Hyundai Genesis: druhá generace nabídne až 425 koní a pohon všech kol

Po pěti letech dochází ke střídání stráží. Značka Hyundai nyní v Soulu představila druhou generaci svého velkého sedanu.

Pokud se vám z nějakého důvodu toto auto líbí, u nás se s ním budete potkávat jen sporadicky: do Evropy se totiž zřejmě opět dovážet nebude, a když už, tak pouze v omezených počtech a jen na vybrané trhy. Nový Genesis bude jen nepatrně menší a levnější než vlajková loď Hyundai Equus a jeho jméno bude v našich podmínkách spojeno jen s provedením Hyundai Genesis Coupé (v současnosti v nabídce českého zastoupení Hyundai k dispozici není).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis druhé generace sice není vlajkovou lodí značky, ale s modelem Equus si co do rozměrů a motorů v ničem nezadá...

Už od prvního pohledu je jasné, že nový Genesis bude opravdu kus auta. Rozvor náprav činí velkorysých 3 010 mm (je to jen o 35 mm méně než u modelu Equus a zároveň o 74 mm více než u stejnojmenného předchůdce!), vůz bude 4 990 mm dlouhý, bez zrcátek 1 890 mm široký a 1 480 mm vysoký. Genesis se zrodil v aktuálním značkovém stylistickém „fluidním“ jazyce a na první pohled si všimneme celkem jednoduše pojaté masky chladiče a předních světlometů, jejichž tvarování někomu možná připomene BMW 7.

Zajímavosti | Bezpečnost | Premiéry | Hyundai | Design

Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Interiér nového modelu Genesis má být oproti stejnojmennému předchůdci nejen prostornější, ale také kvalitněji vyvedený a bohatěji vybavený. Ještě důležitější změnou oproti řadě Genesis první generace bude možnost připlatit si za pohon všech kol, přičemž zadní náhon zůstává standardem. Zadní náprava má nové, víceprvkové závěsy kol a v nabídce komfortních a bezpečnostních systémů najdeme vše myslitelné od hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu (LDWS) po samočinný parkovací asistent (ASPAS).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani pojetí interiéru není nijak progresivní, ovšem nabídnout má moderní techniku a bohatou nabídku prostoru

V závislosti na konkrétním trhu bude nový Hyundai Genesis k mání s čtyřmi zážehovými, atmosféricky plněnými vidlicovými motory. Základem bude V6 Lambda 3,0 l s výkonem 257 koní (189 kW) a točivým momentem 303 Nm, následují V6 3,3 l s výkonem 282 koní (207 kW) a točivým momentem 347 Nm a V6 3,8 l o výkonu 315 koní (232 kW) a momentem 397 Nm. Špičkou nabídky se stane známý V8 5,0 l Tau s výkonem naladěným na 425 koní (312 kW) a točivým momentem 519 Nm.

Jen pro zajímavost: osmiválec 5,0 l Tau je pro nový sedan Genesis dokonce o nějakých 10 koní a 10 Nm výkonnější než pro špičkový Hyundai Equus. Převodovky jsou výhradně osmistupňové samočinné. Nejvyšší rychlost činí ve všech případech 240 km/h, u základního třílitru 230 km/h.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků