Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai představil novinky, které letos čekají na české zákazníky. Model i20 Active je první z nich, pro letošní rok toho ale korejská značka plánuje více, a to včetně hybridního sedanu IONIQ.

Prvním bodem na programu letošního roku je pro automobilku Hyundai model i20 Active, což není nic jiného než oplastovaná i20 se zvýšeným podvozkem. Následovat budou ještě během jara dva facelifty a toho nejdůležitějšího se dočkáme na podzim, kdy dorazí do České republiky model IONIQ a nedlouho po něm také nová značka Genesis s modelem G80.

SUV | Autosalony | Hatchbacky | Premiéry | Frankfurt 2015 | Hyundai

Hyundai ve Frankfurtu: Omlazené Santa Fe, i20 Active a Vision G

Hyundai i20 Active údajně míří proti Škodě Yeti

Hyundai i20 Active je další variantou, která rozšiřuje stávající nabídku tohoto hatchbacku. Jak už možná víte, jedná se o variaci na téma Scout, Allroad, Cross a podobných záležitostí. Také Hyundai totiž použil osvědčený recept, kdy na civilní vůz nasadil upravené nárazníky, výrazné střešní ližiny a především bohaté oplastování karoserie. Popravdě řečeno, výsledný vzhled je u i20 velmi povedený.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Active chce přilákat zákazníky, kteří aktuálně kupují klasická SUV segmentu B-SUV. Podle automobilky má na mušce Peugeot 2008, Renault Captur nebo Škodu Yeti

Active nabídne kromě všeho jmenovaného také nová kola o velikosti 17 palců, černo-oranžový interiér s novým multimediálním systémem a především nové pružiny a tlumiče, což v překladu znamená také o dva centimetry vyšší světlou výšku. Nic víc (jako třeba zesílené části podvozku kvůli jízdě mimo silnice) od provedení Active nečekejte. I proto tento vůz prezentuje Hyundai jako vyloženě městský crossover.

V nabídce pro i20 Active najdeme nový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI s výkonem 88 kW (120 k) nebo slabší benzinovou čtrnáctistovku. S naftovým motorem se v tomto případě nepočítá, respektive ne na českém trhu. Výroba startuje v těchto dnech, oficiální ceník i zahájení prodeje proběhne příští týden.

Hyundai má s i20 Active ambice zatopit klasickým crossoverům ze segmentu B-SUV. České zastoupení věří, že s oplastovaným hatchbackem odláká zákazníky toužící třeba po Peugeotu 2008, Renaultu Captur a údajně se má obávat i Škoda Yeti. Uvidíme, jaká bude realita.

Hatchbacky | Byznys | Hyundai | Design

Hyundai chce soupeřit se Škodou Yeti. Připravil model ix20 Cross

Jen pro připomenutí, není to tak dávno, co Hyundai prezentoval jako konkurenta pro Škodu Yeti model ix20 Cross, tedy oplastovanou ix20. Verze Cross ale s nástupem Active skončila. Všichni ovšem tak nějak tuší, že toto je pouze marketingová hra. Nakonec i samotný Hyundai přiznává, že plnohodnotné SUV spadající do segmentu B teprve představí. Na vůz, který by mohl být něco jako ix25, si ale Evropa ještě nějaký ten rok počká.

IONIQ dorazí na podzim

Na jaře přijde do prodeje na českém trhu také modernizované Santa Fe a Grand Santa Fe, velké věci se ovšem začnou dít po prázdninách. V říjnu odstartuje Hyundai na českém trhu prodej modelu IONIQ, který se představil teprve nedávno. Jedná se o zcela nový automobil postavený na nové platformě. Ta umožňuje nasazení hybridu, plug-in hybridu i čistě elektrického pohonu.

Video | Hatchbacky | Ženeva 2016 | Hyundai | Design | Hybridy

Hyundai kompletně odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ještě letos

Jako první se u nás začne prodávat hybrid pracující s motorem 1.6 GDI, elektromotorem o výkonu 32 kW a dvouspojkovou převodovkou. Elektromobil by měl dorazit nedlouho poté, přičemž zájemci se mají těšit na dojezd 250 km. Plug-in hybridní varianta přijde jako poslední, stane se tak až v průběhu roku 2017. 

Na podzim dorazí ještě Genesis G80, který se také ukázal relativně nedávno. Přestože jde pouze o Hyundai Genesis bez loga Hyundai, jedna významná novinka s příchodem modelu Genesis G80 přece jen souvisí. Hyundai (tedy vlastně Genesis) nasadí pro Evropu také naftové motory. Genesis se ale bude prozatím stále prodávat u delaerů Hyundai, i když i v Evropě by časem měla být tato značka prezentována zcela samostatně.

Abychom měli výčet novinek úplný, musíme přidat ještě zmínku o výrazné modernizaci malé i10. Také ta přijde letos na podzim. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 165 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2012
Stav: 74 208 km
Cena: 117 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků