Hyundai Genesis Coupe RS: první ostrý Korejec

Zdá se, že Hyundai stávající krizi na trhu se silnými auty nebere nijak vážně a přichází se svým prvním opravdu silným modelem.

Hyundai podle plánu dokončuje svoje velké kupé typu Genesis, a to včetně jeho výkonné varianty. Její doplňkové označení RS v daném případě výrobce vysvětluje jako Rear wheel drive Sports, tedy zdůraznění sportovních ambicí a pohon zadních kol. Připravuje též nový motor, který vychází z generace Lambda V6 představené před čtyřmi roky. Jeho úpravy pro použití v typu Genesis RS se zaměřily na kultivaci jeho chodu, vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Zajímavým rysem tohoto provedení bude také nově vyvinutá brzdová soustava Brembo.

Nová generace motoru Lambda V6 bude z objemu 3,8 l dávat výkon 310 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 360 Nm. Motor poskytuje lepší zátah „odspodu“ a dosahuje hranice nejvyššího výkonu při nižších otáčkách než u jeho předchůdce. Tento šestiválec doplní v nabídce nový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 223 koní. Působivým prvkem jsou již výše zmíněné brzdy Brembo. Jejich kotouče mají vpředu průměr 340 a tlouštku 28 mm, ty zadní pak mají rozměry 330 x 20 mm. Na všech kolech se do kotoučů zakusují čtyřpístkové třmeny, ty zadní jsou pochopitelně menší než vpředu. 

Hyundai to se sportovním akcentem kupé Genesis myslí vážně, což plyne také z neobvyklé propagační akce. Do své centrály v kalifornské Fountain Valley totiž pozvala zástupce dvou desítek různých společností, které se zabývají laděním automobilů. Měli zde změřit svoje síly a získat všechna data potřebná k zahájení vývoje dílů, které dále zlepší jízdní výkony modelu Genesis Coupe. Stalo se tak ještě před tím, než se auto vůbec začalo vyrábět. Společnost Hyundai zároveň oznámila, že pro obě motorové varianty počítá s výkonnějšími verzemi s označením Track, jež se budou lišit i tužším naladěním podvozku. Škoda. Stěžejním trhem zůstanou pro Genesis USA a v Evropě se jej zřejmě nedočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupe RS
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků