Hyundai oficiálně potvrdil vývoj desetistupňové převodovky

86 komentářů

Pan Kája
22. ledna • 11:23

Tak už jsme se z diskuze poučili, kolik převodů je optimum a jak šeredně se v Hyundai zmýlili, když vsadili na 10 převodových stupňů...
Na druhou stranu, nebylo by od věci, zkusit si připustit, že to tak velká automobilka nezkouší jen tak, protože se jednoho dne někdo nudil... myslím že o její užitečnosti bude lepší lamentovat až se objeví na trhu. :-)

Vana666
22. ledna • 11:40

Pane Kájo souhlas, ať si Hyundai vyvíjí co chce pokud je to za jejich peníze. Na druhé straně známe z historie, že odborníci v automobilkách za každou cenu vyvíjeli nesmysly, i když laická veřejnost dávno věděla že se jedná o slepou uličku. Například Haldex první až třetí generace, přístroje uprostřed palubní desky, kyvadlové předpínače pásů u Audi atd...
Prostě nesmysly na první pohled a přesto se do jejich vývoje investuje, aby to nakonec stejně potichu zmizelo.. Nechápu proč. Kdyby se trochu zamysleli nad perspektivou tak ušetří. Ale zase by konstruktéři neměli co žrát....

Antiautomat
21. ledna • 12:56

je to upla somarina, samozrejme pokial osobaky nebudu jazdit po dialnici 400kmh alebo nebudu tahat 5t privesy. Co asi /mierne povedane/ v dohladnej dobe nehrozi.Je to cele o oblbovani ludi.

Pulp
21. ledna • 8:39

Přečtěte si všichni ještě jednou, do jakých modelů to chce Hyundai montovat. Máto být Genesis a Equus. Obyčejný člověk, co řeší nákup auta, tuto převodovku v ceníku určitě neuvidí :-D

Vana666
21. ledna • 12:42

Řek bych že nasazováním mnohastupňových převodovek výrobce naznačuje, že neumí vyrobit motor s širším rozsahem optimálního režimu práce

Kenworth
21. ledna • 6:37

Slovo vývoj bych tam vyškrtl, řekl bych "chce uvést" na trh. Hyundai tvrdě okopíruje to co mají ZF atd, přidá tam ze dvě nálepky a pustí na trh s nižší cenou. Udělal to tak už s více věcma. Posledně si pozval Bosh na prezentaci jednotek ABS, chvíli je od nich Nošovice odebírají. Šups a už se naprosto to samé dělá v koreji a vozí od tama z Mobisu. Někdy byl ve výrobě problém odlišit i ty origa a korejské plagiáty. Takže vývoj automatu je blbost, stačí jet se současným automatem v i30/ sonatě/grandeuru. To škube jak zuřivý tramvaják. Takže vývoj bude těžko, jen zas něco více či méně úspěšně obšlehnou.

Skyline
21. ledna • 16:19

Zvlast, jestli to hyundai uvede na trh driv, nez ZF, tak to bude plagiatorina jak vysita:-D

Skyline
21. ledna • 1:59

Autor by si mel doplnit vzdelani, ZF neni jediny osmikvalt a neni ani prvni - kdyz uz tedy zminovat je jednu prevodovku konkretne, tak spise tu od lexe (ktery ma osmikvalt uz 5 let v LS460h).Jinak snahu Hyundaie chapu jen castecne - v LS600h je CVT a je to jedna z nejlepsich prevodovek, se kterymi jsem jel. Takze ma-li jit o neco "pristi generace", tak bych spis cekal tento smer nez vice kvaltu.Na strane druhe, bragging rights jsou dulezite. Kdyz IS200 prisel jako prvni se standardnim sestikvaltem, mohli se u BMW rozkrajet, aby ho meli co nejdriv taky. Zakaznik na to slysi.

Lukas-e21
21. ledna • 4:56

Jj. A VW ma taky osmikvalt a taky neni od ZF.10stupnu uz me prijde nesmyslny. 7-8je k moderni turborope optimum.

Tycoon
20. ledna • 22:12

Nedávno jsem se divil, když jsem četl, že Corvette či Mustang mívaly v nabídce dvoustupňovou automatickou převodovku. Dnes se divím ještě více - k čemu je v osobním autě desetistupňová převodovka ?

baboon
20. ledna • 21:56

Třeba to Hyundai vyvíjí podle piva: 10°převodovka, pak 11°převodovka, 12°převodovka už bude extra, a do vánoční kolekce se mimořádně zařadí 18° převodovka. Osobně mi naprosto vyhovovalo jisté starší auto z roku 1978, které mělo tříkvalt automat, trojka se na rovině řadila při cca 50 km/h (přibližně 600 až 700 otáček) a dalo se s ní jet všude. Jenže - motor byl bez turba, žádný nesmyslný downsizing, ale poctivých 6600 ccm + V8. Pokud motor nebude mít objem (aspoň určitý minimální), zvyšování počtu stupňů vyjde naprázdno.
A spotřeba? Jestliže mám - řekněme - 300.000,- Kč na auto (ať už jakékoliv), to už nebudu mít na rozdíl ve spotřebě v centilitrech benzinu?
Osobně si myslím, že za vším tím humbukem je snaha o "morální" zastarávání, aby se mohla zvýšit už beztak nesmyslná nadprodukce automobilů. Bludný to kruh ...

lofas
20. ledna • 21:50

Tak my máme 8kvalt ZF, v 3.0 diesel a pri 180Km/h točí kolem 2 200ot/min a pri 200Km/h 2300ot/miin, a kdyby tam byl pouze 6kvalt tak by to bylo rapidně více= vyšší opotřebení, větší spotřeba, Takže vidím 8stupeň v silném dieslu jako dobrou volbu. :-)

Tycoon
20. ledna • 22:07

Není sebemenší problém nastavit ten 6kvalt tak, aby šestý stupeň měl stejný nebo i delší převod jako osmý stupeň u vaší ZF.

lofas
20. ledna • 22:22

tak vždy je to o nastavení, a délce převodu. Ale nevím v čem je 6 lepsí než 8, přeci to jde lépe nastavit aby motor poskytoval maximální vykon, v optimalních otačkach. Jedná se hlavně u silných dieslu, je nelogicke 8kvalt dávat do auta co ma sotva 200koní. protože je to slabé na tolik převodu ale auto co už má bezmala 300 si hravě poradí. Ale hlavně je to nastavení, a když už ikona sportovních vozů porsche chce dělat 7stupnový manual tak to asi má své opodstatnění.

Tycoon
20. ledna • 22:39

Je to přesně naopak. Čím výkonější auto, tím méně kvaltů potřebuje. Zejména pokud je to automat s hydrodynamickým měničem. Americká auta dlouho mívala 4stupňovéautomaty - jednička do města ,dvojka do města nebo při akceleraci, trojka mimo město a čtyřka rychloběh. U manuálu už je to o něco horší, tam je potřeba jednička s kratším převodem, aby se s tím dalo "poskakovat" v městských zácpách.
Naopak slabší auto potřebuje "natěsno" poskládané převody, aby zlepšilo akcelerační schopnosti. Takže tam se víc stupňů vždy hodí. Fabia HTP s čtyřstupňovou převodovkou by byl horor.

baboon
21. ledna • 14:52

Souhlas. Sice jsem nikdy neměl u ameriky čtyřkvalt (to už je moc nový), ale tříkvalty skoro ve všech autech, a něco jsem nakroužil i s dvoukvaltem - super jízda. Stačí koně, krouťák, záběr odspodu - a je to. :-|

lofas
21. ledna • 0:03

Ano ale teď jsem měl na mysli jaguar a Zde v 3.0 a 2.2, převodovka je furt stejná ale v 2.2 je nevyhovující. Prostě není optimalizovaná, a bohužel v tom druhu převodovky co jste napsal se.nevyznam takže nemohu soudit.

Malcom
20. ledna • 19:01

Já v tom vidím jednoznačně inspiraci u kamionů 16ti kvalt naprostá klastika a ve stoupání je to naprosto super, účinost motoru taky super. Ale v osobáku bude přínos minimální.
A ještě sám mám 6ti stupňovou převodovku a lituju toho. Když mám pučené auto od přítelkyně s 5 stupňovkou je to mnohem příjemnější.
Toť můj názor a 10 kvaltů ať si nechaji v korei :-P;-)

Fantomas
20. ledna • 20:24

U číslovek se žádné stupidní koncovky (ti a podobně) nikdy nepíšou. Kdyby šlo o čtyři stupně, taky byste napsal 4yř stupňová? Asi ne, že?
http://www.e-ott.info/2008/03/20/jak-se-pisou-r... ...

AleKa82
20. ledna • 18:01

Být nimi, bych se zaměřil na vylepšení konceptu bezestupňových převodovek (CVT), které taky nebyly úplně špatné. Jen měly pár nedotažených prvků. Celkově by převodovka byla menší a hlavně asi i lehčí než desetistupňový automat, ale obsahuje dost kurvítek (jako třeba speciální řetěz a ovládací mechanizmus).

Ron.Jeremy
21. ledna • 0:57

Taková převodovka je většinou jen pro malé momenty (do ~400 Nm), a jízda s ní není nic příjemného - člověk musí neustále kompenzovat, jak mu převodovka mění poměr "pod nohou". Nakonec jsem jezdil většinou na tempomat a rychlost řídil přes +/-. Dokud jsem si to sám nevyzkoušel, tak jsem do CVT vkládal docela dost nadějí, pak už bohužel moc ne. :-(

Fantomas
20. ledna • 17:26

10 rychlostí?? A co se stane, když při pomalé jízdě na desítku ( :-)) ) produpnu plyn až na podlahu? Bude to sedmkrát podřazovat?

Franta
20. ledna • 14:06

Důvod je prostý, turbonafta! Z podstaty věci má motor velmi omezený rozsah provozních otáček ve srovnání s benzínem a tak to dohánějí převodovkou. Viz např. Jaguar - nafta je osmikvalt a benzín šesti. Snaha dohnat u nafty vlastnosti benzínu je prostě vidět všude.
Jinak by totiž stačila i pěti, když je dobrej motor, tak se udrží i spotřeba a pořád to jezdí pěkně. Což mohu potvrdit z vlastní praxe - Mondeo 2,5V6 s pětikvaltem automatem se drží pořád okolo 8 litrů a díky superdlouhé pětce si sviští po dálnicí od 80 do 220 na jednu rychlost ...

Vana666
22. ledna • 10:10

Franta: 80 - 220 km/h na jednu rychlost zvládne v pohodě i turbonafta

Franta
22. ledna • 14:57

která?

m.dlouhy
20. ledna • 22:36

Podle mě není účelem zvyšování kvaltů u nafťáků dohánět benzíny. To si myslim, že ani náhodou. jde spíš o to, že nafťáky maj oproti benzínu hodně nízko maximální krouťák (když se budeme bavit o 2 roky starejch, a starších - páč dneska už taky vidíte že u benzínů ho dávaj co nejníž), takže je zbytečný je vytáčet. Nafťáku stačí vrčet si od 1200 do 2000, a pořád cejtíte když přišlápnete plyn. jenže když s benzíňákem na šestku točíte 1500 a šlápnete na plyn - stihnete posnídat a oholit se než se něco začne dít. Takže nemusí dávat vyšší kvalt, doženou to otáčkama.
Si teda myslim já

Franta
21. ledna • 13:29

Ale ano, z naprosto rozdílné povahy motorů, turbo nafta má rozsah, v kterém je schopna dodat optimální krouťák, limitovaný a v průměru se můžeme bavit o rozsahu cca 1000ot, kdežto benzín má průběh odlišný a je schopný u atmosférického pracovat v rozsahu až 3000ot a u špičkových kompresorů zvládají velkoobjemové motory až 4000ot. Z čehož docela jasně plyne, že pro zachování obdobných dynamickéch vlastností, musí mít nafta zcela odlišně postavenou převodovku - proto více stupňů.
teorie např.: http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje-tocivy-mom... ... a krásná praxe: http://www.jaguar.com/cz/cs/xf/specifications_p... ...

Vana666
22. ledna • 9:54

Franta: Ti co autům opravdu rozumí, vědí že není důležitý absolutní rozsah otáček, ale především POMĚR mezi nejvyššími a nejnižšími použitelnými otáčkami. A protože diesel pracuje v celkově nižších otáčkách, přes menší absolutní rozsah pro něj ten poměr nevychází zdaleka tak tragicky jak si myslíš

Franta
22. ledna • 14:56

ti co umí číst, si všimli, že nikde nepíšu o absolutním rozsahu otáček a ti co tomu opravdu rozumí, nepíšou o nějakých poměrech, ale vědí, že rozhodující je graf průběhu točivého momentu a výkonu v závlislosti na otáčkách, proto jsou ta čísla, která jsem uvedl odpovídající, protože vycházejí z těchto grafů. Jenom pro info -benzinové atmosféry začínají na rozdíl od turbonafty pracovovat v nižších otáčkách, nástup turbonafty je dán nastavením turba a začíná někde okolo 1800 až 2000 ot. a v cca 3000-3500ot je pokles točivého momentu tak významný, že je nutno prostě řadit. kdežto řada benzinů pracuje od 1200 ot. a kompresory nebo velké objemy pracují již od 1000ot .... a protože jejich charakteristika je od nafty výrazně odlišná nechají se točit beze ztráty točivého momentu do vysokých ot.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
22. ledna • 15:49

Franta: že nepíšeš o absolutním rozsahu otáček ? V tom případě cituji z tvých příspěvků:"...turbo nafta má rozsah, v kterém je schopna dodat optimální krouťák, limitovaný a v průměru se můžeme bavit o rozsahu cca 1000ot...benzín má průběh odlišný a je schopný u atmosférického pracovat v rozsahu až 3000ot a u špičkových kompresorů zvládají velkoobjemové motory až 4000ot..."
Takže nevidím tu žádné poměry, jen absolutní čísla. Nebo koukám špatně ???A co se týká grafů, je to jen papírové vyobrazení skutečnosti. Samotný graf autem nehýbe, pro odstupňování převodovky je opravdu důležítý fyzický rozsah otáček začátku a konce efektivního zátahu daný jejich poměrem (tedy ne absolutní hodnotou).
A pokud solidní nafta jede třeba mezi 1700 - 4000 ot. má poměr 2.35. U benzínu může být tento rozsah 2500 - 6000. ot. tedy poměr 2.4 takže motory se budou chovat podobně z hlediska odstupňování převodovky, přestože absolutní rozsah otáček má dotyčný benzín výrazně vyšší. Čísla uvádím jako příklad, prosím nepolemizovat o jejich úplné přesnosti. A rozsah 80 - 220 umí každý silnější nafťák, při 220kmh bude točit např 4400, při 80kmh 1600 otáček. Nic mimořádného to není

Franta
22. ledna • 20:41

rozsah je vždy relativní - od ... do, tudíž jsem specifikoval rozsah nikoliv absolutní čísla ... to bych musel napsat v rozsahu od 1800 do 2800ot ... a nenapsal...
průměrná = většinová nafta na 4000ot má již jen 50-60% max toč.mom. - na tohle nikdo nenavrhuje převodovky ... praxe jednoznačně svědčí o opaku....
tudíž se to vrací na počátek - nárůst počtu převodových stupnů je prostě nutností, aby nafta byla v dynamice srovnatelná s benzinem a stejně je pořád o něco horší
a kdyby každej silnější nafťák uměl na jednu rychlost od 80-220, pak jsou asi všichni vývojáří úplně mimo, když navrhujou pro tohle rozpětí tři nebo čtyři stupně ... a navíc by nafta na 4000ot moc dlouho nevydržela ...

Vana666
22. ledna • 22:06

hele prostě napsals to blbě a ještě ses v tom trochu zamotal. Ještě jednou opakuju, že není důležitý absolutní rozsah (třeba když napíšeš 3000 ot.) ale poměr otáček začátku a konce zátahu. Protože ve stejném poměru je pak rozsah rychlostí použitelných na jeden kvalt. Například když srovnáš naftu (nějakou, příklad) která zatahuje od 2 do 3 tisíc otáček s nějakým vysokootáčkovým benzínem (opět příklad) co zatahuje od 5 do 7 tisíc, tak ta nafta bude co se týká rozsahu rychlostí na jeden kvalt líp, přestože na první pohled vypadá líp ten benzín.A ještě poznámka - kdyby průměrná nafta měla ve 4 tisících jen 50% momentu jak píšeš, znamenalo by to že by měla ve 4 tisících zhruba stejný výkon jako při 2 tis.ot. se 100% momentem. A určitě i ty uznáš, že až tak špatně na tom nafta není. Takže je špatná tvá úvaha, a ve skutečnosti má diesel při max výkonu cca 75% max momentu.No a poslední věc, 80-220 umí každý silnější nafťák, ale pochopitelně se žádný motor neprovozuje na max. otáčky dlouhodobě, a zase v nízkých otáčkách se nevyužije jeho potenciálu takže proto více kvaltů. .Oboje ovšem platí stejně i pro benzín.

Ron.Jeremy
21. ledna • 0:42

Pak je zvláštní, že mi automat u benzínu běžně řadí při 1800-1900 ot/min další rychlost, jízda se pak odehrává kolem 1200-1400 ot/min. Asi to mám nějaké rozbité či co... :-D
A na druhou stranu jsem jezdil dieselama, co ať jsem je točil nahoře nebo dole, bylo to k ničemu, protože nejely... Tak ty asi byly taky rozbité.

asdf
20. ledna • 16:02

Je to tak. Velkým mužům už osmdesát let stačí šest nebo osm válců a pět stupňů, to jen zamindrákovaní si musí poměřovat čí auto a motor je menší a kdo má více stupňů a proužků na sedačkách :-O

Franta
20. ledna • 20:40

jj, bohužel ale obyčejné V6 vymírají a nové se díky antikoncepci jménem downsizing nerodí...

Brouk
20. ledna • 14:36

S omezeným rozsahem provozních otáček u nafty je to pravda. Proto se divim, proc Lancia Thema nabizi u benzinu osmistupen a u nafty jen petikvalt.

Dusan
21. ledna • 19:47

To je jednoduche, protoze zadna Lancia Thema neexistuje. Je to Chrysler 300C druhe generace, osmistupen u benzinu ma proto, aby mohl ve Spojenych Statech konkurovat, protoze tam vicestupne k benzinum tedka docela leti (treba Infiniti dava uz leta sedmistupne). Ten diesel ma pak petistupne z toho duvodu, ze ho tam dali jen jako doplnek pro auto u ktereho se stejne nepredpokladaji zadne prodeje, tak proste usetrili.

David
20. ledna • 13:18

Náhodou pro automatickou převodovku to bude perfektní. Bude to udržovat motor při nejoptimálnějších otáčkách a tím by mohla klesnout i spotřeba.

Nikoloki
21. ledna • 8:58

Deset stupňů je stejná hovadina jako slovo "nejoptimálnější" ;-) ...

David
21. ledna • 19:31

tak ti nevím, koukneme se na pohledem statistiky:
- u slova nejoptimálnější má Google 102.000odkazů
- u slova optimálnější má Google jen 29.500odkazůTedy dle tvého se 3/4 lidí plete...u Seznamu je poměr dokonce 9/10...A stejně si myslím, že nejoptimálnější pro automatickou převodovku by byl variátor... otázkou je životnost...

mp3
22. ledna • 0:03

"Nejoptimálnější" už z principu není možné. Protože když je něco optimální (tedy nejlepší možné), tak už víc optimálnější to být nemůže. Za použití slova "nejoptimálnější" náš děkan běžně vyhazuje ze zkoušky operačního výzkumu.

tre
20. ledna • 14:59

Podle mého nejvíc záleží na elektronice, která bude tu skříň ovládat. U některých aut nesnáším, pokud jedu relativně ustálenou rychlostí a přitom pod zadkem cítím, jak převodovka neustále tápe, jakou rychlost má vlastně zařadit.....

Fibula
20. ledna • 18:11

V nějakým technickým článku jsem četl, že z hlediska optimálního využití výkonu motoru a na druhé strane s ohledem na mechanické ztráty, je teoreticky nejlepší 8q, ale nevím jestli to bylo o benzínu nebo naftě. F

eLzyx
20. ledna • 13:29

zásadní otázkou je, jestli klesne i spotřeba převodovek.
Nehledě na to, že spotřeba paliva moc neklesne, protože ty kolečka v převodovce navíc taky něco váží a také se promrhá poměrně dost energie během přeřazování.

Ron.Jeremy
21. ledna • 0:31

Zajímavé je, že pětistupňové automatické převodovky mají prakticky stejný počet "koleček", jako osmistupňové a dokonce i devítistupňové. ;-) Pravdou je, že u té desetistupňové už to asi jen ze tří planetových soukolí nakombinovat nepůjde. Těžko říct, jak se s tím kluci korejští poperou...

Karel
20. ledna • 13:05

Vzpomínám si na doby kdy začínali 5 kvalty tehdy se říkalo že pětka se použije jen na dálnici a dneska už pětikvalt nestačí

Tycoon
20. ledna • 22:14

U většiny aut by stačil i dnes.

Zelí
20. ledna • 12:57

Je to známá soutěž o největšího trpaslíka.

Jacob
20. ledna • 12:50

Jen tak dál, klidně 15 stupňů..... A podřazování z 10 stupně bude asi hodně krátké. Hlavně ať k tomu nedávaj pádla pod volant, nebo se člověk při manuálnim řazení uřadí :D

veto
23. ledna • 13:12

ak to bude dvojspojka, tak to bude uplne jedno pri podradovani. Ak hydromenic, tak mas pravdu

Brouk
20. ledna • 12:47

To je ono, tak je to spravne. Hyundai se dere mezi nejlepsi, mezi nimiz uz mozna i je. Ja osobne vidim Hyundai jako naslednika Toyoty. Ten scenar je uplne stejny, jaky pouzila Toyota v 80. a 90. letech dvacateho stoleti. Vyvoj, technologie, design, naslouchani zakaznikovi, spickovy merketing. Za deset let nad Hyundaiem ohrne nos jen prostacek s ojetym Passatem na sidlisti. K prevodovce samotne: Je jasne, ze 10 stupnu je uplne zbytecne, stejne jako 8, ale takovy je proste trend. Prosty lid chce vic stupnu, protoze... sam nevi proc. Vic megapixelu = lepsi fotak.

Shimi
20. ledna • 13:17

to Brouk: Ty máš domnění, že prostý lid chce víc stupňů? Pokud ano, tak na základě čeho? Já to vidím spíš opačně. Prostý lid vůbec neřeší automatickou převodovku a už tuplem ne kolik stupňů bude mít. Prostý lid totiž řeší to, jestli si vůbec nějaký fungl auto může koupit. Mě by práve docela zajímalo, proč se Hyundai do tohoto nesmyslného boje vůbec pouští. Páč nic než nesmyslný boj o jakési prvenství to není, jsou to vyhozené peníze. Prostý lid v tom, podle mě, nehraje vůbec roli.P.S.: Hyundai by se měl místo těchto nesmyslů raději zaměřit na to, aby jim auta nerezla po dvou letech a aby jejich atmo 1.6 nežrala 9 litrů a trávu kolem cesty. (viz. dlouhodobý test AutoBildu)

PT
23. ledna • 19:10

Jen malý doplněk spotřeby některých dalších aut v testu AutoBildu na 100.000km:VW Golf 1.4TSI 118kW - 9,3 litru
VW Fox 1.2 HTP 40kW - 8,3 litru
Škoda Octavia 1.6 FSI - 8,6 litru

feflo
22. ledna • 8:24

...je to sice off, ale - mam 1.4 l hyu (cca 100k), auto skoro plne nalozene, jezdim prakticky jen po meste (ostrava - tzn. same krizovatky) a navic pracovne (tzn. min. 10 startovani denne) a spotrebu mam cca 6 (leto) nebo cca 7 (zima s tim, ze nez ocistim auto od snehu, nebo namrazy je stale nastarovane). Kdyz vyjedu na dalnici mam kolem 7, "dalkova" cesta (kombinace) kolem 5 l/100km. A to pri predjizdeni (to delam relativne casto ("bo neni cas p...") tocim motor az do 5000 (nekdy 5500) ot./min. Mno nevim, ale rad bych videl napr. 1.2 TSI s takovou spotrebou a hlavne spolehlivosti (musim zaklepat, ale s motorem zatim zadny problem).Jina vec jsou ty plechy a lak - je fakt, ze stoji "zaprd".

Brouk
20. ledna • 13:57

Shimi, prosty lid chce vic stupnu. Dneska kazdy prahne po sestce, tak jak kdysi po petce. Furt se to zvysuje. Pri popisu auta nikdo nevynecha, "ze to ma sestku" a naopak jeji absenci zataji. Nikdo se nezajima o to, kolik toci prevodovka na dalnici na dany stupen, kazdy jen vi, ze sestka je lepsi. Test jednoho kusu auta v autobildu neni pro pro me absolutne vypovidajici nebo zasadni. Bylo to auto bez majitele, kteremu kazdy den daval co proto nekdo jiny a benzin si urcite sam neplatil. Na spritmonitoru vychazi prumer u tohoto auta 7,72 litru, coz je naprosto odpovidajici spotreba vozu teto kategorie.

Shimi
20. ledna • 14:36

to Brouk: OK, takže vycucáno z prstu, to mi stačí. Kontext šestky si můžeš aspoň ověřit v praxi. Lidí co by chtěli šestku znám mraky, ale někoho, kdo by prahnul po automatu s 10 stupni, tak toho neznám. Ty jo? Mimochodem si tu svou úvahu zkus dát do kontextu % prodejnosti manuál/automat. Už z toho ti musí být jasný, že z důvodu poptávky prostého lidu to Hyundai rozhodně nedělá.P.S.: Jak souvisí koroze rámu okna s majitelem? Viděl si ty fotky? To je evidentní výrobní vada. A týkalo se to více míst. Jinak já jsem tohle téma nenakousl kvůli tomu, abysme tu řešili relevantnost testu. Jak se říká, jedna vlaštovka jaro nedělá. Mně šlo hlavně o upozornění na to, že se Hyundai zbytečně soustředí na něco, co nemá až tak velký smysl. Mimochodem bratříček Cee'd v dlouhodobém testu dopadl na 1, tak ti nevím, že by to byla u i30 náhoda? Ta metodika je pro všechny stejná ;-)

homer
20. ledna • 18:27

šestku mám a nevidim žádný přínos, jenom furt kvedlám abych jí tam už měl zařazenou, z logiky věci přece musí stačit jednička na rozjezd, dvojka na město a trojka na dálky ale to by bylo moc jednoduchý a málo poruchový

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xes
23. ledna • 17:40

3kvalt by teoreticky stacil, ale musel byste mit v tom aute aspon tak 120kW/t, aby se s tim dobre jezdilo a taky by to dost zralo...

Brouk
20. ledna • 14:44

Po automatu s deseti stupni neprahne nikdo, kdyz jeste neni na svete. Jde o to, ze kdyz by ses zeptal zakaznika v prodejne, jestli chce sestistupnovej nebo osmistupnovej automat (za stejnou cenu), logicky sahne po osmistupni. Protoze ten je ted modernejsi a vic ho zajimat nebude. Nerikej, ze to tak neni, lhal bys sam sobe. Hyundai vyvyji desetikvalt zbytecne, to vim a oni to vi taky. Jde ale o to byt prvni. Jedine tak ziska automobilka prestiz. "Hyundai ma jako prvni desetistupnovy automat". Jak ti to zni? Dosad si za Hyundai treba MB, nebo Audi. Jde hlavne o vnimani znacky, zelezo je az na druhem miste. Hyundai na tom ted usilovne pracuje, aby byl vniman jako spicka.Koroze u i30 v testu me nezajima, bylo to auto bez majitele a buh vi, co s nim delali. Jak rikas, prvni vlastovka...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
20. ledna • 15:04

to Brouk: OK, nebudu to už dál pitvat. Jen ještě malá poznámka k tomu testu AutoBildu. Jak už jsem psal, všechny zkoušený auta maj stejný podmínky, stejnou metodiku, atd. Cee'd neměl též majitele, najezdilo s ním 100.000 km x prasat a Bůh ví co s ním dělali. Objevila se u něj podobně závažná koroze? NE. Měl problém s dlouhodobou spotřebou? NE. Jak je to možný? Nechci, abys mě chytal za slovo a ani mi nemusíš odpovídat, jen se nad tím zamysli.P.S.: Neznám relevantnější test, ty jo? Právě u tohoto dlouhodobého testu se ukáže jak na tom ten či onen model ve skutečnosti je, co vydrží, atd. Prostě reálná tvrdá zkouška a tak to má být.

AleKa82
20. ledna • 17:51

Shimi koukni se na fórum Kia klubu, tam o korozi toho lemu dveří je docela dost příspěvků a pocházejí už z roku 2008. Na fóru Hyundai klubu o korozi bočních dveří nic nenajdeš - teda kromě reakcí na článek AutoBildu. Co z toho plyne? Je to prostě jen o daném kusu (jak ho zrovna zprznili). Cedník měl prostě štěstí, že se to neprojevilo. Technologie výroby je u obou značek stejná, jen každé auto pochází z jiného závodu. Aby test měl větší vypovídající hodnotu, museli by takto testovat více vozů daného modelu, které by byly náhodně vybrány v průběhu životního cyklu dané modelové generace. Ještě doplním, že momentálně žádné auto nevlastním, ale rozhoduji se, co si na jaře koupím. Předtím jsem měl 9 let Hyundai Getz a s korozí začaly být drobné problémy až po 8-mi letech a většina těch problémů byla způsobena špatnou opravou po drobné bouračce po 1. roce.
Co se týče spotřeby: Hyundai i30cw 1,6i CVVT s pětikvaltem není díky nakrátko poskládané převodovce zrovna vhodný na dlouhé dálniční štreky v rychlostech převyšujících 120km/h. S tím novějším šestikvaltem je to o něco lepší, ale pořád by ta převodovka mohla mít delší převody. Ostatně u jiných automobilek to v případě benzínových motorů není o moc lepší. Zkuste se projet 140km/h po dálnici s přeplňovaným benzíňákem od VW a výsledek bude možná ještě horší (ale líp to pojede díky téměř lineární charakteristice krouťáku). Toť vlastní zkušenost - vyzkoušel jsem kde co a pořád nevím, co si koupím :-(

Shimi
20. ledna • 18:38

to AleKa82: Teď to ber jenom jako rýpnutí, páč se to přímo nabízí.Na fóru Kia klubu se dočtu, že Cee'd trpí na korozy okenního rámu už od roku 2008, ale jak na potvoru se to v náročném dlouhodobém testu neprojeví.Na fóru Hyundai klubu se dočtu, že i30 žádnou korozí okenního rámu netrpí, ale jak na potvoru se to v náročném dlouhodobém testu projeví.Kurňa to je náhoda.

Shimi
20. ledna • 18:41

Boha jeho, korozi tam má být 3-[

d
20. ledna • 15:33

jezis maria!!!!!!
Furt to tu omielas, ved to auto bolo robene este v Koreji, kde mali ten problem!!!!!
keby vzali teraz, vyrobenu v nosoviciach tak by sa to nestalo.
A uz zalez, riesis nieco co nieje podstatne: 1- na HYU. mas 12 rokov zaruku na hrdzu.
2- radsej pojdem 2x za zivotnost auta vymenit dvere nez kazdy mesiac ist do servisu kvoli porucham...viz VW

PT
20. ledna • 19:03

Tak na 12letou záruku proti korozi u Hyundai zapomeň, ta je pouze 5 let !Záruční doba na lak je 5 roky od data koupě vozidla a vztahuje se pouze na tyto výrobní závady:
- odlupování nebo odpadávání laku
- chybné provedení svaru s následnou korozí
- bodová koroze
- tvoření puchýřků
- prorezavění
- změna barevného odstínu části karoserie
Na ostatní výrobní závady laku než výše uvedené je poskytována záruka 2 roky od data koupě vozidla bez omezení počtu ujetých kilometrů.
http://www.hyundai.cz/prodej-a-sluzby/zaruky/...

Pulp
21. ledna • 8:32

Na prorezivění karosérie dává Hyundai záruku 10-12 let, podle modelu. Jen na H-1 je záruka 6 let. Aspoň tak je to uvedeno v gar. knížce.

PT
21. ledna • 16:01

V tom případě buď Hyundai na svých stránkách lže nebo tu záruku zkrátil a nové vozy mají jen 5 let.

Lovap
23. ledna • 9:51

Hyundai na svojich stránkach "nelže" - to ty nevieš čítať. Viď: "1.Záruční doba na díly karoserie je rozšířena na 10 let od data koupě vozidla bez omezení počtu ujetých kilometrů, za podmínek, které jsou uvedeny v kapitole garanční knížky Hyundai."

pavel
23. ledna • 11:55

Tak se podívej na bod 2, tam je jednoznačně uvedeno, že na korozi je záruka 5 let ! Takže PT má pravdu. Záruka na karoserii neznamená záruku na korozi ! Ta je v drtivé většině schována pod zárukou na lak a tam platí bod 2.

veto
23. ledna • 13:06

pozor, nemyl si lak a prehrdzavenie. To su dve rozdielne veci. Mimochodom, ine automobilky davaju na lak zaruku standartnu, ako na ine diely tj 2-3roky (v podstate aj tento hyundai ma 5 rokov zaruku na ine diely) aj napriek tomu, ze na prehrdzavenie davaju 12 rokov.

PT
23. ledna • 18:52

Ano, povrchová koroze a prorezivění jsou dvě různé věci. Je to jak píšeš, povrchová koroze je většinou 2-3 roky spolu s lakem a prorezivění je 6-12 let dle automobilky. Jenže Hyundai na svých stránkách uvádí v 5 leté záruce výslovně prorezivění.
Maximum co Hyundai nabízí je 10 let na karoserii, ale co tím myslí těžko říct.
Jen pro srovnání, na německých stránkách má uvedenu záruku 12 let na prorezivění:
http://www.hyundai.de/pages/kundenservice/garan... ... Jediným logickým vysvětlením je, že záruční podmínky na českých stránkách překládal z korejštiny nějaký tatar, který nerozezná povrchovou korozi a prorezivění :-DPokud by to bylo těch 10 let (viz bod 1), tak je zajímavé, proč v Německu dává 12 (nebo další chyba ?).

PT
23. ledna • 18:55

Kouknul jsem na slovenské stránky a tam je uvedeno:"Záruka na neprehrdzavenie dielov karosérie trvá 6, 10 alebo 12 rokov (podľa modelu a modelového roka) od dátumu kúpy alebo prvého použitia vozidla bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov za podmienok uvedených v garančnej knižke Hyundai. Vozidlo H-1 má záruku na neprehrdzavenie 10 rokov, pre ostatné teraz predávané modely je to 12 rokov."
http://www.hyundai.sk/predaj-a-sluzby/zaruky/... Tak to vypadá na totální bordel českých stránek Hyundai :-D

veto
23. ledna • 13:10

doplnam pre lepsie porozumenie, 12 rokov je prehrdzavenie zvnutra a to pri kazdej autmobilke. pre bodove zvary ti nikto neda zaruku 12 rokov a ani neviem ako to maju osetrene do tych dvoch rokov, kedze napr fordu hrdzaveju prve podvozkove casti uz snad pri vyjazde z vyroby.

Petr Šidák
20. ledna • 14:12

Zajímavá myšlenka s tím vývojem u Hyundaje. Ale rozhodně s vámi nesouhlasím. Rok 1989 Honda uvádí motor B16A1. Motor o objemu 1,6 Litru, DOHC, 16V s proměnným časováním ventilů , točící neskutečných 8000 rpm, dávající výkon 150 Koní. Tento motor i po 22 letech stále funguje a i když už mají najeto přes 250tis. Km, tak stále fungují. I s tímto výkonem a věkem zvládne tento motor jezdit za 7 litrů na 100 Km.Takže 22 let po té uvádí Hyundai 1,6, která má stejnou spotřebu, výkon chcíplého koně, s technikou, která o variabilním časováním neslyšela ani ve špatném filmu a hlavně, který bude mít problémy s přežitím prvních pěti let. Tak se ptám, kde je ten vývoj ? Bohužel už ani Honda není co bývala, ale její benzínové motory jsou stále daleko před Korejci.

Brouk
20. ledna • 14:33

Vic jste se ztrapnit nemohl. Nejdriv si dejte tu namahu si o tom neco precist, nez sem napisete. Ta 1.6 v i30 ma 93 kW a nese oznaceni CVVT, coz je variabilni casovani ventilu. 93 kW ma minimum aut z atmosfericke 1.6 (nebo zadne?) a k tomu maji v nabidce 1.6 s 99 kW, tez atmo.Ta Honda byla sice ok, ale to byl kvazi zavodni motor, nebyl urcen do uzitkovych vozu a ani se tam nedodaval.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pilot
21. ledna • 13:23

.. oba to pletete ... CVVT a VTEC jsou dvě docela rozdílné věci .. byť obě mají co dočinění s časováním a ventili ... CVVT .. jen pouze jen časování ... plynulým natáčením váčkového hřídele.
VTEC jsou jakoby dvě rozdílné váčky, dva rozdílné profily, které mají jak jiné časování, zdvih i profil .. a mezi kterými se natrvdo přepne při překročení uzčitých otáček .. u toho B16A1 je to tuším někde nad 6000rpm, a např. u B18C4 je to 5500rpm .... a iVTEC mají motory po roku 2000 a to je kombinace VTEC a "CVVT" + variabilní délka sacího traktu .. ale to už je jen detail ...

veto
23. ledna • 13:02

sice som vedel co vtec je, ale needel som o cvvt, vdaka za objasnenie, bodaj by vsetci prispievatelia boli na tvojej urovni

Tycoon
20. ledna • 22:25

Toyota má 97 kW atmo s nepřímým vstřikováním.

eLzyx
20. ledna • 12:45

to je úžasné. Budeme mít tříválce s pěti turby a o přenos sil na kola se bude starat 27 stupňová převodovka. To jsou vyhlídky.

POKROK
21. ledna • 17:50

a co máš proti tomu že bude převodovka 10ti stupňová? Člověk který si koupí automat to přivítá. Minimálně nižší spotřeba potěší. Člověk co miluje auta a užívá si jízdu koupí manuál 5 nebo 6 stupňů a všichni jsou spokojení. Každý má možnost vybrat si co mu vyhovuje a o tom dnešní doba je! Nechápu co tu hrotíš. Ty jsi asi typ člověka co by tu měl radši dobu páry :-) A v garáži parkuješ škodu 120 se čtyřkvaltem co žere 9 litrů na 100 a jsi spokojen. Budiž ti přáno :-)

iemand niemand
28. května • 0:38

Já bych to uvítal v manuálu pěkně v půlkách, tzn např. : 1 L/H 3L/H 5L/H
I I I
I-------- N-----------I
I I
2L/H 4L/H
R: libovolné umístění samozřejmě s L/H vpravo dole nevo vlevo nahoře podle značky vozu;
Hodí se to do prudkých kopců obzvlášť s těžkým přípojným vozidlem.
rozmístění převodů vychází původně z inspirace u MANu s převodovkou 8L+8H (16 rychlostí) přičemž jednotlivá poloha řadící páky se zařadí a redukuje přepínačem půlek. příklad: zařadí se 1, ta se rozjede, pak se přepne pačka půlky plus sešlápne spojka, rozjde se, pak vrati se páčka pulek, zařadí se dvojka, rozjede, přepne se páčka, spojka, rozjezd vratit pačku trojka atd... technická poznámka: připoslední operaci kdy už dáváme velkou pulku tak matematicky zařazujeme nikoliv pátý ale desátý stupeň jelikož každé sešlápnutí spojky a zařazení do polohy se počítá dvakrát: 1,2--3,4--5,6--7,8--9,10.
až to někdo vyrobí....

Vana666
21. ledna • 18:39

Nemáš pravdu, každý nemá možnost vybrat si co mu vyhovuje. Vybíráš pouze z nabídky výrobců a ti se občas vydávají jiným směrem než je přání zákazníků, obvykle kvůli různým nařízením, někdy bohužel nesmyslným

POKROK
21. ledna • 19:04

Mám pravdu. Stále si můžeš vybrat. Je spousta výrobců a ti výrobci nabízejí víc možností. Od manuálu po automat, typ pohonu i výbavy. Můžeš si vybrat co chceš a to že Hyunday vyvýjí automat? Tak ať si ho vyvýjí. Třeba si to někdo koupí, třeba ne. Ale lidi budou mít tu možnost. Proč by tady někdo kdo je spokojenej s něčím jiným měl hanit jinou variantu? Já osobně taky miluju manuál a ne žádný automat ale proč bych tady měl hanit nově vyvýjenou věc? Já mám svůj manuál a ostatní ať si maj automat třeba 30ti stupňovej když chtějí o to jde.A parní lokomotivu sem neřídil a popravdě řečeno mě to ani neláká

Vana666
21. ledna • 19:17

tak se koukni třeba jak hromadně zanikají víceválcové atmosféry a dalších příkladů je hromada. Výběr není podle přání zákazníků, ale podle rozmaru výrobců

baboon
21. ledna • 18:13

Doba páry byla nádherná. Parní stroj jsem řídil, takže to mohu potvrdit. Vy též??? :-)

Mis
23. ledna • 9:12

Já třeba ano, ale ono je řídit a řídit vážený. Je rozdíl u toho stát deset minut a nebo se s tím dřít celý den včetně údržby. Kdybys to opravdu zažil, tak tady takhle neplácáš.

Doporučujeme

Články odjinud