla jemněji. Diváci se tak v této pasáži dozvěděli, že "váš malý soused bude ještě menší."

Premiéry | Hatchbacky | Ceny | Hyundai | Hyundai i30

Hyundai začíná útočit na pozice Škodovek. Nová i30 vstupuje na trh

Dosud jedna z posledních reklam Hyundai, ve které bylo možno najít i zmínku o výrobcích Škoda Auto, se objevila vloni. Zněla takto: "Možná jste už poznali octavii, ale život a opravdová jízda začíná ve třicítce.."

Fotografie nového generace modelu Hyundai i30 najdete v následující fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai ix35 1.998
Rok výroby: 2010
Stav: 63 399 km
Cena: 270 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 154 911 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Accent 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 129 764 km
Cena: 47 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků