Ilustrační foto: Hyundai

| Ilustrační foto: Hyundai

 Ilustrační foto: Hyundai

| Ilustrační foto: Hyundai

 Ilustrační foto: Hyundai

| Ilustrační foto: Hyundai

 Ilustrační foto: Hyundai

| Ilustrační foto: Hyundai

 Ilustrační foto: Hyundai

| Ilustrační foto: Hyundai

Jak by čeští dealeři s podnětem pracovali, šéf českého Hyundaie neprozradil, dodal však, že fleetové obchody s tímto modelem i nadále běží.

Jak by čeští dealeři s podnětem pracovali, šéf českého Hyundaie neprozradil, dodal však, že fleetové obchody s tímto modelem i nadále běží.

 „S naší paletou pracujeme tak, jak český zákazník ocení. Hyundai i30 liftback (takto český Hyundai označuje hatchback, pozn. red.) není až tak aktivně nabízen, výrobně však existuje. Kdyby do showroomu přišel zákazník, který chce třeba liftback s motorem 1.4 T-GDI, tak s tím podnětem pracujeme. Takový zákazník však nepřišel,“  řekl Vošický.

„S naší paletou pracujeme tak, jak český zákazník ocení. Hyundai i30 liftback (takto český Hyundai označuje hatchback, pozn. red.) není až tak aktivně nabízen, výrobně však existuje. Kdyby do showroomu přišel zákazník, který chce třeba liftback s motorem 1.4 T-GDI, tak s tím podnětem pracujeme. Takový zákazník však nepřišel,“ řekl Vošický.

Tato odpověď se však neslučuje s tím, co na stejné téma pověděl Vladimír Vošický, šéf českého zastoupení značky Hyundai.

Tato odpověď se však neslučuje s tím, co na stejné téma pověděl Vladimír Vošický, šéf českého zastoupení značky Hyundai.

Podle Jana Pohorského z tiskového oddělení Hyundai Motor Czech došlo k přerušení prodeje vozu kvůli modelové péči s tím, že máme očekávat jisté překvapení.

Podle Jana Pohorského z tiskového oddělení Hyundai Motor Czech došlo k přerušení prodeje vozu kvůli modelové péči s tím, že máme očekávat jisté překvapení.

Právě dnes probíhala v sídle českého zastoupení automobilky Hyundai bilanční tisková konference, během které došla řeč i na ukončení nabídky hatchbacku i30 na českém trhu.

Právě dnes probíhala v sídle českého zastoupení automobilky Hyundai bilanční tisková konference, během které došla řeč i na ukončení nabídky hatchbacku i30 na českém trhu.

Výrobci nemají jinou možnost. Nároky na bezpečnost jsou čím dál vyšší a ve standardních výbavách už nyní najdeme drahé prvky aktivní bezpečnosti, které jsme si třeba před dvaceti lety neuměli představit.

Výrobci nemají jinou možnost. Nároky na bezpečnost jsou čím dál vyšší a ve standardních výbavách už nyní najdeme drahé prvky aktivní bezpečnosti, které jsme si třeba před dvaceti lety neuměli představit.

O nastalé situaci jsme jako první informovali už v druhé polovině ledna a postupně se nám podařilo zjistit, že výpadek hatchbacku do jisté míry souvisí s velice probíraným tématem zdražování nových aut.

O nastalé situaci jsme jako první informovali už v druhé polovině ledna a postupně se nám podařilo zjistit, že výpadek hatchbacku do jisté míry souvisí s velice probíraným tématem zdražování nových aut.

Hyundai i30 hatchback zmizel z české nabídky a koupit si jej oficiálně můžete pouze v ostrém provedení N. Výpadek se týká pouze této karosářské verze, která se však podle našich informací potvrzených přímo nošovickou továrnou stále vyrábí.

Hyundai i30 hatchback zmizel z české nabídky a koupit si jej oficiálně můžete pouze v ostrém provedení N. Výpadek se týká pouze této karosářské verze, která se však podle našich informací potvrzených přímo nošovickou továrnou stále vyrábí.

Právě naopak. Podle Kateřiny Vaňkové Jouglíčkové, tiskové mluvčí značky Kia pro Českou republiku, tvoří Ceed hatchback v rámci modelu jako takového zhruba 40procentní podíl a škrtat se nebude. Ba co víc, koncem letošního roku dorazí čtvrtá karosářská verze, která doplní hatchback, kombi a nejnovější shooting brake.

Právě naopak. Podle Kateřiny Vaňkové Jouglíčkové, tiskové mluvčí značky Kia pro Českou republiku, tvoří Ceed hatchback v rámci modelu jako takového zhruba 40procentní podíl a škrtat se nebude. Ba co víc, koncem letošního roku dorazí čtvrtá karosářská verze, která doplní hatchback, kombi a nejnovější shooting brake.

O důvodu, pro který české zastoupení značky Hyundai přistoupilo k tomuto kroku, lze jenom spekulovat. Nešel hatchback moc dobře na odbyt a zákazníci si raději připlatili za praktičtější kombi? Možná, v rámci Hyundai Motor Company by v tom ale byla divize Hyundai sama, protože tuzemské zastoupení značky Kia nic podobného neplánuje.

O důvodu, pro který české zastoupení značky Hyundai přistoupilo k tomuto kroku, lze jenom spekulovat. Nešel hatchback moc dobře na odbyt a zákazníci si raději připlatili za praktičtější kombi? Možná, v rámci Hyundai Motor Company by v tom ale byla divize Hyundai sama, protože tuzemské zastoupení značky Kia nic podobného neplánuje.

Nemůžeme se tak dozvědět, zda-li jde o přerušení či úplné ukončení prodeje běžného hatchbacku na českém trhu, jaký byl důvod výpadku/ukončení prodeje, jak dlouho už tento stav trvá, případně jak dlouho ještě potrvá. Na tyto otázky jsem chtěl znát odpovědi, zástupce importéra však na ně neodpověděl.

Nemůžeme se tak dozvědět, zda-li jde o přerušení či úplné ukončení prodeje běžného hatchbacku na českém trhu, jaký byl důvod výpadku/ukončení prodeje, jak dlouho už tento stav trvá, případně jak dlouho ještě potrvá. Na tyto otázky jsem chtěl znát odpovědi, zástupce importéra však na ně neodpověděl.

Informace jsme zjišťovali i přímo u českého importéra, ten však odpověděl pouze to, že  nasazení jednotlivých modelů Hyundai na český trh je interní strategií Hyundai Motor Czech.

Informace jsme zjišťovali i přímo u českého importéra, ten však odpověděl pouze to, že nasazení jednotlivých modelů Hyundai na český trh je interní strategií Hyundai Motor Czech.

 Ilustrační foto: Hyundai
 Ilustrační foto: Hyundai
 Ilustrační foto: Hyundai
29
Fotogalerie

Hyundai i30 jako první přináší verzi N Line. Ostře už jen vypadá

Hyundai i30 N dostal podobného, ovšem střízlivějšího kolegu.

Jako v drogovém doupěti to poslední dobou vypadá na večírku automobilové nižší střední třídy. Je to tu jedna "lajna" za druhou. GT Line u Kie či Peugeotu, R Line u Volkswagenu, ST Line u Fordu či FR Line u Seatu doplní také N Line. Právě písmeno N pro své sportovní oddělení používá Hyundai.

Korejci již přišli s obecně vřele přijatým hot-hatchem i30 N a chystají také ostrý Veloster nové generace. Nyní jeho vzrůstající image chtějí využít klasickým způsobem - verzí s designovými prvky sportovní varianty, ale komfortem a především cenou blížící se spíše standardní variantě.

Designově tedy na i30 N Line najdete podobný nárazník jako na plnotučném N. Ve standardu jsou také osmnáctipalcová kola či dvojitá koncovka výfuku. Uvnitř se tato verze liší sportovní volant s věncem čalouněným perforovanou kůží, objednat lze i sportovními sedačkami s výraznější oporou, čalouněné semišem.

Nejde pouze o styl, odlišně laděný je i podvozek, řízení a plynový pedál. Tužšímu naladění sekundují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, lepší brzdné vlastnosti pak o palec větší kotouče na přední nápravě. Z palety motorizací budou k dispozici jen dva nejsilnější agregáty. Tedy přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW a turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 100 kilowattů.

Prodávat se okořeněná i30 na evropských trzích začne na konci léta. Jde o první vlaštovku, protože Hyundai postupně "olajnuje" většinu své modelové řady.

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud