Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?

Automobilka Hyundai v reklamě hlásá, že model ix20 „je víc než kombi“. A je jasné, které kombi má hlavně na mysli. Postavili jsme tedy vedle tohoto malého MPV novou Škodu Fabia Combi a s metrem v ruce zjišťovali, jestli má opravdu navrch.
Seznam kapitol
  1. Hyundai podstatně větší; Bude vás jezdit pět? Berte Hyundai
  2. Zavazadelník: Fabia vrací úder; Opravdu víc než kombi?
  3. Fotogalerie

Před časem nás zaujala reklama na Hyundai ix20 hlásající, že tento model je víc než obyčejné kombi. A protože nám zrovna v redakci parkovala Škoda Fabia Combi, rozhodli jsme se obě auta porovnat. Hned na úvod je ale potřeba zdůraznit, že nejde o plnohodnotný srovnávací test. Důvody, které nám v jeho realizaci zabránily, jsou dva.

Škoda | Kombi | První svezení

Právě testujeme: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW

Když jsme se na Hyundai obrátili s dotazem, zda by nebylo možné do srovnávacího testu model ix20 zapůjčit, nedostali jsme žádnou dopověď, přestože se korejská značka „srovnání stále nebojí“. Tohle byl důvod číslo jedna. Důvod číslo dva je ale důležitější.

Popravdě oba tyto automobily srovnávat dost dobře nejde, protože se jedná o rozdílné kategorie. A kdybychom se pustili do regulérního srovnávacího testu, ani bychom nemuseli brát do ruky metr, abychom měli o vítězi jasno. Jízdní vlastnosti a dynamika opravdu nepatří k silným stránkám Hyundai ix20. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai ix20 je opravdu víc než jen (malé) kombi. Rozdíl poznáte už na první pohled

Nicméně „víc než kombi“ – to přece nesouvisí s jízdou, ale s prostorností, variabilitou a využitelností. Naštěstí jsme měli po ruce jeden firemní exemplář ix20, takže jsme obě auta přeměřili a porovnali praktičnost jejich interiérů. Dnešní článek můžete brát také jako pozvánku na test Fabie Combi, který vyjde příští týden.

Hyundai podstatně větší

Už od pohledu bylo jasné, že slogan „více než jen kombi“ se bude zakládat na pravdě, pokud se budeme bavit o základních rozměrech a malém kombi typu Fabie. Nakonec fotografie tuto skutečnost dokládají víc než dobře. Hyundai ix20 sice na pohled nevypadá jako velké auto, ale v kontextu Fabie Combi jde o vůz skoro až obrovský.

Zajímavosti | Škoda | Byznys | Hyundai | Hatchbacky

Hyundai vyrazil na roadshow. A do flotily přibalil i dvě Škody Fabia

Hyundai ix20 je širší a má větší rozchod kol na obou nápravách. Především ale nabídne o dost větší rozvor náprav. Škoda Fabia Combi naproti tomu dokáže porazit korejského vyzyvatele pouze po stránce celkové délky, protože toto MPV přerůstá o 157 milimetrů. Přesné hodnoty a rozdíly v jednotlivých parametrech najdete v tabulce:

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Vnější rozměry
Rozměr / Model Hyundai ix20 Škoda Fabia Combi Rozdíl
Délka (mm) 4100 4257 157
Šířka bez zrcátek (mm) 1765 1732 33
Výška (mm) 1600 1488 112
Rozvor náprav (mm 2615 2470 145
Rozchod kol vpředu (mm) 1547 1463 84
Rozchod kol vzadu (mm) 1551 1457 94
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro posádku nabízí Škoda Fabia vzhledem k celkové velikosti logicky menší. Korejské MPV je uvnitř širší a nabízí také možnost posouvat zadní sedadla. Na druhou stranu ale vzadu sedící osoby nemají k dispozici žádnou odkládací přihrádku

Bude vás jezdit pět? Berte Hyundai

Z předchozího je jasné, že Hyundai ix20 nabídne více než Škoda Fabia Combi také v interiéru. Když se podíváte do další přiložené tabulky, hned na první pohled uvidíte, že není mnoho parametrů, kde by Fabia zabodovala. Pro mladoboleslavské kombi hovoří pouze delší a širší přední sedák a sedadlo řidiče nastavitelné ve větším rozsahu. Jinak je interiér modelu ix20 celkově širší a nabízí více v podélném směru.

Testy | Škoda | Hyundai | Srovnávací testy | Nová Fabia | Škoda Fabia

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Za zmínku určitě stojí čísla týkající se podélného prostoru naměřeného za sedadlem řidiče nastaveným podle osob vysokých 178 a 190 centimetrů. V obou případech platí, že se budou lépe cítit cestující sedící v ix20. Nejenže od zadní stěny předního opěradla naměříte k hraně zadního sedáku více, zadní sedák v Hyundai je o čtyři centimetry delší – a to už je hodně znát.

Fabia je malé auto, které možná zvládne odvézt menší rodinu, ale s prostorem na zadních sedadlech bojuje. Problémy nastanou jak v příčném, tak v podélném směru. I pocitově se budete lépe cítit v Hyundaii ix20, protože se sedí výše a interiér je vzdušnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na odkládací přihrádky se ve větší míře myslelo ve Fabii Combi. Uvidíme, zda na této skutečnosti něco změní facelift ix20

Na druhou stranu není bez zajímavosti, že si zadní cestující neodloží nic nikam. Na odkládací přihrádky se zapomnělo, takže je nenajdete ani ve dveřích, ani na zadní straně předních opěradel. 

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Prostor pro cestující
Rozměr (cm) / Model Hyundai ix20 Fabia Combi Rozdíl
Šířka v úrovni loktů vpředu 147 141 6
Šířka v úrovni loktů vzadu 144 139 5
Prostor pro hlavu vpředu min. 95 92 3
Prostor pro hlavu vpředu max. 102 98 4
Prostor pro hlavu vzadu 96 92 4
Délka sedáku vpředu (od opěradla) 51 52 -1
Délka opěradla vpředu 65 64 1
Min. šířka sedáku vpředu 31 32 -1
Délka sedáku vzadu (od opěradla) 50 46 4
Délka opěradla vzadu 65 61 4
Prostor pro nohy vzadu min. 16 9 7
Prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm 23 21 2
Prostor pro nohy vzadu max. 38 34 4
Rozsah posuvu zadních sedadel 13 -  
Rozsah posuvu sedadla řidiče 22 25 -3
Prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 16 13 3
Následující kapitola
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2010
Stav: 104 565 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Tucson 1.991
Rok výroby: 2005
Stav: 260 874 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 185 336 km
Cena: 119 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků