Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Seznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogalerie

Korejská automobilka Hyundai se v Ženevě prezentuje studií crossoveru jménem Hyundai Intrado. Má neobvyklou konstrukci karoserie, neobvyklý pohon a design, který by se mohl brzy objevit na produkčním modelu.

Základ karoserie tvoří rám, jehož jednotlivé díly vznikly navrstvením karbonu na základ z elastického pěnového materiálu. Vnější opláštění je tvořeno panely z odlehčené oceli. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekOcelová karoserie je usazena na karbonovém rámu, vyrobeném novou technologií

Zdrojem hnací síly pro Hyundai Intrado jsou palivové články, které nabíjejí baterie o kapacitě 36 kWh. Jedna nádrž mezi zadními koly a druhá pod zadními sedadly pojmou dohromady 100 litrů vodíku. 

Možná ještě pozoruhodnější než konstrukce Hyundai Intrado je ale jeho vzhled. Peter Schreyer, který kdysi zběhl od Audi ke značce Kia a dnes je prezidentem celé Hyundai Motor Group, navrhl kompaktní crossover s vertikální přídí, výrazně širokým postojem a nízkým prosklením. Znovu tak dokázal, že proporce zkrátka umí. 

Tiskové komuniké Hyundai všemožně naznačuje, že model velmi podobného vzhledu bychom mohli brzy vidět v sériové výrobě. Intrado je podle automobilky „víc než pouhé stylistické cvičení“ a je „relevantní pro zákazníky“. Velmi pravděpodobně jde o předzvěst nového modelu, který se v nabídce značky zařadí pod Hyundai ix35.

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábějí elektřinu chemickou reakcí z kyslíku a vodíku. Takto poháněný automobil má nulové výfukové emise jako elektromobil, ale nevyžaduje dlouhé dobíjení a netrpí omezeným dojezdem. 

Výroba vodíku dnes používanými technologiemi je nicméně energeticky náročná a neexistuje infrastruktura, která by umožnila jeho bezpečné skladování a tankování v masovém měřítku. Automobilky nicméně věří, že v budoucnu se tyto problémy podaří překonat.

Pohonem palivovými články se intenzivně zabývá Honda. Společnosti Ford, Daimler a Nissan podepsaly začátkem letošního roku dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových aut. Několik studií s tímto typem pohonu v minulosti představila rovněž samotná Hyundai Motor.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogalerie
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků