17
Fotogalerie

Hyundai i40 Sedan: nástupce Sonaty je zde

Na autosalonu v Barceloně stánek Hyundaie ozdobila premiéra sedanu řady i40, jenž v Evropě nahrazuje slavnou Sonatu.

Model Sonata v USA i Evropě platil v posledních dekádách za cenově dostupný velký sedan, ale jeho jméno nakonec padlo za oběť uniformnímu kódovému značení. Je to zásadní změna v postavení středního sedanu Hyundai, jako první se navíc představila kombiverze Hyundai i40 (Sonata se přitom s karoserií kombi u nás nikdy neprodávala), zatímco sedan se objevil před několika dny na prvním nákresu. Ačkoli se řada i40 na první pohled podobá třeba Sonatě prodávané v USA, jde o zcela jiný vůz, který hodlá (i s využitím v Evropě populární karoserie kombi) zaútočit na výsostné pozice tandemu Mondeo/Passat

Hyundai i40 full 14.jpg Hyundai i40 full 09.jpg Hyundai i40 full 16.jpg

Nový sedan Hyundai i40 je dlouhý 4 740 mm a stojí na rozvoru náprav 2 770 mm, což nabízí slušné předpoklady k naplnění proklamovaného cíle, aby se i40 sedan v rámci evropské střední třídy stal „nejprostornějším vozem na předních sedadlech“. Hyundai rovněž slibuje „nejkomfortnější svezení v rámci segmentu D“. U nás se můžeme těšit na dva vznětové a dva zážehové čtyřválce plnící emisní normu Euro V. Řada i40 se tak dočkala zástavby zcela nového dvoulitru „Nu“ s přímým vstřikováním, výkonem 177 koní (130 kW) a točivým momentem až 213 Nm, který sedanu v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou udělí zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,7 s a průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.

Hyundai i40 full 01.jpg Hyundai i40 full 02.jpg Hyundai i40 full 03.jpg

Nejhospodárnější verzí se má stát sedan i40 se vznětovým „turbodieselem“ s objemem 1,7 l a výkonem 115 koní (85 kW), jenž v součinnosti se soustavou Blue Drive (start/stop, speciální alternátor a pneumatiky se sníženým valivým odporem) údajně zajistí dosažení průměrné spotřeby nafty 4,3 l/100 km. Nová Sonata, vlastně i40 (musíme si zvyknout…), bude v našich podmínkách dodávána s řadou progresivních prvků včetně „chytrého“ parkovacího asistentu, couvací kamery a zábavního palubního systému zahrnujícího vestavěnou navigaci, propojení skrze Bluetooth nebo hlasové ovládání. Pobyt na palubě zpříjemní také vyhřívaná a větraná přední sedadla, vyhřívaný věnec volantu či elektricky ovládaná parkovací brzda.

Hyundai i40 full 06.jpg Hyundai i40 full 07.jpg Hyundai i40 full 08.jpg

Hyundai i40 by se měl v obou karosářských verzích na evropských trzích objevit již v následujících týdnech a zákazníci zřejmě ocení pětiletou záruku bez limitu najetých kilometrů, silniční asistenci a bezplatné servisní prohlídky (v závislosti na konkrétním trhu). Automobilka Hyundai v Evropě očekává u řady i40 roční odbyt zhruba 60 000 vozů a také díky ní hodlá koncem letošního roku překonat tříprocentní podíl na evropských odbytištích.

Hyundai i40 full 04.jpg Hyundai i40 full 05.jpg Hyundai i40 full 10.jpg Hyundai i40 full 11.jpg Hyundai i40 full 12.jpg Hyundai i40 full 13.jpg
Hyundai i40 full 15.jpg Hyundai i40 full 17.jpg

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud