Hyundai i40: nová štika střední třídy na prvních obrázcích

Konečně vám nabízíme první obrázky naznačující podobu nového evropského Hyundai s označením i40, jenž by od příštího roku chtěl ukrojit z prodejního koláče renomovaným matadorům typu Ford Mondeo nebo Volkswagen Passat. Vycházet bude z technického základu severoamerické Sonaty a zprvu bude k mání výhradně jako kombík (dosud jsme na špionážních fotografiích mohli vidět též jen kombi), koncem příštího roku by měl následovat také sedan.

Model i40 je dílem německého designérského ateliéru Hyundai, přesto novinka bude zřejmě do značné míry připomínat čtyři roky starou studii Genus. Půjde o sourozence koncernového typu Kia Optima, s nímž bude sdílet nabídku pohonných jednotek, doplněných výhradně přímým vstřikováním paliva. Mezi nimi najdeme zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a výkonem 170 koní (125 kW) a vznětovou „sedmnáctistovku“ dodávanou ve výkonových verzích 115 a 136 koní (84, resp. 100 kW). Ještě výkonnější diesel k nám dorazí na počátku roku 2012.

Kombi Hyundai i40w se evropskému publiku představí již na březnovém autosalonu v Ženevě a do prodejů se dostanou ještě před začátkem letní sezóny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i40w na prvních skicách přímo od automobilky
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků