Hyundai letos celosvětově prodal již 1,18 milionu aut

Společnost Hyundai Motor Company oznámila obchodní výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Objem prodeje, příjmy a provozní zisk oproti stejnému období v loňském roce mírně klesl.

Za první tři měsíce roku společnost prodala na celém světě celkem 1.182.834 vozů, což je o 3,6 % méně než ve stejném období loňského roku. Tržby poklesly o 3,3 %na 20,94 bilionů wonů (cca 492 miliard CZK). V Koreji prodala automobilka 154.802 vozů, mimo Koreu 1.028.032 aut.

V České republice prodal Hyundai za první čtvrtletí 4 503 automobilů a patří mu 11,1 % tuzemského trhu.

Vše nasvědčuje tomu, že výsledky za 2. čtvrtletí budou lepší. Nový model Tucson zaznamenává na světových trzích pozitivní reakce a představení dalších novinek produktové řady Hyundai by mělo oživit prodeje automobilky. Pozitivní vliv na růst ziskovosti by mělo přinést i oslabení korejského wonu proti americkému dolaru.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků