Hyundai odhaluje detaily modelu Ioniq. Electric údajně zvládne 250 km

Hlavním bodem programu pro ženevský autosalon v podání automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už jsme si mohli prohlédnout dříve v jeho základním hybridním provedení a už také víme, že korejská automobilka má v plánu i čistě elektrickou a plug-in hybridní verzi. Letošní Ženeva bude u Hyundaie hlavně o odhalení všech detailů týkajících se všech verzí.

Hatchbacky | Hyundai | Hybridy

Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Ioniq Hybrid, který dorazí na český trh ve druhé polovině roku, pracuje s motorem Kappa 1.6 GDI o výkonu 77 kW (105 k) a s točivým momentem 170 Nm. S pohonem mu pomáhá elektromotor s parametry 32 kW a 170 Nm, přičemž Hyundai slibuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a nejvyšší točivý moment 265 Nm. Maximálně se hybridní Ioniq rozjede na 185 km/h.

Zajímavosti | Elektromobily | Sedany | Hyundai

Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

Jako druhá v pořadí přijde čistě elektrická verze. Ta dostane elektromotor, který nabídne 88 kW a 295 Nm. Nejvyšší rychlost je v tomto případě 165 km/h a dojezd by měl být 250 km/h. Nedávno ale korejské zdroje udávaly necelých 170 km.

A konečně třetí provedení, které k nám přijde příští rok, představuje kombinaci předchozích dvou. Plug-in Hybrid také používá zážehovou šestnáctistovku, ale má výkonnější elektromotor. Ten dosahuje výkonu 45 kW. V čistě elektrickém režimu by měla tato verze zvládnout až 50 kilometrů.

Zajímavosti | Video | Hatchbacky | Byznys | Hyundai

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Ioniq slibuje také všechny možné asistenční systémy (nouzové brzdění, sledování jízdních pruhů, hlídání mrtvého úhlu, sledování přijíždějící dopravy atd.), myslelo se i na konektivitu a auto má vynikat také po stránce aerodynamiky. Součinitel odporu vzduchu je 0,24.

Pokud by vás zajímala ženevská tisková konference, můžete jí sledovat živě na tomto odkazu. Začíná se v úterý 1. března ve čtvrt na jedenáct dopoledne. 

Klepněte pro větší obrázek

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků