Hyundai loni na celém světě prodal 4 964 837 aut

Největší jihokorejská automobilka Hyundai prodala v loňském roce celosvětově 4 964 837 vozů a proti předchozímu roku tak mírně navýšila své prodeje. V roce 2016 hodlá pokořit hranici pěti miliónů automobilů.

Více než 700 tisíc vozů se prodalo v samotné Jižní Koreji, zbytek (více jak 4, 25 milionu) na světových trzích. Poslední měsíc roku 2015 byl pro automobilku mimořádně úspěšným. Celosvětově prodala celkem 516 359 aut, což ve srovnání s prosincem 2014 představuje nárůst o 8,5 %. Na rostoucích číslech se v prosinci nejvíce podílely modely Genesis a Sonata vyráběné v USA a model Tucson pocházející z České republiky. Do roku 2016 vstupuje Hyundai Motor Company s plánem celosvětového prodeje 5 010 000 vozů.

Celková produkce vozů ve výrobních závodech Hyundai mimo Jižní Koreu dosáhla 3 095 863 aut. Největší podíl, přesně 1 062 826, pochází z čínských továren. Další v pořadí jsou závody v Indii (643 270), USA (380 364) a České republice (342 400). Velký zájem o nový model Tucson, který se v Nošovicích vyrábí, je jednou z hlavních příčin nárůstu produkce ve zdejším závodě. Zatímco v roce 2014 skončila výroba počtem 307 900, minulý rok se zde vyrobilo o 11,2 % více aut. Jen v prosinci 2015 se v Nošovicích vyrobilo 28 895 aut, což je o 36,3 % více ve srovnání s prosincem 2014.  

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků