Hyundai jde do černé: nové vznětové motory 2,0 a 2,2 R-Diesel

38 komentářů

xjohny
5. listopadu • 22:08

Koukám to bude drahá výměna rozvodů po 120ti :-D

DT
5. listopadu • 14:50

Spickove parametre maju tie motory dnes, o rok uz bude vsetko inak... Preco ich nenasadia hned?

lamal
5. listopadu • 11:32

vyzera to s tymi dieslami moc pekne zda sa, ze onedlho budu kralovat korejci v diesloch : ) Este by sa mali snazit v benzinoch a oturbit tie svoje male litre 1,4 -1,6 nieco porobit s 2,0 motormi a nejake 6valce ktore stoja za rec atmosfericke : )

Shimi
5. listopadu • 17:59

to lamal: Přesně tak, mluvíš mi z duše. Kdyby kluci šikmooký přišli ještě s 1.4T, 1.6T a do té 2.0 by tu turbínu taky mohli šoupnout, tak bych o nich i snad začal uvažovat.to Petr: Máš pravdu v tom, že u atmosfér jsou hodně na špici, ale zase až tak bych je nechválil. Jak se říká, papír snese všechno. Byl jsem si schválně projet tu všemi opěvovanou 1.6 v i30 a abych pravdu řekl, tak bych ji za svoji 1.6 ve Focusu neměnil. Tím samozřejmě neříkám, že to je špatný motor, to rozhodně není, ale je potřeba ho vyzkoušet v reálu a potom hodnotit. Jak říkám, mě osobně nijak neoslovil. To Sonata s 3.3 V6 to je jiný kafe :-D

Petr
5. listopadu • 19:40

Zkousel jsem 1.4ku i 1.6ku v Ceedu. A byl jsem velmi mile prekvapen pruznosti i spotrebou. Dulezite je si uvedomit, ze je to atmosfericky benzin a tak se holt musi vic tocit. BTW. jezdim CR dieselem, ktery ma 150 koniku, takze se slusnou dynamikou mam zkusenosti.

Dušan Mihálik
7. listopadu • 19:01

Mám tú 1,6 benzín a ten motor úplne do toho auta stačí. I keď auto vôbec nešetrím - spotreba je pod 7 litov a keby som jazdil "kľudnejšíe" tak určite mám priemernú spotrebu tých 6,4 - čo je v papieroch. To turbo síce láka - určite by to bolo delo, ale zas na druhej strane by to boli i problémy turba pri štarte (hlavne studenom) i pri ukončení jazdy (dochladenie turba) čo by mi otravovalo život. Dá sa to síce určite bez toho - ale koľko ten motor potom vydrží ?

pavel001
8. listopadu • 23:05

Můžu Ti říct že i motor s turbem vydrží hodně, mám osobní zkušenost s turbínama jak benzínovýma tak s naftou a vše naprosto bez problémů. Obě auta přes 200 000km. Zkoušel jsem si projet Ceeda a máš pravdu ten motor do auta stačí, ale turbína jede podstatně lépe, hlavně když to naložíš. Jezdím už pět let pouze s turbínou a řeknu Ti, že pro mě je atmosféra do dvou litrů historie. Myslím si, že svou sehrává i hmotnost dnešních aut. Samozřejmě 6V 3,0 je o něčem jiném.

Petr
5. listopadu • 13:11

Vzdyt motory 1.4 a 1.6 v benzinu od Hyundaie jsou o tridu lepsi nez kterykoli srovnatelny motoro od VW. V malych benzinech prave korejci patri na spicku.

lamal
5. listopadu • 19:31

Petr mas pravdu 1,4 a 1,6 su v napr ceede velmi podarene motory ozaj na urovni, s tou 1,4 mam skusenosti a na to ake je ceed tazke auto a aj ake emisie musi plnit je ten motor ozaj skvely, ale musis uznat, ze co sa tyka downsizingu tam nieco chyba...myslim, ze by tej 1,4 a 1,6 s premenlivym casovanim ventilov slusalo turbo.

Petr
5. listopadu • 19:37

Ja nejsem priznivcem turbomotoru - podivej se na VW - 30 let stara 1.4ka, prilepi na to turbo a vydavaji to za novy motor. Ze to pak vydrzi 100 000km, je uz ale nezajima. To dokaze kazdej jouda. Vyrobit poradnou atmosferu je vsak umeni. A tohle VW neumi.

Shimi
5. listopadu • 21:34

Peťo, na něco se tě zeptám, s kolika turbínama si jezdil? Teď to nemyslím nějak zle, jen chci zjistit proč si tak zarytý odpůrce turbín. Já taky neříkám 100% turbo a nic víc, jen se na to dívám asi trošku jinak. Atmosféry jsou super, o tom žádná, ale jsou to pořád jenom atmosféry a pokud to není V6 nebo aspoň objemově 2.5, tak jí můžeš točit do nebes, ale pocitově, a nejenom pocitově, to prostě nepojede. Ta dynamika tam prostě není. Já vím, že je spousta lidí, co se se mnou bude hádat, že to tak není, ale tihle lidi se zákonitě nikdy neprojeli s V6, nedej bože s V8, nebo turbínou. Nemůžeš jednoduše chtít po motoru co má objem 2.0 a mizerných 180 Nm (příklad), a to ještě v jeden moment, v autě co má +/- 1.5 tuny, aby vykazoval nějakou dynamiku. A to nemluvím o 1.4 a 1.6. Třeba takový Ceedník SW, zkus ho trošku naložit a potom s ním jeď na okresku předjíždět kamion, když budeš mít pod nohou papírově pěkných 93 kW, ale mizerných 154 Nm. To ho můžeš točit klidně do 7000 a stejně to nepojede. Teď si ale představ stejnou situaci, stejný auto, ale s 1.6T. To se bude panečku předjíždět, to bude dynamika. 250 Nm v rozmezí 1800 - 5000 (příklad), to už bude o něčem jiném, nemyslíš? A s výdrží? S tou si nelam hlavu, když nebudeš jezdit jako trubka, tak není důvod k tomu, aby ti odešlo turbo. Samo pokud to nebude mít výrobní vadu, s tím ale neudělá nikdo nic. To není zákon, abys najel 150.000 a automaticky měnil, to je jednoduše otřepaný klišé.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
6. listopadu • 10:48

Alo jo, v nekterych vecech s tebou souhlasim. ale na pohodobou jizdu, pro zenu, je ta 1.4ka i 1.6ka v pohode dostacujici i na pripdne predjizdeni. Sam jezdim 2.2 turbodieselem, takze vim, co dobry turbomotor umoznuje. Ja se jenom pozastavuji nad tim, ze kdyz srovnam ty benziny od Hyundaie, tak se musim smat motorum, ktere si VW dovoli montovat do Octavky a Golfa.

Shimi
6. listopadu • 13:59

To s těma ženskýma zní rozumně, to beru. A co se týče VW, no tak tam je to jasný, v tom s tebou naprosto souhlasím.

lamal
6. listopadu • 4:34

ozaj a este dobry dvojliter dokaze potiahnut aj tych nalozenych 1500kg ked bredbiehas...tam to az take tragicke este nieje staci dat o kvalt nizsie a ideme...

Shimi
6. listopadu • 13:48

Souhlasím s tebou, každý chceme a očekáváme něco jiného. Jak to vidím já jsem už popsal. A s tím dvoulitrem, no, když přimhouřím obě oči, tak máš pravdu :-D

lamal
6. listopadu • 13:56

Shimi tak to vies ja mam len 23r a este mam toho s autami vela pred sebou /ach jo pevne v to verim/ tak som rad, ze niesom tak na tom ako ty : ) Je pekne ist postupne ako skokom na prakticky maximum. BTW ked nalozim troch kamosov do auta tak to mam hned 300kg a este s tromi v aute to idee ale zalezi ovsem v akych rychlostiach chces predbiehat ked to uz je nad 140 uf tak to je pruser : ) to jedine na dialnici, tam to nieje problem ; )

lamal
6. listopadu • 4:27

Shimi, mna si sa nepytal ale pripojim sa :) Ide o to aku dynamiku mas namysli...musis uznat, ze nie kazdy ako pises sa povozil vo v6 alebo aspon 2,5l motore a tiez nie kazdy caka, ze ked nalozi plne auto bude tam este hodne dobra dynamika...a je jasne, ze auto s 1500kg uz ziadna 1,4 bez turba nepotiahne ani pri 5000 kde vacsinou maju naj krutiaci moment aj vykon snad.
Viac menej je to o subjektivnych pocitoch a skusenostiach pre niekoho je dynamicke este to a pre druheho uz nie...a niekto to ani nepotrebuje...prakticka stranka hra tiez rolu a niekto radsej pobezi za 7aj nalozeny a niekto za 9 nalozeny aj dynamicky... moje prve auto ma 1200kg a 2,0 16V a uz by som pod 2,0 bez turba nesiel...ale keby si mam vybrat v tomto aute 1,4T a 2,0 atmosferu tak nevaham nad 2,0.

lamal
5. listopadu • 20:39

Petr ja tiez niesom priaznivcom Turba, sam jazdim na 2,0 atmosfere a ocenujem jej vlastnosti ale uznaj, ze v aute tazkom ako ceed / a takmer kazde auto toho charakteru/ uz mala kubatura atmosfera straca dych pretoze toho ma na krku moc vela...dobre turbo tiez nieje zla vec. Podla mna je naj mala atmosfera v lahkom aute a v tazsom 2,0 napr, ale v tazkych autach sa da ocenit dobre turbo, pretoze vaha je neuprosna a niektore turbo motory si dokazu zachovat aj dobry charakter aj ked...asi jednym takym co stoji za to je ten od BMW v mini...

Richard
5. listopadu • 13:48

Nejlepší motor roku 2008
BMW 3-litre Twin-Turbo (135, 335, X6)Nejlepší nový motor roku 2008
BMW 2litr Diesel Twin-Turbo (123d) Ekologický motor
Toyota 1,5litr Hybrid Synergy Drive (Prius) Vysoce výkonný motor
Porsche 3,6litr Turbo (911 Turbo, 911 GT2) pod 1 litr
Toyota litr (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy) 1 – 1,4 litru
Volkswagen 1,4litr TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)1,4 – 1,8 litru
BMW-PSA 1,6litr Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308) 1,8 – 2 litru
Volkswagen/Audi 2litr Turbo (A3, A4 Cabrio, A6, TT, Eos, Jetta, Golf GTi, Seat Altea, Leon, Skoda Octavia) 2 – 2,5 litru
Subaru 2,5litr Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy) 2,5 – 3 litry
BMW 3litr Twin-Turbo (135, 335, X6)3 – 4 litry
BMW 4litr V8 (M3) nad 4 litry
BMW 5litr V10 (M5, M6)

Zelí
5. listopadu • 14:56

BMW není moc srovnatelné, protože se jedná o auta cenově v jiné kategorii. Až bude motor bmw 2,0 twin turbo v autě za půl mega, tak se to dá srovnat s motorem, který chystá hyundai.
Motor bude technicky porovnatelný, ale v autě s poloviční cenovkou.

Zelí
5. listopadu • 7:12

V poslední době se korejci ukazují jako výborní motoráři. Docela jim věřím a počítám, že teprve oni budou pro VW rovnocení soupeři.

Thor
5. listopadu • 11:23

Rovnocení soupeř ???? :-O:-O Ty jsi srandista, minimálně v dieslech jsou už dávno dál a v benzínu tak,jen nemaj tak širokou nabídku B-]

Petr
5. listopadu • 10:41

VW nepatri mezi elitu v motorech. Spis naopak, treba v malych atmosferickych benzinech je korejci predbehli uz davno. No a mluvit o TDI myslim neni ani potreba. VW ma kvalitni benzinovy motor, bohuzel je to turbomotor a to 1.8TSI, ta je vsak od Audi.

Zelí
5. listopadu • 11:30

Názory na naftové motory VW můžou být různé, ale je to stále standart, ke kterému se všechny ostatní srovnávají. A všichni září štěstím, že můžou napsat v některém parametru - lepší než tdi.
Přece jenom to bylo VW, které prosadilo moderní přímovstřikové řešení do masové produkce a ostatní chtě nechtě je následovali. VW běželo s praporem vpředu. A to pletí i dnes. Přečtěte si informace o tdi v novém golfu.
Cením i technickou odvahu VW se systémem PD. Není totiž problém udělat motor CR, kdy nakoupím hotový technicky a technologicky komplet CR od subdodavatele a já jako výrobce vyrobím jenom polomotor. Což popisuje pozici všech ostatních výrobců včetně bmw, mercdes nehovoře o psa, fordu a všech asiatech.

Petr
5. listopadu • 13:13

Myslim, ze dva prisevatele prede mnou napsali vse podstatne. To, ze TDI bylo dobre pred 15 lety, nikdo nezpochybnuje. Dnes vsak mame rok 2008, ne 1993.

lamal
5. listopadu • 11:47

Ano ten standart bol v tom, ze bol tak nekultivovany ale zaroven oblubeny a nacpany vsade, ze ostatny nemali moc moznost s inym porovnavat...nevravim na stare tdi ze su zle v niektorych autach im to celkom slusalo ale rozhodne vo viacerich to bola katastrofa hlavne co sa prejavu tyka...najsmiesnejsia je 1,9 v new octavii kde sa normalny clovek nestaci divit ako moze byt tak nove auto nehorazne hlucne roztrasene a este aj slabe...
Je pekne, ze prinisol rozmach priameho vstreku a vsetci nasledovali, bohuzial teraz je VW ten co nasleduje lebo prisiel, ze nic lepsie ako CR nedokaze vyrobit a jeho diesle su uz nadalej so svojimi systemami stratene tak ako mozes vycitat ostatnym CR ? To ze mali rozum a prisli na to uz davno a nesnazili sa presadit tie otrasne PD ? Vidno, asi zaryty fanusik.
Nevraviac radsej o motore 2,0 tdi ktory kultivovanostou tiez nepredviedol ziadny skok a jeho problemy s mazanim atd nesvedci tiez o VW ultra konstrukterine : ) A veselo je v ponukach dalej : )

Zelí
5. listopadu • 14:49

Ještě jednou zopakuju pro nechápavé, žádný výrobce automobilů systém CR nevyrábí !!!!!!!!!!!!
Kupuje ho od Bosche, Siemense, Denso...... Výrobce vyrobí polomotor a všechno ostatní tj. celé vstřikovací soustrojí včetně elektroniky i čerpadla v nádrži a trubiček .... dostane v krabici jako komplet. Podobně jako výrobci kol koupí sadu od Shimana a jenom to složí. Dnes nikoho nenapadne říct jak té meridě (výrobce kol) to špatně přehazuje, každý řekne to shimano je nehorázný šmejd. Tady to ještě uživatelům aut nedocvaklo.
Celá práce motoráře u výrobce je nakontrhovat správné turbo a nějak to sladit dohromady.
Jinak systém PD šel do kytek hlavně kvůli tomu, že je o 50% dražší než sada CR.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WinDiesel
8. listopadu • 21:58

Nemáš úplně pravdu.
Mitsubishi již brzy zahájí výrobu systému common rail do svého nového motoru.
A DENSO - je prakticky vlastněno Toyotou...

lamal
5. listopadu • 19:20

Nechapem co mi chces zopakovat, ja som nenapisal, ze CR si nejaka automob.znacka vyraba a vyvyja sama, ja som sa vyhadril, ze CR je lepsi a nie, ze si ho nejaka znacka sama tvori.
Zo vsetkym suhlasim s P. Ondrasikom , neviem o akych diesloch tu pises ktore vynikaju kultivovanostou a rozsahom otacok to si troska mimo nie? Rozsah a kultivovanost priniesol CR!

Moik
5. listopadu • 21:50

DSG taky není výtvor VW, ale jakési externí firmy(akorát, dostat tak přesný zadání a tolik peněz, snad to zmáknu taky ;-) ), stejně jako PowerShift dělal Getrag...

Dusan
6. listopadu • 15:14

BorgWarner

Radek Ondrášík
5. listopadu • 15:19

To máte pravdu, ono ve finále můžeme říci, že žádná automobilka nic nevyrábí, protož většinu dílů jim dodávají externí dodavatele, lisovny stejně lisují z plechů, které koupí jinde apod.Na druhou stranu na CR má patent jenom Bosch, ostatní dělají v licencích ;) A v neposlední řadě, původní CR vznikl už někdy v polovině minulého století, ale radikálním vývojem prošel na počátku devadesátých let, kdy se do vývoje zapojil třeba Fiat. Ale je pravda, že je to systém, který si automobilky kupují.Stejně jako si kupují tlumiče, brzdy, veškeré elektronické díly, palubní desky, plasty a takto můžeme pokračovat dále. Automobilky jsou dnes více méně montérské firmy, které jenom kompletují to, co jim externí firmy dodají s tím, že udělají určitý vývoj na základě kterého jim dodávají firmy požadované věci, případně využijí již to, co je vyvimuto.

WinDiesel
8. listopadu • 21:55

Pane Ondrášíku, to byl jako fór s tou licencí???
Pokud ano, tak bych to bral ale doufám že to tedy fór byl.
Nikdo nemá žádné výhradní právo, všechny konstrukce systému common rail jsou originální a všechny jsou patentované.
Každý, kdo se v tom vyzná, vidí obrovské rozdíly v konstrukcích, které vylučují kopírování a tudíž se vyhýbají patentovaným prvkům.

Radek Ondrášík
5. listopadu • 11:45

Ono to ale není tak jednduché. Přímý vstřik v naftě určitě masově neprosalilo VW, od toho tu byli jíní. VW se postaral o celkovou propagaci naftových agregátů, v tom bych souhlasil.Jinak CR taky nevzniklo z ničeho nic. Na počátku byly automobilky, které spolu s externími firmami vyvinuly daný systém, který se vyvíjí i nadále. Pravda, dnes to mají ostatní jednodušší, že už ten vývoj nestojí tolik, co kdysi. VW šel svou cestou, možná trucovitě, to netuším, ale šli cestou špatnou, která měla určitý předem daný konec a bylo jen otázku, kdy ten konec přijde. Takže dělat něco sám, když vím, že budoucnost v tom není a nikdy nebude, dám do toho šílené peníze, když ostatní šetří společným vývojem, je spíše ukázkou umíněnosti, než kvalitního managementu.Takže z pohledu automobilky a inteligence vedení je co lepší? Vyvíjet sám systém, který má takové technické omezení, které mi vývoj v určitém bodu více méně zastaví. Nebo se budu podílet na vývoji systému, jehož meze jsou násobně dále, za násobně menší peníze, který je pro zákazníky přívětivější? No každý to vidíme jinak.V počátku bylo TDI opravdu výborné, ale s každou novou generací výhody TDI klesaly (spotřeba se zvyšovala, spolehlivost klesala) a došlo to do fáze, kdy TDI motor s PD nemá žádnou výhodu, jen nevýhody (spotřeba, spolehlivost, kultivovanost apod.).

Zelí
5. listopadu • 14:38

Kupodivu o spolehlivosti PD by si mohli výrobci CR nechat zdát. Samozřejmě zlaté rotační čerpadlo je pro všechny následující systémy nedostižné. Dnes se k němu zatím nikdo nevrátí i když tzv. kouřivost jediný nedostatek vstřiku s rotačním čerpadlem by byla dnes po nasazení DPF řešitelná a ostatní parametry jsou všechny lepší (spotřeba, zvuk motoru, otáčkový rozsah, spolehlivost, životnost, necitlivost na kvalitu paliva - možnost spalování 100% biosložky........).
I když nikdy neříkej nikdy, jak řekl nesmrtelný L. Joe: "Já se vrátím ....... "

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
5. listopadu • 15:22

No pokud je pro vás jediným nedostatkem u zmíněného systému kouřivost, pak bych chtěl poznat např. váš sluch. O kultivovanosti se u daného systému dá mluvit maximálně ve srovnání s člověkem, co má pokročilého Parkinsna. Neznám auto, ve kterém by bylo rotační čerpadlo a dalo by se označit za akusticky komfortní. Otáčkový rozsah? Který motor s rotačním čerpadlem, který byl na trhu měl takové spektrum otáček, jako CR motor? V době, kdy byl CR použitelný od nějakých 1800 do nějakých 4500 rpm. uměly TDI motory tak 2-4tisíce a to s přivřením obou očí.TDI PD a předchozí systémy měly mnoho výhod, ale kultivovanost, spektrum otáček apod. to určitě není. Naopak původní TDI měly nižší spotřebu, větší odolnost na palivo, solehlivost, to soulasím.

POL
5. listopadu • 8:39

No tak ze by VW byl nejaky motorovy zazrak tak to asi ne v nafte uz peknych par let jsou lepsi francouzi a zakladni benziny jsou u VW asi nejhorsi ze vsech. Zbytek prumer.

Jouzef
5. listopadu • 7:26

Sice hezke ale jestly to bude mit ten kroutak az pres 2000tisice otacek tak nic moc.... Nafta zacina u sestivalcu :)

Doporučujeme

Články odjinud