Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai usilovně připravuje svůj první skutečně ostrý hatchback. Už víme, že bude mít pod kapotou dvoulitrový motor s výkonem okolo 191 kW (260 koní) a pohonem předních kol. To by v tuto chvíli mohlo stačit na elitu mezi rychlými hatchbacky s pohonem předních kol v podobě Hondy Civic Type-R, Golfu GTI Clubsport či Seatu Leon Cupra. Hyundai má však do budoucna mnohem větší plány.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Honda Civic | Honda | Peugeot | Seat

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Šéf sportovní divize N Albert Biermann pro magazín Autocar naznačil, že ostrá předokolka bude první z řady modelů. Pokud se bude sportovním modelům dařit, mohly by vzniknout i další, o poznání zajímavější kousky. V podstatě by tak Hyundai použil stejný recept jako Ford u Focusu - ten má v nabídce jak sportovní verzi ST, tak i nekompromisní RS s vyšším výkonem a pohonem všech kol.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Volkswagen | Renault | Volkswagen Golf

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Sám Biermann totiž přiznává, že pokud by chtěli konkurovat těm nejrychlejším hatchbackům, nevyhnou se pohonu všech kol. Automobilka by tak musela vyvinout unikátní pohon všech kol navzdory tomu, že pro i30 není v nabídce. To už je ale skutečně hudba budoucnost, nejprve bude muset Hyundai zjistit, jestli vůbec její zákazníci o sportovní modely stojí, a až pak může pomýšlet na sportovní hatchback té nejvyšší kategorie.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků