Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Seznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogalerie

Korejská automobilka Hyundai se v Ženevě prezentuje studií crossoveru jménem Hyundai Intrado. Má neobvyklou konstrukci karoserie, neobvyklý pohon a design, který by se mohl brzy objevit na produkčním modelu.

Základ karoserie tvoří rám, jehož jednotlivé díly vznikly navrstvením karbonu na základ z elastického pěnového materiálu. Vnější opláštění je tvořeno panely z odlehčené oceli. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekOcelová karoserie je usazena na karbonovém rámu, vyrobeném novou technologií

Zdrojem hnací síly pro Hyundai Intrado jsou palivové články, které nabíjejí baterie o kapacitě 36 kWh. Jedna nádrž mezi zadními koly a druhá pod zadními sedadly pojmou dohromady 100 litrů vodíku. 

Možná ještě pozoruhodnější než konstrukce Hyundai Intrado je ale jeho vzhled. Peter Schreyer, který kdysi zběhl od Audi ke značce Kia a dnes je prezidentem celé Hyundai Motor Group, navrhl kompaktní crossover s vertikální přídí, výrazně širokým postojem a nízkým prosklením. Znovu tak dokázal, že proporce zkrátka umí. 

Tiskové komuniké Hyundai všemožně naznačuje, že model velmi podobného vzhledu bychom mohli brzy vidět v sériové výrobě. Intrado je podle automobilky „víc než pouhé stylistické cvičení“ a je „relevantní pro zákazníky“. Velmi pravděpodobně jde o předzvěst nového modelu, který se v nabídce značky zařadí pod Hyundai ix35.

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábějí elektřinu chemickou reakcí z kyslíku a vodíku. Takto poháněný automobil má nulové výfukové emise jako elektromobil, ale nevyžaduje dlouhé dobíjení a netrpí omezeným dojezdem. 

Výroba vodíku dnes používanými technologiemi je nicméně energeticky náročná a neexistuje infrastruktura, která by umožnila jeho bezpečné skladování a tankování v masovém měřítku. Automobilky nicméně věří, že v budoucnu se tyto problémy podaří překonat.

Pohonem palivovými články se intenzivně zabývá Honda. Společnosti Ford, Daimler a Nissan podepsaly začátkem letošního roku dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových aut. Několik studií s tímto typem pohonu v minulosti představila rovněž samotná Hyundai Motor.

Následující kapitola
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 26 000 Kč
Hyundai ix20 1.591
Rok výroby: 2015
Stav: 8 964 km
Cena: 269 000 Kč
Hyundai i30 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 149 052 km
Cena: 165 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků