Hyundai ix35: nový Tucson konečně oficiálně

Konečně jsme moudřejší, automobilka Hyundai uvolnila informace i svém novém SUV ix35, který nahradí populární Tucson.

S oficiálními snímky se sice U Hyundai nepředali, nicméně nyní již máme k dispozici vlastně všechny údaje, které nás mohou zajímat.

Zcela nový typ ix35 v Evropě nahradí řadu Tucson a v Koreji se začal prodávat před několika dny. Evropskou premiéru si odbude kde jinde než ve Frankfurtu a do prodejů vstoupí v prvním čtvrtletí příštího roku. Pro domácí trh se ix35 bude vyrábět v jihokorejském Ulsanu, Evropa bude zásobována z továrny v Žilině a nový Hyundai se pro tamní trh bude vyrábět i v Číně.

Všechny motory jsou zcela nové a design novinky má být prvním příkladem nového firemního stylu s názvem Fluidic Sculpture. Zprvu se bude následovník Tucsonu dodávat ze zážehovým dvoulitrem o výkonu slušných 166 koní (121 kW) a vznětovou jednotkou téhož objemu, ovšem alternativně ve dvou verzích s výkony 136 a 184 koní, tedy 100, resp. 134 kW. Koncem příštího roku se v Evropě můžeme těšit na nový zážehový čtyřválec 1,6 GDI s výkonem 140 koní (103 kW) a systémem start-stop (ISG), ale také na nový turbodiesel s objemem 1,7 l a výkonem 115 koní (85 kW).  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

U Hyundai slibují, že všechny vznětové jednotky budou standardně kombinovány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, výkonnější verze R bude moci být vybavena šestistupňovým „automatem“.

Přední kola modelu ix35 budou spočívat na konvenčních vzpěrách MacPherson, zatímco ta zadní budou disponovat víceprvkovými závěsy, jež mají zlepšit jízdní vlastnosti na asfaltových vozovkách a snížit šíření rušivých hluků. V závislosti na konkrétním trhu se bude Hyundai ix35 prodávat s pohonem předních, nebo všech kol, v nabídce se objeví dva nové systémy Hill Start Assist Control pro usnadnění rozjezdů do kopce a Downhill Brake Control zajišťující bezpečné sjezdy ostrých svahů, takže půjde o další z vozů, které mohou řídit i cvičené opice.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozvor náprav v porovnání s Tucsonem narostl pro typ ix35 o 10 mm na celkových 2 640 mm, také vnější rozměry jsou větší. Novinka bude dlouhá 4 410 mm (+ 85 mm) a široká 1 820 mm (+ 20 mm), zatímco výška karosérie poklesla o 20 mm na výsledných 1 660 mm, přičemž prostor pro hlavy cestujících údajně neutrpěl. Řidičovo sedadlo má být navíc seřiditelné v širším rozpětí, čímž umožní pohodlné cestování vyšším řidičům než dosud.

Do výbavy typu ix35 budou dále patřit kontrolka ECO mezi tachometrem a otáčkoměrem informující o optimálním řazení, couvací kamera kombinovaná s velkým LCD, startování tlačítkem, ovládání rádia na volantu či pneumatiky se sníženým odporem nazuté na šestnáctipalcových ráfcích.

Definitivní představení a hlavně více snímků evropské verze korejské novinky můžeme očekávat zanedlouho. Do té doby se budeme muset spokojit s uvolněnými a dříve uniknuvšími snímky korejské verze nebo její první videoprezentací.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků