Hyundai Genesis Coupé letos opravdu skončí. Nástupce zatím nebude

Automobilka Hyundai potvrdila to, co už asi mnozí tuší nějaký ten pátek. Model Genesis Coupé, který byl svého času na trhu nejdostupnější zadokolka s manuálem a šestiválcem, letos skončí. Prozatím nedostane nástupce, ale s dalším podobným modelem se počítá. Jen nebude mít jméno Hyundai, ale Genesis.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První dvě generace modelu Hyundai Coupé nebyly zrovna příliš dynamicky založené. Teprve až v roce 2008 přišel Genesis Coupé s tou správnou koncepcí

Nově založená luxusní značka Genesis přijde hned s dvojicí modelů s karoserií kupé. Jeden bude přímý nástupce končícího modelu Hyundai Genesis Coupé, druhý pak bude větší a luxusnější model srovnatelný třeba s BMW řady 6 nebo Mercedesem S Coupé. Dříve než v roce 2019 je ale neuvidíme.

Bezpečnost | Život řidiče | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Sportovní auta | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Hyundai Genesis Coupé se začal vyrábět v roce 2008 a v roce 2013 prodělal facelift. Na našem trhu byl k dispozici jak se základním přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l, tak i s atmosférickým šestiválcem 3,8 l. Mohli jste mít manuální nebo automatickou převodovku a pohon zadních kol byl samozřejmostí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Silný šestiválec a pohon zadních kol slibovaly také trochu té nekorektní zábavy. A automobilka se to nebála na oficiálních propagačních materiálech zveřejnit

Na evropském trhu byl Hyundai Genesis Coupé jedním z nejdostupnějších skutečných sportovních aut s pořádným motorem a pohonem „té správné nápravy“. Cenovou konkurencí mu byl vlastně jen Nissan 370Z, Ford Mustang se v té době ještě oficiálně neprodával.

Hyundai si od nové značky Genesis slibuje především zlepšení image a také skutečnost, že bude moci na luxusnější modely nasadit odvážnější cenovku a tím pádem vyšší obchodní marži, což s konzumním logem Hyundai moc dobře nešlo. Nečekejte tedy, že následovníka Genesisu Coupé zase koupíte pod milion.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků