Hyundai i-Blue concept: vodíkový crossover představen (nové info a foto)

8 komentářů

Starosta jr.
14. září • 15:29

Zkuste prosim pri clancich o alt. palivech ci pohonnech take trochu zapojit mozek.
Vodik je sice mistne zcela bezemisni (pokud neuvazujeme vodu/paru) podobne jako elektromobil. Ovsem ten vodik se musi nekde vyrobit a zatim se skoro vyhradne vyrabi ze zemniho plynu! Cili ucinnost premeny energie na praci asi 4x mensi nez u elektromobilu nabijeno z vetsinove uhelne site, natoz jadra ci OZE. V podobnem pomeru i horsi emisni zatez ze zpracovani a distribuce vodiku, atd..Vodik je v soucasnem provedeni naprosty nesmysl a tak ho jiz vsude v odbornych kruzich poslednich par let berou. Proberte se vazena redakce laskave..

Luboš
12. září • 22:11

Je vidět že Hyundai to s ekologií myslí vážně což dokazuje i tento vodíkový crossover, na rozdíl od "green" paskvilů jisté nejmenované značky. Ve vývoji je mnohem dál než si nekteří jeho zarytí odpůrci umí představit. Velice zajímavě působí i koncept Veloster a kombi verze i30 Crossover Wagon z designového centra Hyundai v německém Russelsheimu.

wendy
12. září • 11:47

Víte jaký je rozdíl mezi modrou a zelenou ekologií? Zelená Greenline u koncernu VW znamená nepovedený tříválcový nafťák s nižší spotřebou a nižším výkonem než "nezelený", zatímco u podceňované a odmítané korejské automobilky znamená Blue vodíkový pohon, prakticky připravený do série. Tak teda nevím, která že to automobilka je technicky zaostalá, a která naopak na výši.

Mirda
12. září • 23:26

Rozdil je jedinej. Zelena ekologie se odehrava v PR kancelari automobilky. Modra v konstrukcni kancelari. Nekdo by rekl, ze kancelar jako kancelar. Ja bych rekl, ze jestli se evropske automobilky neprobudi, nezbyde jim uz zadna z uvedenych kancelari.

Standa
12. září • 16:34

Prakticky do série? Haha! Vodík je dobrý leda tak pro chlibení na autosalonech a v PR článcích.

Fund
12. září • 13:34

No cely jadro pudla nebude v hyundai nebo ve VW ale nekde mezi tvym pocitacem a zidli...totiz greenline za prve neznamena nepovedeny trivalcovy naftak-normalni fungujici usporny automobil, zatimco u hyundai a jeho voditkova vec je jen takova machrovinka, prakticky v dnesni dobe nepouzitelna...asi tak

wendy
12. září • 17:54

Aha, takže snížení spotřeby o pár desetin, jdoucí spolu ruku v ruce se snížením výkonu už takhle nijak nadupaného auta, je ekologie, ale vývoj vlastního vodíkového pohonu, na němž taky pracují například automobilky jako BMW, není. Takže to viím tak, že Green v názvu škodovek vlastně neznamená ekologický, ale obyčejný dieselový motor, o němž se nás marketing VW snaží přesvěčit, jak je ekologický, protože být eko je dneska in, a pokud jste VW, dají se na tom, jako na všem, co je in, vytřískat děngi. To je v pořádku, VW je soukromá firma, která má za úkol generovat zisk. To, že jim to žereš, je jiná věc.
Správně jsi napsal, že dnes je vodíkový pohon nepoužitelný, protože hyundai neuvádí tuhle hrůzu na trh dnes, je to jen koncept. Ale nic to nemění na tom, že jsou technicky před VW napřed, protože VW dnes nemá žádnou alternativu klasickým spalovacím motorům, o což se vedoucí automobilky snaží už x let. Modelová situace - řekněme, že za dvacet let fakt dojde ropa. To může taky znamenat, že za pět let bude stát litr benzínu nebo nafty třeba 100 korun. Jak se asi VW budou prodávat Greenline vozy s naftovým 1.4, nebo benzíňáky 1.6 na (v podstatě) lihobenzín? Takže kdo má náskok díky technice? Kdokoliv, kdo má alternativu... A to jsem z těch, kteří si rozhodně nepřejí zánik klasických spalovacích motorů (noční můra pro mě je Shelby GT s vodíkovým motorem).

Fund
12. září • 10:45

Sem se lekl a vyprsknul kakako, co to je?

Doporučujeme

Články odjinud