Hyundai ix-onic: městský nomád

Pozornost milovníků vozů Hyundai se bude na značkovém stánku v Ženevě upírat především k premiéře studie nového crossoveru. Její označení bylo na poslední chvíli změněno z HED-6 na ještě tajemnější šifru ix-onic a aby toho nebylo málo, rovnou říkáme, že by mělo jít o vůz, který si časem bude říkat Tucson druhé generace.

Studie vznikla především pro potřeby evropských zákazníků, a sice v designérském středisku Hyundaie v německém Rüsselsheimu. Tvůrci si k srdci brali životní styl v nejdůležitějších evropských městech a snažili se do vozu vtisknout otisk těchto kultur. V křivkách nikoli nepodobných Fordu Kuga můžeme vystopovat právě vzhled nové generace Tucsonu. Složitá příď studie nese celou řadu křivek a úběžníků, k sebevědomému vzezření přispívají i jedenadvacetipalcové lité ráfky či dvojice koncovek výfuků integrované do zadního nárazníku. Členité zadní okno je vytvořeno z plastického Lexanu namísto běžného skla. Šestihranná maska chladiče je další evolucí ve stylu, který byl představen díky studii Genus v roce 2006 a rozvinut ve studii i-mode v roce 2008. Přední světlomety nabízejí technologii celodenních světel LED (DRL), které se stávají důležitou součástí identity značky. V případě modelu ix-onic se část světel DRL posouvá níže kdykoli jsou zapnuta tlumená světla a část světel DRL je také zabudována do tělesa zpětných zrcátek.

Hyundai ix-onic měří na délku 4 400 mm, na šířku 1 850 mm a je vysoký jen 1 650 mm. I přes kompaktní rozměry usadí pohodlně pět cestujících, ačkoli sériový Tucson II by mohl být i sedmimístný. Pod kapotou studie se ukrývá zcela nový zážehový čtyřválec 1,6 GDI s výkonem 175 koní, jenž je doplněn technologií Stop and Go a novou šestistupňovou převodovkou Hyundai se dvěma spojkami.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai ix-onic: ex HED-6 a budoucí Tucson II
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků