Hyundai iX55: vznětový šestiválec a cena do 1 mil. Kč i s DPH

Nové Hyundai iX55, o němž jsme vás krátce informovali zde, již míří do showroomů českých prodejců. A známe všechny podrobnosti s tím spojené.

Nové sedmimístné SUV vzniklo na základě severoamerické verze prodávané pod názvem Veracruz. Automobil byl pro potřeby Evropanů náležitě upraven a jeho pohon zajišťuje turbodiesel 3,0 V6 CRDi.

Hyundai iX55 bude příjemným oživením trhu, přičemž v modelové nabídce se zařadí svojí velikostí nad model SUV Santa Fe. Konstruktéři vozu nadělili úctyhodné vnější rozměry, na délku má 4840, přes boky 1945 a do výšky 1750 milimetrů. Příď byla navržena ve stylu značky Hyundai: maska chladiče a světlomety se podobají kompaktu i30, ale jsou daleko větší, nárazník i mlhovky nesou obdélníkové tvary.

Již standardní výbava je tradičně na solidní úrovni. Vedle šesti airbagů, vypínatelného ESP, volitelného závěru diferenciálu 4WD Lock a duální samočinné klimatizace s čidlem čistoty vzduchu nechybí ani tempomat, elektricky sklopná vnější zrcátka nebo dvoustupňové vyhřívání předních sedadel. Devizou SUV Hyundai iX55 bude jeho vidlicový šestiválec 3,0 CRDi, který po technické stránce patří k tomu nejlepšímu, co dnes lze v dané třídě pořídit. Tento motor bude k dispozici výhradě s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Cena nového Hyundai iX55 přitom začne na 949 900 Kč s DPH. Vůz však bude možné zakoupit i v úpravě pro kategorii N1, jeho cena tak bude začínat na 818 135 Kč bez DPH. 

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai iX55

 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků