Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Světovou premiéru si Hyundai IONIQ odbude zřejmě nyní na autosalonu v Detroitu. Na jaře v Ženevě bychom se měli dozvědět přesné specifikace pro evropský trh.

V Jižní Koreji se na svět dostaly první snímky a informace o novém konkurentovi pro Toyotu Prius. Jmenuje se Hyundai IONIQ a koncepce vozu je s Priusem velmi podobná. Podle zatím dostupných informací ujede IONIQ na jeden litr benzínu 22,4 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V korejské tiskové zprávě byly jen tyto dva snímky. Na kompletní odhalení si zřejmě musíme počkat na jeden z nadcházejících velkých autosalonů

Světovou premiéru si Hyundai IONIQ odbude zřejmě nyní na autosalonu v Detroitu. Na jaře v Ženevě bychom se měli dozvědět přesné specifikace pro evropský trh. Zatím víme, že motor 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva pracuje v Atkinsonově cyklu, stejně jako v jiných hybridech. Výkon spalovacího motoru činí 77 kW (105 k).

Elektromobily | Paparazzi | Hyundai | Hybridy

Hyundai Ioniq nafocen zcela bez maskování. Jak se vám líbí?

Zážehový motor má točivý moment 146 Nm, ale na pomoc si bere elektromotor o výkonu 32 kW (43,5 k) a točivém momentu 170 Nm. Jak je na tom celkový výkon a točivý moment celé soustavy, to ještě nevíme. Hyundai se nicméně zmiňuje o dvouspojkové převodovce, což nebývá u hybridů obvyklé.

Testy | Ojetiny | Hatchbacky | Palivo | Hybridy | Toyota

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Hyundai IONIQ bude k dispozici v několika stupních výbavy a cena by měla být nižší než v případě konkurenčního Priusu. Vedle klasického hybridu by se měl prodávat i plug-in hybrid. Do prodeje na evropském trhu by se měl hybridní model dostat v druhé polovině roku 2016.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků