Hyundai Motor oznámil obchodní výsledky za rok 2014

Společnost Hyundai Motor Company oznámila obchodní výsledky za celý rok 2014. Objem prodejů vzrostl díky velké poptávce po nových modelech (včetně zcela nových generací modelů Genesis a Sonata), zatímco výše zisků poklesla, převážně v důsledku nepříznivých vnějších faktorů, jako je například posilující won.

Za celý rok 2014 vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 2,2 % na 89,26 biliónu wonů (asi 1,98 biliónu korun); automobily: 72,31 biliónu wonů (cca 1,61 biliónu korun), plus financování a ostatní: 16,95 biliónu wonů (cca 377,5 miliardy korun). Provozní zisk však poklesl o 9,2 % na 7,55 biliónu wonů (asi 168,12 mld. korun) a čistý zisk se snížil o 14,9 % na 7,65 biliónu wonů (cca 170,4 mld. korun; včetně minoritních podílů), navzdory nárůstu prodeje a vylepšenému produktovému mixu.

Hyundai Motor prodal v roce 2014 po celém světě 4 961 877 vozů (Korea: 683 532 a zahraniční trhy: 4 278 345 vozů), což znamená meziroční nárůst o 4,8 %. Prodej vozů společnosti Hyundai Motor v Koreji vzrostl meziročně o 6,7 % a na trzích mimo Koreu se loni prodalo o 4,6 % více vozů než v roce 2013.

V samotném čtvrtém čtvrtletí vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 7,5 % na 23,57 biliónu wonů (cca 524,9 mld. korun; automobily: 18,97 bilionu wonů (cca 422,5 mld. korun), financování a ostatní: 4,60 bilionu wonů (cca 102,4 mld. korun), přičemž po celém světě bylo prodáno 1 337 040 vozů. Nicméně provozní zisk se meziročně snížil o 7,6 % na 1,88 biliónu wonů (asi 41,9 mld. korun).

Společnost Hyundai Motor na základě rostoucích geopolitických rizik na rozvíjejících se trzích a zpomalující poptávce předpovídá, že ekonomické nejistoty v automobilovém průmyslu budou i v letošním roce nadále přetrvávat. Zároveň se pravděpodobně zintenzívní konkurence na globálním automobilovém trhu.

Hyundai Motor se v podmínkách ekonomické nejistoty zaměří na vylepšování produktové konkurenceschopnosti a zvyšování spokojenosti zákazníků, zatímco Hyundai Motor Group bude úspěšně realizovat své rozsáhlé investiční plány, zveřejněné začátkem letošního roku.

Cílem společnosti Hyundai Motor pro rok 2015 je prodat po celém světě 5,05 miliónu vozů (Korea: 690 000 a zahraniční trhy: 4 360 000 vozů). Hyundai v této souvislosti plánuje uvést na trh několik nových modelů, reagovat ještě aktivněji na potřeby zákazníků a urychlit vývoj inovativní techniky včetně ekologických vozidel. Hyundai Motor bude i nadále posilovat spolupráci s dodavateli, aktivně realizovat cíle v oblasti korporátní sociální odpovědnosti a poskytovat ještě vyšší hodnotu pro zákazníky i akcionáře.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků