Hyundai Genesis Coupé jde do prodeje

Jihokorejská automobilka Hyundai spouští v těchto dnech prodeje svého nového sportovního kupé. Jako první jej budou mít k dispozici samozřejmě krajané, přičemž na jaře příštího roku jej bude možné koupit i v Severní Americe. Nový model se má stát úspěšným nástupcem modelu Coupé, který si u nás získal značnou oblibu a i v současnosti patří mezi poměrně žádané ojetiny zejména u mladých lidí.

Se základními údaji jsme vás seznámili již v březnu po New Yorské premiéře, pojďme si je ale v krátkosti shrnout. Hyundai Genesis Coupé vážící 1 580 kg má poháněna kola zadní nápravy, na které je přenášená síla buď z atmosférického šestiválce o objemu 3,8 l s výkonem 223 kW, nebo přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce disponujícího výkonem 154 kW. K výkonnějšímu agregátu Lambda RS je nabízená i šestistupňová převodovka Shiftronic, zatímco u slabší pohonné jednotky si bude muset majitel vystačit buď se základní šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou automatickou převodovkou.  

Pokud si kladete otázku, jakou cenovou politiku zvolila automobilka u tohoto modelu, odpověď bude vskutku zajímavá. V Koreji se Genesis Coupé začíná prodávat za 23,2 milionu Korejských wonů (zhruba 280 000 Kč) a vrcholná verze se šestiválcem za 33,9 milionu Korejských wonů (zhruba 420 000 Kč). Snad budou ceny Genesisu podobně příznivé i u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupé
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 165 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2012
Stav: 74 208 km
Cena: 117 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků