Hyundai i30: první představení v ČR

Korejská automobilka Hyundai v Praze představila nový Hyundai i30. Ambice s tímto modelem má opravdu hodně vysoké.

Hyundai tento týden představil českým novinářům hned dvě důležité novinky. Zaprvé jsme si mohli prohlédnout nové sídlo značky a především jsme se mohli podívat živě na zbrusu novou generaci modelu i30, který se zde zastavil cestou z frankfurtského autosalonu a který pochází z Koreje. Automobily určené pro Evropu budou samozřejmě vyráběny v Nošovicích, výroba se ale rozběhne až začátkem nadcházejícího roku. Na jaře pak první exempláře dorazí do showroomů.

Nová generace má co se týče prodejů na co navazovat. Původní a stále ještě prodávaný Hyundai i30 totiž patří mezi hodně žádané automobily. Korejská značka má ale větší ambice, respektive vůbec ty největší. Hyundai i30 nové generace by se v budoucnu měl stát v České republice absolutně nejprodávanějším modelem. Určitě uznáte, že takový cíl je přinejmenším hodně odvážný. Na druhou stranu sympatický hatchback má určitě co nabídnout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Designem pokračuje i30 v nastaveném trendu. Fluidní tvary jsou inspirovány přírodou, přední část pak navazuje na dříve představenou „í-čtyřicítku“. O designu nám toho řekl více přímo designér Thomas Brückle. Rozhovor s ním si můžete přečíst ve článku "Šéfdesignér Bürkle: Zájem šéfa Volkswagenu? Udivil mě (interview)."

S vnějšími rozměry na tom je nový Hyundai i30 prakticky stejně jako jeho předchůdce. Rozvor náprav činí 2650 mm, což je v dané třídě nadstandardní číslo. Také díky tomu je uvnitř hodně místa jak pro přední, tak pro zadní cestující. Nutno podotknout, že takhle tomu bylo již u první generace tohoto modelu. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 378 litrů. Interiér podle prvních dojmů opravdu působí velmi kvalitně. Vlastně se ani nedivím tomu, že si jej šéf Volkswagenu tak důkladně prohlížel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak nová i30 jezdí, to vám nepovím, protože šlo pouze o statickou prezentaci. Zatím se musíme spokojit jen s teoretickými údaji. Na výběr bude šestice motorů, tři zážehové a tři vznětové. Zájemci o naftu mohou vybírat mezi jedna-čtyřkou (90 k, 220 Nm), nebo motorem 1.6 CRDi (110 k, 260 Nm) a nově je k dispozici také výkonnější verze naftové jedna-šestky s maximem 128 koní a vrcholným točivým momentem 260 Nm.

Čtěte více o nové generaci i30
FOTOGALERIE: Hyundai i30 ze všech stran
Hyundai i30: technická data + video z frankfurtské premiéry
Hyundai i30: nová generace je tu
Hyundai i30: nová generace na první fotografii

Základem nabídky ovšem bude benzinová jedna-čtyřka řady Gamma (100 k, 137 Nm), nad ní stojí pohonná jednotka MPI velikosti 1,6 naladěna na 100 koní. Třetím do party pro benzinové motory je dnes už dobře známá jedna-šestka GDI (135 k, 164 Nm), kterou můžeme znát například z SUV ix35. Jednotlivé parametry motorů jsou podle tiskové zprávy stále ještě předběžné a budou potvrzeny až během uvádění na trh. Standardem pro všechny motory je šestistupňová manuální převodovka, chybět ale nebude ani šestistupňový automat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai slibuje zajímavé jízdní vlastnosti. V předu najdeme klasické zavěšení typu McPherson, vzadu je víceprvková náprava. Jako odpověď na častou kritiku týkající se řízení připravili Korejci variabilní posilovač řízení Flex Steer umožňující nastavit si více režimů. Standardem pro nejdostupnější výbavy jsou patnáctipalcová plechová kola, maximálně lze dokoupit lité sedmnáctky.

Úspěch novému modelu by měla zajistit také nadstandardní výbava. Hyundai chce nabízet luxusní prvky, za které si u konkurence musí zákazníci připlácet buď v rámci standardní výbavy nebo za nějaký rozumný příplatek. V případě i30 je řeč například o vyhřívaném volantu, aktivním asistentu parkování, panomramatické střeše nebo o prémiové kůži. Jak bylo řečeno na začátku, prodej odstartuje na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků