Hyundai ix20: první skica malého MPV

Také z daleké Koreje k nám začínají přicházet podrobnější informace o tom, co všechno bude k vidění na letošním pařížském autosalonu. A hned první zpráva je velmi zajímavá, neboť hovoří o novém modelu s českými kořeny.

Ony české kořeny berte s nadsázkou, faktem ale je, že to, co přes sebou vidíte, je první skica Hyundai ix20, který má stát na základech nošovické Kiy Venga. Vůz se stal dílem rüsselsheimského (ano, je to tam co sídlí Opel) designového centra automobilky a je ta jeho druhým dílem po modelu ix35. Pochlubí se tak obdobných „fluidním” designem, který ostatně postihl i další nové modely Hyundai posledních měsíců.

Více o novince nevíme, vzhledem ke společným základům s Vengou ale lze očekávat nabídku motorů o objemu 1,4 a 1,6 litru s výkony 75 až 115 koní a podobné naladění i výbavu.

Krom skici ix20 se automobilka zmínila i o faceliftu modelu i10, který se též představí v Paříži. V tomto případě už ale nemáme ani snímek a můžeme vyjít jen z marketingovými frázemi napěchované tiskové zprávy hovořící mj. o řadě vylepšení technického, vzhledového i výbavového rázu a nové verzi s litrovým motorem s emisemi CO2 99 g na kilometr.

S blížící se „Paříží” budeme jistě vědět více.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai ix20 zatím takto. Kdyby se skutečný vůz držel podobných linií, nebyl by vůbec k zahození...
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků