Hyundai i20 kompletně představen. Zatopí nové Škodě Fabia?

Hyundai dnes zveřejnil skicu třídveřové verze modelu i20. Ta je ale v podstatě nic neříkající, daleko zajímavější je oproti tomu kompletní odhalení základního pětidveřového hatchbacku.

Nová generace i20 stojí na nové platformě, je nižší, širší, delší a pro posádku prostornější. Na délku vůz měří 4035 mm, široký je 1734 mm, vysoký 1747 mm a rozvor dostal hodnotu 2570 mm. Ve srovnání s předchozí generací se tedy bavíme o nárůstu 40 mm na délku, 24 mm na šířku a 45 mm u rozvoru. Výška je naopak nižší o šestnáct milimetrů. Co se dalších rozměrů týká, přední převis zůstal stejný (815 mm), zadní se zkrátil o pět milimetrů na 650 mm. Součinitel odporu vzduchu činí 0,30 (odstupující verze měla 0,32).

Zajímavosti | Hatchbacky | Premiéry | Hyundai

Nový Hyundai i20 konečně také na oficiálních fotkách

Hyundai v poslední době nikdy neměl problém se sebevědomými prohlášeními a platí to také o nové i20. Ta by měla být velmi prostorná, tisková zpráva dokonce o tomto modelu mluví jako o autě, kam se vzadu bez problému usadí tři osoby. Důvodem je kromě jiného větší rozvor.

Za pozornost ovšem stojí fakt, že se v tiskové zprávě dočtete o tom, jak narostl prostor pro hlavu vpředu (+33 mm), pro nohy (+24 mm) nebo pro ramena (+15 mm),o rozdílech ve druhé řadě ale tisková zpráva mlčí. Pro nohy je vzadu k dispozici 794 mm, šířka v úrovni ramen činí 1350 mm.

Tajné | Zajímavosti | Hatchbacky | Premiéry | Hyundai

Hyundai i20 se představuje na oficiální skice a dalších fotkách

Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 326 litrů, po sklopení zadních sedadel se dostaneme na 1042 litrů. Zákazníci budou moci sáhnout i po plně vybavených verzích osazených vyhřívaným volantem, navigací a dalšími bezpečnostními prvky typu asistence pro jízdu v pruzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Paleta motorizací zahrnuje pět položek. Základem je čtyřválcový benzinový motor o objemu 1,25 litru. Ve své slabší verzi nabídne 55 kW a 122 Nm, silnější provedení vyprodukuje 62 kW a 122 Nm. Vrcholem bude čtrnáctistovka s parametry 74 kW a 134 Nm. Ta coby nejrychlejší v nabídce zvládne stovku za 11,6 s a maximální rychlosti 184 km/h. Kdo touží po dieselu, tem může sáhnout po tříválci 1,1 l (55 kW, 180 Nm) nebo čtyřválci 1,4 l (66 kW, 240 Nm).

Kromě benzinových motorů o objemu 1,25 litru jsou všechny ostatní jednotky kombinovány se šestistupňovou manuální převodovkou. Základní zážehové čtyřválce mají pětistupňový manuál. U benzinové čtrnáctistovky můžete jako alternativu zvolit čtyřstupňový automat.

Hatchbacky | Byznys | Hyundai | Design

Hyundai chce soupeřit se Škodou Yeti. Připravil model ix20 Cross

Hyundai i20 byl údajně laděn pro Evropu a v evropských podmínkách. Během testů se vůz podíval do nadmořské výšky 2500 m. n. m., respektive vyzkoušel teploty od -35 °C do +40 °C. Novinka by měla být pohodlnější než předchůdce, zároveň ale nabídne (prý) zajímavé jízdní zážitky. Uvidíme, co předvede v testu.

Premiéra proběhne v Paříži, ještě v říjnu pak odstartuje v tureckém Izmitu výroba a ještě v listopadu se nový Hyundai i20 začne v Evropě prodávat. Jak to bude s třídveřovou verzí, o tom poměrně podrobná tisková zpráva nic neříká.

Hyundai i20 je třetím modelem ze strategie „Product Momentum 2017“. Podle tohoto programu má korejská automobilka do roku 2017 postupně uvést 22 nových modelů. Evidentně se na nás chystá velká korejská ofenzíva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků