Hyundai i-Flow: budoucí Sonata představena

Hyundai v Ženevě představil zřejmě zatím svoji nejodvážnější studii. Bude-li podobně vypadat nová Sonata, máme se na co těšit.

Prototyp i-Flow je důležitý především tím, že nám nabízí náhled toho, jak by měly v blízké budoucnosti vypadat vozy značky Hyundai. Hyundai pro příští rok plánuje uvedení nového sériového modelu segmentu D a právě i-Flow zřejmě naznačuje, jak by měl vypadat, kromě jiného sleduje též trend přísně aerodynamických karosérií typu „čtyřdvéřového kupé“ působící zatím zejména mezi dražšími evropskými značkami. Podle dostupných informací by měl být liniemi i-Flow ovlivněna hlavně nová Sonata, což by bylo zajímavé.

Kromě toho však zároveň slouží jako poměrně promyšlený a dotažený koncept pokrokových technických řešení včetně solárních panelů na střeše nebo termoelektrického generátoru využívajícího tepla výfukové soustavy k výrobě elkektřiny, na vývoji nových, lehčích materiálů Hyundai spolupracoval s chemickým koncernem Basf. Svojí velikostí míří novinka do segmentu D, tedy například proti Mondeu, o čemž svědčí i nemalé vnější rozměry: i-Flow je 4 780 mm dlouhý, 1 850 mm široký a 1 400 mm vysoký.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nachází hybridní pohonná soustava využívající v Hyundai vůbec poprvé vznětového spalovacího motoru s objemem 1,7 l a dvoustupňovým přeplňováním, na který navazuje šestistupňová dvouspojková převodovka. Podobně jako budoucí Sonata Hybrid bude také i-Flow využívat li-polymerových akumulátorů. Také díky nízkému koeficientu odporu vzduchu 0,25 má vůz dosahovat průměrné spotřeby nafty 3,0 l/100 km a emisí CO2 ve výši 85 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na stánku Hyundai se nová studie prezentuje ve společnosti modernizovaného modelu i30 a „ekologických“ verzí řad i10, i20, i30 a ix35, jež se mají vyznačovat soustavou start/stop, aerodynamickými modifikacemi a pneumatikami se sníženým valivým odporem.

A na závěr, Hyundai zde představuje i svůj první vůz poháněný vodíkovými články odvozený opět z modelu ix35 a údajně se stále nevzdává záměru vyrábět již v roce 2012 automobily s vodíkovými články v tisícikusových sériích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i-Flow
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 53 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 125 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek