Hyundai Genesis Coupé letos opravdu skončí. Nástupce zatím nebude

Automobilka Hyundai potvrdila to, co už asi mnozí tuší nějaký ten pátek. Model Genesis Coupé, který byl svého času na trhu nejdostupnější zadokolka s manuálem a šestiválcem, letos skončí. Prozatím nedostane nástupce, ale s dalším podobným modelem se počítá. Jen nebude mít jméno Hyundai, ale Genesis.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První dvě generace modelu Hyundai Coupé nebyly zrovna příliš dynamicky založené. Teprve až v roce 2008 přišel Genesis Coupé s tou správnou koncepcí

Nově založená luxusní značka Genesis přijde hned s dvojicí modelů s karoserií kupé. Jeden bude přímý nástupce končícího modelu Hyundai Genesis Coupé, druhý pak bude větší a luxusnější model srovnatelný třeba s BMW řady 6 nebo Mercedesem S Coupé. Dříve než v roce 2019 je ale neuvidíme.

Bezpečnost | Život řidiče | Sportovní auta | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Hyundai Genesis Coupé se začal vyrábět v roce 2008 a v roce 2013 prodělal facelift. Na našem trhu byl k dispozici jak se základním přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l, tak i s atmosférickým šestiválcem 3,8 l. Mohli jste mít manuální nebo automatickou převodovku a pohon zadních kol byl samozřejmostí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Silný šestiválec a pohon zadních kol slibovaly také trochu té nekorektní zábavy. A automobilka se to nebála na oficiálních propagačních materiálech zveřejnit

Na evropském trhu byl Hyundai Genesis Coupé jedním z nejdostupnějších skutečných sportovních aut s pořádným motorem a pohonem „té správné nápravy“. Cenovou konkurencí mu byl vlastně jen Nissan 370Z, Ford Mustang se v té době ještě oficiálně neprodával.

Hyundai si od nové značky Genesis slibuje především zlepšení image a také skutečnost, že bude moci na luxusnější modely nasadit odvážnější cenovku a tím pádem vyšší obchodní marži, což s konzumním logem Hyundai moc dobře nešlo. Nečekejte tedy, že následovníka Genesisu Coupé zase koupíte pod milion.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků