Hyundai ix-onic: městský nomád

Pozornost milovníků vozů Hyundai se bude na značkovém stánku v Ženevě upírat především k premiéře studie nového crossoveru. Její označení bylo na poslední chvíli změněno z HED-6 na ještě tajemnější šifru ix-onic a aby toho nebylo málo, rovnou říkáme, že by mělo jít o vůz, který si časem bude říkat Tucson druhé generace.

Studie vznikla především pro potřeby evropských zákazníků, a sice v designérském středisku Hyundaie v německém Rüsselsheimu. Tvůrci si k srdci brali životní styl v nejdůležitějších evropských městech a snažili se do vozu vtisknout otisk těchto kultur. V křivkách nikoli nepodobných Fordu Kuga můžeme vystopovat právě vzhled nové generace Tucsonu. Složitá příď studie nese celou řadu křivek a úběžníků, k sebevědomému vzezření přispívají i jedenadvacetipalcové lité ráfky či dvojice koncovek výfuků integrované do zadního nárazníku. Členité zadní okno je vytvořeno z plastického Lexanu namísto běžného skla. Šestihranná maska chladiče je další evolucí ve stylu, který byl představen díky studii Genus v roce 2006 a rozvinut ve studii i-mode v roce 2008. Přední světlomety nabízejí technologii celodenních světel LED (DRL), které se stávají důležitou součástí identity značky. V případě modelu ix-onic se část světel DRL posouvá níže kdykoli jsou zapnuta tlumená světla a část světel DRL je také zabudována do tělesa zpětných zrcátek.

Hyundai ix-onic měří na délku 4 400 mm, na šířku 1 850 mm a je vysoký jen 1 650 mm. I přes kompaktní rozměry usadí pohodlně pět cestujících, ačkoli sériový Tucson II by mohl být i sedmimístný. Pod kapotou studie se ukrývá zcela nový zážehový čtyřválec 1,6 GDI s výkonem 175 koní, jenž je doplněn technologií Stop and Go a novou šestistupňovou převodovkou Hyundai se dvěma spojkami.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai ix-onic: ex HED-6 a budoucí Tucson II
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 165 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2012
Stav: 74 208 km
Cena: 117 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků