Hyundai i20: nové motory, bohatší výbava

Značka Hyundai v Ženevě představila modernizované provedení svého oblíbeného kompaktního modelu i20.

Od chvíle, kdy model Hyundai i20 nahradil oblíbený Hyundai Getz, zaznamenal na evropských trzích včetně toho našeho značné prodejní úspěchy. Také i20 totiž za rozumné peníze nabízí nenáročného sluhu do městského provozu i pro méně náročné rodiny. Nyní přichází v omlazeném provedení. Podvozek byl nově odladěn a řízení dostalo upravený posilovač, takže vůz údajně nabízí „rychlé a přesné reakce“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 v modernizovaném provedení pro modelový rok 2012

Karoserie modelu i20 se zvenčí změnila pouze minimálně, přesto se do ní podařilo designérům evropských vývojových center včlenit křivky aktuálního „fluidního“ trendu značky Hyundai. Ty se promítají především do upravených nárazníků, nové masky chladiče a kapoty a modifikovaných světlometů, a to i těch zadních.

Hyundai

Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

Ačkoli Hyundai označuje vylepšený i20 jako „all-new“ model, ani v interiéru se toho mnoho nezměnilo. Všimneme si snad jen nových materiálů obkladů a čalounění nebo upravené středové konzole palubní desky s novými tlačítky. V závislosti na výbavovém stupni a solventnosti majitele lze počítat se start/stop systémem, blinkry s „trojklikem“, automatickými stěrači i s couvací kamerou promítající signál do části vnitřního zpětného zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V upravených náraznících a dalších dílech si všimneme vlivu aktuální doktríny "fluidních" tvarů

Nejdůležitější změny se odehrály pod kapotou. Vznětový čtyřválec 1,4 CRDi zůstal v nabídce pouze ve výkonnějším provedení 90 koní (66 kW), zatímco roli základního dieselu převzal tříválec 1,1 CRDi s výkonem 75 koní (55 kW), točivým momentem 180 Nm a emisemi CO2 o hmotnosti jen 84 g/km.

Nejslabší zážehová jednotka o objemu 1,2 l posílila ze 78 koní (57 kW) na 85 koní (63 kW), takže jediným motorem, který zůstává v nabídce prakticky beze změn, je čtyřválec 1,4 l. Motory budou alternativně osazovány pěti či šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením a čtyřstupňovým automatem.
 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků