Hyundai i30 Stop & Go: v Česku za příplatek 7 tisíc

Na český trh přichází Hyundai i30, jež lze vybavit systémem Stop & Go. Ať už si o něm myslíte cokoli, k mání bude za 7 tisíc Kč.

První vozy i30 Stop & Go již vyjely z bran výrobního závodu Hyundai v Nošovicích. Modely i30 Stop & Go vybavené systémem ISG (Idle Stop and Go) nabízejí sníženou úroveň spotřeby paliva a tedy i emisí CO2, byť nikterak drasticky.

Jsou to první vozy Hyundai navržené v duchu ekologické iniciativy Blue DriveTM. Tento rozporuplně přijímaný systém je k dispozici v kombinaci s oběma menšími zážehovými motory, a to za solidní příplatek 7 000 Kč. Soustava Stop & Go je k mání ve všech výbavových stupních kromě toho základního.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hospodárné modely i30 Stop & Go vypadají navenek stejně jako běžné varianty i30 vybavené zážehovým motorem Gamma o zdvihovém objemu 1,4, resp. 1,6 litru, avšak díky systému ISG dosahují v oficiálně uznávaném kombinovaném režimu o zhruba sedm procent nižší spotřeby paliva. U hatchbacku se tak podařilo snížit emise CO2 ze 145 g/km na 135 g/km, resp. z 152 g/km na 142 g/km.

Standardní čtrnáctistovka vykazuje v městském/mimoměstském/kombinovaném cyklu hodnoty spotřeby 7,6/5,2/6,1 l/100 km, jež v případě použití Stop & Go klesnou na 6,9/5,0/5,7 l/100km. Jak je vidět, úsporu by měli zaznamenat především motoristé, kteří často jezdí po městě. Pro úplnost doplňme hodnoty pro šestnáctistovku, které činí 8,0/5,2/6,2 l/100 km, resp. 7,3/5,1/5,9 l/100 km při použití Stop & Go. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Systém ISG je ideální pro hustý městský provoz, v němž vozidla často zastavují a následně se rozjíždějí. Tento systém automaticky vypíná motor, jakmile je vůz v klidu, a okamžitě ho opět spustí, když řidič projeví záměr znovu se rozjet. Elektronická řídicí jednotka propojená se spouštěčem používá různé senzory rozmístěné po celém vozidle, aby určila vhodný okamžik pro vypnutí motoru. Snaží se tak o to, aby motor naskočil ještě dříve, než řidič zařadí první převodový stupeň.

První modely i30 Stop & Go se objevují u autorizovaných prodejců Hyundai v těchto dnech. Jak už jsme naznačili, zákazníci mají na výběr zážehové motory 1,4 litru a 1,6 litru v karosářských provedeních pětidveřový hatchback nebo kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i30
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků