Hyundai Genesis Coupe 2,0T R-Spec: čistá síla

Automobilka Hyundai představí příští týden na přehlídce SEMA v Las Vegas vrcholné provedení svého relativně velkého kupé.

Již při pohledu na snímky je možná trochu škoda, že Genesis Coupe R-Spec bude opět vyhrazeno americkému trhu, neboť i v našich showroomech by jistě nadělalo hodně parády.

Verze 2,0T R-Spec se vyznačuje snížením hmotnosti a pochopitelně řadou specifických designérských prvků, každopádně má uživateli nabídnout znamenité zážitky na závodní trati, kam může vyrazit hned cestou z prodejny. Výchází ze stávajícího modelu Track, do seznamu doplňkové výbavy patří kromě jiného přepracované pérování a tlumení a zkrutné stabilizátory s průměrem 25mm vpředu a 22mm vzadu, brzdová soustava Brembo s ventilovanými kotouči a červeně lakovanými, čtyřpístkovými třmeny na všech kolech, samosvorný diferenciál Torsen a devatenáctipalcové lité ráfky.

O pohon tohoto vozu se stará dvoulitrový čtyřválec s nízkotlakým přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, který je naladěn na výkon 210 koní (154 kW) a vozu má zaručit dosažení nejvyšší rychlosti 220 km/h, což ale není nijak oslnivá hodnota, ale bude pravděpodobně dána krátkými převody, na které ještě dojde řeč. O kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A o rozměru 225/40YR19 vpředu a 245/40YR19 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje šestistupňová převodovka s manuálním řazením a kratšími převody, řidič se může spolehnout na asistenci systémů ESC (stabilizace), TCS (protiprokluz), ABS, EBFD (dělení brzdné síly) a umocňovač brzdného účinku. Kromě nutných odznaků kol dokola ve výbavě najdeme i kontrolu tlaku v pneumatikách, klimatizaci s automatickou regulací, kompletní sadu airbagů, aktivní opěrky hlav vpředu, klimatizaci, bezklíčové odemykání, kůží obšitý volant a havici řadicí páky či audiosoustavu s podporou MP3 a konektivitou iPod/USB/Aux.

Příjemným překvapením je cena, neboť Genesis Coupe 2,0T R-Spec stojí 23 750 dolarů, což je jen o 1 750 dolarů více než u základního provedení 2,0T, ale o plné 3 000 dolarů méně než u výchozí verze 2,0T Track. Této finanční úspoře padly za oběť doplňky včetně Bluetooth, tempomatu, palubního počítače, multifunkčního volantu a chromovaných lištišek, na druhou stranu může zákazník přikoupit více specifických doplňků a vůz lépe přizpůsobit svým představám.

Ano, toto by mohla být správná cesta k tomu, aby se automobily vrátily zpět ke kořenům a nuceně nezahrnovaly řidiče drahými prvky, které nepotřebuje. Američané možná budou zklamaní, ale automatická převodovka se k tomuto vozu nebude dodávat ani za příplatek. Na výběr má být ze tří barevných odstínů laku, černého, bílého a červeného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis Coupe 2,0T R-Spec
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 53 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků