Hyundai i40 sedan na prvním obrázku

Automobilka Hyundai uvolnila první snímek připravovaného sedanu pro řadu i40, jež v Evropě nahradí model Sonata.

Jméno Sonata, jež i na českém trhu několik dekád označovalo velký, ale cenově dostupný sedan značky Hyundai, končí, nicméně na některých trzích včetně toho domácího zůstane zachováno. V Evropě na místo Sonaty přichází řada i40, první vlaštovkou se stalo pětidveřové kombi Hyundai i40 Combi, jež oslavilo svoji premiéru na letošním autosalonu v Ženevě. Nyní před sebou máme první obrázek naznačující podobu připravovaného sedanu. Je z něj dobře patrné, že nový vůz bude sdílet řadu stylistických řešení uvedených na studii Hyundai i-Flow prezentované v Ženevě vloni.

Klepněte pro větší obrázek
Takto by měl vypadat nový sedan Hyundai i40

Nový Hyundai i40 sedan se světu představí již za týden na autosalonu v Barceloně a s novým označením hodlá zaútočit na matadory střední třídy včetně Opelu Insignia, Volkswagenu Passat, Toyoty Avensis nebo Citroenu C5. Stejně jako kombi, také sedan vznikl v evropském vývojovém středisku Hyundai R&D v německém Rüsselsheimu. Detailů známe zatím pouze minimum, spokojit se musíme s tím, že stane na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 770 mm a že zaručí „největší prostor na předních sedadlech pro hlavy, ramena a nohy“ (1 025, 1 455 resp. 1 170 mm).

Nabídka pohonných jednotek je stejná jako u kombíku, těšit se tak můžeme na zážehový dvoulitr a vznětové agregáty s objemem 1,7 l. „Vtiskli jsme řadě i40 výrazné fluidní linie od předu až do zadu karoserie,“ tvrdí Thomas Bürkle, šéfdesignér Hyundai Motor Europe Technical Centre. „Chtěli jsme se pohnout od tradičního vzhledu tříprostorové karoserie a vytvořit vůz zachovávající si sportovní švih kombiverze i40. Díky propracované, nízké a prodloužené střeše dostal sedan i40 výraznou siluetu připomínající kupé.“

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků