Hyundai i30 3dv. vs. Kia Pro_Cee′d: který je hezčí?

Pařížský autosalon je protknut škálou vynikajících premiér včetně automobilů ze sfér, jež většině z nás zůstanou nejspíš navždy zapovězeny. Ale jsou zde také stroje, jež nadělají dostatek parády a mnoho nestojí. Z jediné stáje zde startují třídveřový Hyundai i30 3dv. a Kia Pro_Cee'd.

Kapitálem těsně propojené automobilové koncerny Hyundai Motor Group a Kia Motors, mezi nimiž však hraje první housle Hyundai, představily na letošním autosalonu v Paříži třídveřové verze svých aktuálních modelů Hyundai i30 a Kia Cee'd nabízených v evropském segmentu nižší střední třídy. Na svých stáncích obě značky vystavily celou řadu zajímavých novinek (včetně MPV Kia Carens), ale nás zaujala možnost srovnání právě těchto „kupé“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přímé srovnání novinek z Paříže: v horní řadě Kia Pro_Cee'd, dole třídveřový Hyundai i30
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A ještě jednou: zde je Kia...

Úpravy najdeme také na předních náraznících, ale za skutečná kupé tyto stroje opravdu považovat nelze. Nové modely Hyundai i30 3dv. a Kia Pro_Cee'd samozřejmě stojí na identické podlahové plošině a připraveny jsou pro ně také stejné zážehové a vznětové pohonné jednotky s objemy 1,4 a 1,6 l.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... a tady Hyundai
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků