Automobilka Hyundai možná ukončí bez přímého nástupce výrobu kupé s pohonem zadních kol Genesis a vůbec není jisté, že ho nahradí menší a efektivnější zadokolkou. Vyplývá to z analýzy současných produktových plánů, kterou přinesly stránky Automotive News.
Hyundai Genesis Coupé teď dokonce přišel o nepříliš oblíbený přeplňovaný čtyřválec a v nabídce zůstává nadále jen se šestiválcem 3,8 l a samosvorným diferenciálem.
Malá zadokolka se objevila v plánech značky Hyundai poměrně nedávno, kdy se začalo mluvit o možná konkurenci pro veleúspěšné kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Jenže jak počáteční nadšení opadlo, začaly automobilky vymýšlet, co s tím. Trh malých sportovních zadokolek se zkrátka velmi rychle nasytil.
Jiří Červenka, Dalibor Žák
Hyundai ale připravuje platformu označovanou jako IK s pohonem zadních kol, na které půjde postavit nejen kupé, ale i klasický čtyřdveřový sedan, kombík a klidně i crossover. Vzniknout by tak mohla konkurence pro BMW řady 3 a Lexus IS. Důležité je totiž na platformě postavit co nejvíc dobře prodejných modelů, aby se její vývoj zaplatil.
Všechno je ale prozatím ve fázi příprav a kalkulací. Prototypy ještě nejezdí, takže do případného představení zbývají při nejlepším minimálně tři roky. Během té doby se bude ještě vyrábět Genesis Coupé v současné podobě, ale vypadá to, že se přímého nástupce nedočká.