Hyundai i10 v podrobnostech i na videu: Větší, prostornější a hezčí

Korejská značka přivezla do Frankfurtu novou generaci modelu, který bude v ČR soupeřit hlavně se Škodou Citigo.

Navržen, vyvinut a vyráběn v Evropě pro evropské zákazníky, tak mluví Hyundai o novém modelu i10. Není to náhoda. Sebevědomá a rostoucí korejská značka se snaží všemožně zdůrazňovat, že rozumí potřebám lokálních trhů. Ostatně v ČR o tom víme svoje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekTvary i konstrukce nového Hyundai i10 se rodily v Evropě

Novou generaci vyvíjeli v německém Rüsselsheimu, odkud přišla i druhá generace i30 spolu se sesterským Ceedem. Hyundai cituje průzkum, podle kterého je design rozhodujícím faktorem pro 31 procent evropských zákazníků, a tváří se, že je na souboj s klíčovými soupeři dobře připraven. Proč ne. Nové i10 nelze upřít, že má evropskému oku lahodící proporce s krátkými převisy a příznivým poměrem výšky k délce a šířce.

Nová generace i10 bude o 80 mm delší a o výrazných 65 mm širší, ale o 40 mm nižší než stávající model. Odklon od praktických „krabicových“ proporcí nepochybně vychází ze snahy o lepší aerodynamiku a tím i nižší udávanou spotřebu. Podobného trendu jsme byli nedávno svědky i v jiných segmentech.

Prostor pro zavazadla činí 252 litrů (o jeden litr větší než u Škody Citigo) a Hyundai slibuje i nejlepší prostor pro nohy v celém segmentu. O pět milimetrů prodloužený rozvor náprav spolu s novým umístění tlumičů by měly přispět k jistější ovladatelnosti a lepšímu komfortu odpružení. Oficiální komuniké zmiňuje „zážitek z jízdy blízký standardu vozů segmentu B“.

Vyšší podíl vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie znamená vyšší torzní tuhost a lepší ochranu cestujících při zachováná nebo dokonce snížení hmotnosti. V případě nové i10 dosahuje její podíl 29,2 %. 

V nabídce motorů se žádná revoluce neodehrála. Zákazníci se budou rozhodovat mezi dvěma zážehovými jednotkami z konstrukční řady Kappa.

Tříválec o objemu 998 cm3 slibuje nejvyšší výkon 66 koní v 5500 min-1 a točivý moment 94 Nm v 3500 min-1. K dispozici bude i továrná přestavba na LPG. Čtyřválec dává z objemu 1248 cm3 87 koní v 6000 min-1 a 120 Nm v 4000 min-1. Hyundai počítá s tím, že si ho zvolí asi 40 procent všech zájemců o i10.

Vedle pětistupňové ručně řazené převodovky nabídne automobilka i automat, ovšem pouze čtyřstupňový.

Hyundai v tiskovém oznámení slibuje výbavu a funkce z vyšších segmentů, konkrétně vyhřívaný (!) kožený volant nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Sériově dodávaný elektronický stabilizační systém i stropní airbagy by měly novému Hyundai i10 pomoci k výbornému výsledku v hodnocení Euro NCAP.

Výrobu nové i10 dostal na starost závod v tureckém Izmitu, který byl loni modernizován investicemi ve výši 475 milionů eur. 

 

Hyundai ix35 1.995
Rok výroby: 2011
Stav: 78 559 km
Cena: 260 000 Kč
Hyundai i30 1.591
Rok výroby: 2012
Stav: 50 280 km
Cena: 189 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 129 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků