Hyundai: nové turbomotory pro Veloster a další

Automobilka Hyundai Motor Group si dala načas, ale konečně představuje nové motory 1,6T GDI a turbodiesel 2,0 l plnící normu Euro VI.

Včera byly na 11. výroční konferenci o pohonných jednotkách Hyundai - Kia, jež až do dnešního večera probíhá v jihokorejském hotelu Rolling Hills, představeny dva nové strategické motory. Prvním z nich je nový člen rodiny pohonných jednotek Gamma s objemem 1,6 l, který najde své první uplatnění již v půli příštího roku pod kapotou modelu Hyundai Veloster.

Tajné | Hyundai

Hyundai Veloster Turbo zkouší asfalt (spy photos)

Tento čtyřválec je vybaven přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním zdvojeným turbodmychadlem a proměnným časováním všech ventilů (CVVT). Dosahovat má nejvyššího výkonu 204 koní (150 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 265 Nm již při 1 750 ot./min. Samozřejmostí je plnění emisních limitů Euro V. S tímto motorem se setkáme po Velosteru i u dalších vozů značek Hyundai a Kia. Vývoj motoru 1,6 T-GDI údajně trval 52 měsíců a absorboval investice ve výši přes 44 milionů eur.

Druhou z významných novinek je vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l plnící dokonce Euro VI. Dosahuje nijak oslnivého výkonu 150 koní (110 kW) a točivého momentu 382 Nm a uplatní se především ve vozech SUV značek Hyundai a Kia.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků