Hyundai i40 sedan na prvním obrázku

Automobilka Hyundai uvolnila první snímek připravovaného sedanu pro řadu i40, jež v Evropě nahradí model Sonata.

Jméno Sonata, jež i na českém trhu několik dekád označovalo velký, ale cenově dostupný sedan značky Hyundai, končí, nicméně na některých trzích včetně toho domácího zůstane zachováno. V Evropě na místo Sonaty přichází řada i40, první vlaštovkou se stalo pětidveřové kombi Hyundai i40 Combi, jež oslavilo svoji premiéru na letošním autosalonu v Ženevě. Nyní před sebou máme první obrázek naznačující podobu připravovaného sedanu. Je z něj dobře patrné, že nový vůz bude sdílet řadu stylistických řešení uvedených na studii Hyundai i-Flow prezentované v Ženevě vloni.

Klepněte pro větší obrázek
Takto by měl vypadat nový sedan Hyundai i40

Nový Hyundai i40 sedan se světu představí již za týden na autosalonu v Barceloně a s novým označením hodlá zaútočit na matadory střední třídy včetně Opelu Insignia, Volkswagenu Passat, Toyoty Avensis nebo Citroenu C5. Stejně jako kombi, také sedan vznikl v evropském vývojovém středisku Hyundai R&D v německém Rüsselsheimu. Detailů známe zatím pouze minimum, spokojit se musíme s tím, že stane na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 770 mm a že zaručí „největší prostor na předních sedadlech pro hlavy, ramena a nohy“ (1 025, 1 455 resp. 1 170 mm).

Nabídka pohonných jednotek je stejná jako u kombíku, těšit se tak můžeme na zážehový dvoulitr a vznětové agregáty s objemem 1,7 l. „Vtiskli jsme řadě i40 výrazné fluidní linie od předu až do zadu karoserie,“ tvrdí Thomas Bürkle, šéfdesignér Hyundai Motor Europe Technical Centre. „Chtěli jsme se pohnout od tradičního vzhledu tříprostorové karoserie a vytvořit vůz zachovávající si sportovní švih kombiverze i40. Díky propracované, nízké a prodloužené střeše dostal sedan i40 výraznou siluetu připomínající kupé.“

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků